Nintendo får böta över en miljard

Robot
Inaktiv
Nintendo får böta över en miljard

Det är så himla typiskt att stora företag tror de kan komma undan med kartellverksamhet -- bedrövligt.

OM det är sant d.v.s

Medlem

Löjliga summor även om det är multimiljard-företag.

Medlem

Hahaha, skapliga böter:P

Medlem

Verkar som om att EU-verksamheten verkligen går på alla de stora aktörerna till skillnad ifrån USA.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

haha mm nintendo har säkert råd o paya men det är juh dålig Pr att ha blivit ditsatt för kartell verksamhet

Medlem

Rätt åt dem, bra att någon håller koll, det kommer inte gå under har jag en känsla av...

Medlem

Känns som EU har slut på pengar?? 3 stora företag med miljard böter inom en vecka?? Är det här EU´s nya budget system?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Känns som EU har slut på pengar?? 3 stora företag med miljard böter inom en vecka?? Är det här EU´s nya budget system?

Haha, det var precis det jag tänkte på.


signatur

Vart medlem 2001-06-13 men min första användare försvann.

Medlem

Fy fan Nintendo, de åkte dit på samma sak i början av 90-talet och nu så är det dags igen?

Medlem

Jag undra om inte EU vill ha pengar nu bra för att det går dåligt för dom och då börja man rota i skare som inte finns.
Men jag vet inte Nintendo kase är en stor höge med lögner. ?

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Känns som EU har slut på pengar?? 3 stora företag med miljard böter inom en vecka?? Är det här EU´s nya budget system?

Jag har för det mesta varit positiv till EU, men under det senaste året så har jag vänt totalt.

Och om nu Nintendo, Intel och Microsoft ska betala astronomiska summor så bör det gå till de som förlorat pengar på grund av de nämnda företagen.

Men får AMD en enda krona av Intel eller tar EU alltihop? Såklart att EU tar allting för att finansiera andra projekt. Om dessa skadestånd ska fortsätta så bör majoriteten av skadeståndet gå till de företagen som förlorat.

Alla unioner har fallit, det är bara en fråga om hur länge det tar innan EU splittras. Frankrike verkar redan vilja gå en mer extrem väg än resten och sådana splittringar lär öka över framtiden.

Medlem
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av HaZe303:

Känns som EU har slut på pengar?? 3 stora företag med miljard böter inom en vecka?? Är det här EU´s nya budget system?

Jag har för det mesta varit positiv till EU, men under det senaste året så har jag vänt totalt.

Och om nu Nintendo, Intel och Microsoft ska betala astronomiska summor så bör det gå till de som förlorat pengar på grund av de nämnda företagen.

Men får AMD en enda krona av Intel eller tar EU alltihop? Såklart att EU tar allting för att finansiera andra projekt. Om dessa skadestånd ska fortsätta så bör majoriteten av skadeståndet gå till de företagen som förlorat.

Alla unioner har fallit, det är bara en fråga om hur länge det tar innan EU splittras. Frankrike verkar redan vilja gå en mer extrem väg än resten och sådana splittringar lär öka över framtiden.

Det är inte civilrättsdomstolar så AMD ser inte ett öre.

Däremot handlar det om försvinnande små siffror om man jämnför med EUs kassa.

Inaktiv

Nu får de fan ge sig! Ska de stämma varenda jävla företag i hela världen eller? Avveckla hela jävla EU så har länderna pengarna till sig själva ist!

Medlem

Får man veta hur det kommer sig att det JAPANSKA Nintendo, de AMERIKANSKA Microsoft och vartfn nu Intel kommer ifrån ska betala böter till EU??? (Inte insatt)

Tycker det känns som att dom attackerar spel företagen... Men vad vet jag.

Medlem

Visste hela tiden att Nintendo var en maffia organisation


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

1 miljard kronor.

En piss i havet

Inaktiv

heheh, japanerna ska ju ha det!


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem

Det är sjukt att den ens finns så mycket pengar .... kan inte jag få liiiiite.

Medlem

Illa om det är så... ILLA!

Medlem
Skrivet av Mabec:

Löjliga summor även om det är multimiljard-företag.

http://joeposnanski.com/JoeBlog/wp-content/uploads/2009/03/au...

Fifteen billion three hundred and forty-four million three hundred and one thousand eight hundred and eighty-eight.... YEN!

(15 344 301 888 yen)

Medlem
Skrivet av f0qnax:

Fifteen billion three hundred and forty-four million three hundred and one thousand eight hundred and eighty-eight.... YEN!

(15 344 301 888 yen)

Hehe, vi får hoppas på en del 4

Medlem
Skrivet av Xsear:

Får man veta hur det kommer sig att det JAPANSKA Nintendo, de AMERIKANSKA Microsoft och vartfn nu Intel kommer ifrån ska betala böter till EU??? (Inte insatt)

Tycker det känns som att dom attackerar spel företagen... Men vad vet jag.

För att dom säljer sina grejer i EU. Intel å Microsoft = spelföretag? Njae.

Medlem

I lol'd

Måste titta på Austin Power-filmerna igen, 1:an och 2:an ägde så in i (våga vägra 3:an >_<).

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Alla unioner har fallit, det är bara en fråga om hur länge det tar innan EU splittras.

United States of America?

Iofs, så är de bara ett par hundra år gamla, så kan gott och väl hända att de brakar ihop i anarki, slakt och plundring som i stort sett alla andra stora imperier gjort förr eller senare.
Och nej, jag tror inte vi människor är mer intelligenta, smartare eller fredliga nu idag än vad vi varit förr och vi kommer garanterat göra om samma gamla misstag och starta stora ordentliga krig i framtiden med.

Fred för mänskligheten är ungefär som reklampauser på tv; bra att ha ibland så man kan gå på toa och göra en smörgås men det är vad som kommer efter pausen som betyder allt. Rovdjur som vi är inte menade att leva fredligt.

Dags att ta på hjälmen och bygga om tvättstugan till skyddsrum...

war... war never changes...

Inaktiv

Om det är sant, så får väl Nintendo betala. Men som sagt, vad har Eu med Nintendo att göra verhuvudtaget..

Inaktiv

Som Whip sa innan, de får böta för att de använder fula affärsmetoder på den europeiska marknaden.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

även om dom får betala bötern tror jag inte det är särskilt mycket mer än fickpengar för dom...Så det lär nog inte svida för hårt om dom får domen även efter överklagandet...

Medlem

Bra att det finns en organisation som kan stå upp mot de internationella vampyrföretagen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Och det kom de på nu? Nintendo har antagligen pysslat med det mesta som är olagligt.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

12
Skriv svar