Avstängd
Boktråden

Hur mycket böcker läser du? Jag tänkte att det kunde vara intressant att se hur mycket folk egentligen läser, hur mycket de går på Biblioteket och så vidare.
I omröstningen ovan så har jag lagt in lite olika alternativ, där ni helt enkelt kryssar i de som stämmer in på er.

Innan du röstar vill jag gärna att du tänker på att böcker som du blivit "tvingad" att läsa i skolan räknas inte, utan bara de böcker du läst av egen vilja. Bokseriealternativen gäller inte långa barnbokserier, av den anledningen att dessa ofta är väldigt korta, snarlika och innehåller ett stort antal böcker oftast utan någon röd tråd. Om du anser att bokserien du läst inte uppfyller dessa krav, även om det är en barnbokserie, Narnia är ett bra exempel på detta, så får du absolut kryssa i det alternativet.
Tänk också på att alternativen endast gäller skönlitterära böcker. Om du har läst en faktabok på 500 sidor räknas den alltså inte. Däremot, om boken består av sammanhängande text, exempel på detta är Herman Lindqvistsbokserie Historien om Sverige, så är den giltig.

Ni får gärna kommentera och skriva ner vilka alternativ ni uppfyller och skriva vilken bok ni läste, eller någon ni gillade och så vidare. Det är även fritt fram att diskutera böcker och författare.

Jag har läst flera böcker. Jag är en rätt flitig Biblioteksbesökare. Just nu läser jag Katherine Kerrs böcker. Jag är inne på den tionde av tolv. Jag äger också en hel del faktaböcker som jag har fått av min farbror tidigare och även en del skönlitterära böcker jag fått av honom, samt ett antal som jag har köpt själv.
Katherine Kerrs böcker har jag bara lånat på Biblioteket, men jag äger också en bokserie på tolv böcker: Lämnad Kvar (eller Left Behind, som den är mer känd som). Sedan äger jag självklart Tolkiens böcker (både gamla och nya översättningen) - ett måste i varje bokfantasts hylla!
Däremot äger jag ingen signerad bok, har aldrig sett till att Biblioteket har beställt in en bok eller köat för en bok. Vidare har jag inte heller skrivit någon bok, även om jag har lite tankar och idéer till en bok, vilken jag hoppas kunna skriva. Jag har alltid varit intresserad av att skriva, men jag har aldrig varit bra på att hitta på saker. Namnsättningen på mina karaktärer tar oftast väldigt lång tid i rollspel.

1
Skriv svar