Fem minuter från Uncharted 2: Among Thieves

Robot
Medlem
Fem minuter från Uncharted 2: Among Thieves

Ser gött ut.
Kanske ska införskaffa ettan från någon rea-box. Ska ju vara bra

Medlem

Underbart varckert!:D

Inaktiv

Nu vill jag ha ett PS3....

Medlem

Ser riktigt bra ut. Behövs lite polish på vissa animationer men det är jag övertygad om att naughty dog är medvetna om.

Medlem
Medlem

Fattar inte hur folk kan kalla det äventyrsspel? Är ett renodlat TPS actionspel med ett par äventyrsinslag.. Fiender som spawnar runt varje hörn och 95% av allt är scriptat, besviken på ettan och kommer inte skaffa tvåan.

Medlem

hur kan man bli besviken på ett spel? måste ju innebära att du haft förväntningar på det, vilket är rätt personligt och helt ditt eget fel.

Inaktiv
Skrivet av Heya:

Fattar inte hur folk kan kalla det äventyrsspel? Är ett renodlat TPS actionspel med ett par äventyrsinslag.. Fiender som spawnar runt varje hörn och 95% av allt är scriptat, besviken på ettan och kommer inte skaffa tvåan.

Det kallas "action adventure". Fast förstås med tung betoning på action i det här fallet.

Fienderna verkade förplacerade och inte alls spawnade.

Det som var skriptat var jeepen, bussen, helikoptern och flakbilen vilket inte är i närheten av 95% förstås. Striderna är inte skriptade, men utöver en liten klättring så var det inte mycket annat som gjordes. Däremot kan man förstås säga att det var snitslad bana, men det är rätt vanligt i spel idag.

Det var fem minuter av spelet, om det är 10 timmar speltid (bara gissade) så kanske det finns mycket annat som man inte fått se ännu.

Medlem
Skrivet av TruB:

hur kan man bli besviken på ett spel? måste ju innebära att du haft förväntningar på det, vilket är rätt personligt och helt ditt eget fel.

... Är du på riktigt eller? Hur kan man inte ha några sorters förväntar på något man betalar 699kr för? Att inte ha förväntningar på t ex personer man möter eller på saker man inskaffar sig är ett drag som många sociopater och psykopater lider av.

Medlem
Skrivet av TruB:

hur kan man bli besviken på ett spel? måste ju innebära att du haft förväntningar på det, vilket är rätt personligt och helt ditt eget fel.

Jag trodde det skulle vara bättre än det var pga all uppmärksamhet det fått, så ja, jag hade förväntningar och rent tekniskt sett så är det mitt fel att jag vart besviken, men ska man tänka så så är det alltid ens eget fel att man blir besviken så jag förstår inte riktigt din poäng?

Och Buio jag överdriver självklart men jag menade inte från den här filmen, jag menade ifrån ettan, vilket verkar följas ganska bra av tvåan så.

Inaktiv
Skrivet av Heya:

Och Buio jag överdriver självklart men jag menade inte från den här filmen, jag menade ifrån ettan, vilket verkar följas ganska bra av tvåan så.

De får väl visa mer och att de har gameplay annat än TPS, annars har du nog rätt. Även ett "action adventure" bör ha varierad gameplay och andra utmaningar än bara strid.

Medlem

Fan vad nice! Fick 1an bundlad i mitt PS3 paket, och jag gillade skarpt mestadelen av spelet. Förutom småsaker som att han inte ville göra som man själv ville ibland. Kanske har dom finslipat just de saker som jag störde mig på i första delen, då blir det här värt ett köp efter att det har sjunkit lite i pris (då tycker jag ALLA konsollspel är för dyra vid release.)


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Tyckte det såg snyggt ut i början. Till viss del väl placerade triggers och sköna skämt vid passande tillfällen. Sen när musiken kom in tappade jag känslan eftersom det lät som något jag själv skulle göra på 5 minuter...

Men annars såg det helt klart intressant ut...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Kommer nog bli riktigt bra


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

ojoj vad det här spelet kommer vara bra!

Medlem

Woohoo längtar satan


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Fan vad kulor han tog då da.

Medlem

Fruktansvärt snyggt, Uncharted 2 har höjt ribban riktigt högt!

Originalet var det som fick mig att köpa PS3:an och det levererade en rejäl spelupplevelse.

Skrivet av burkmopp:

Fan vad kulor han tog då da.

Difficult setting: Easy


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag tyckte det härliga med denna video var att han inte behövde pumpa fienderna fulla med bly för att de skulle dö...

Medlem
Skrivet av redmac:

Fruktansvärt snyggt, Uncharted 2 har höjt ribban riktigt högt!

Originalet var det som fick mig att köpa PS3:an och det levererade en rejäl spelupplevelse.

http://img.photobucket.com/albums/v673/iceatcs/Games/Gifs/Unc...

Skrivet av burkmopp:

Fan vad kulor han tog då da.

Difficult setting: Easy

aa första uncharted var det första spelet jag spelade/klarade på ps3, helt underbart, det ligger fortfarande på nr 1 av bästa spelen jag spelat, så ser fram emot 2an riktigt mycket, å hoppas det kommer en 3a 4a å 5a å 6a med


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Medlem

Det såg fortfarande stelt, fult, tråkigt och alldeles för skriptat ut för att jag skall tro att det blir roligt att spela. Även om det var trevligt med lite stealth så fick det trevliga ett abrupt slut när alla fiender visste var man var direkt när granaten exploderade. Att det dessutom saknas förstörbara miljöer visar ju verkligen hur tekniskt efterblivet Uncharted 2 är och kommer att vara.

Medlem

Såg otroligt vackert ut, och roligt!! Want now!

@Kebbe, fan snackar du om?? Du måste ha kolla på fel film, eller är det för att du inte har ps3:A du tycker så??

FYI, alla spel är scriptade till viss del, finns inte ett spel som är helt AI. Själv tycker jag det är t.om bra med viss scriptning så länge det höjer utveckligen av storyn i spelen.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det såg fortfarande stelt, fult, tråkigt och alldeles för skriptat ut för att jag skall tro att det blir roligt att spela. Även om det var trevligt med lite stealth så fick det trevliga ett abrupt slut när alla fiender visste var man var direkt när granaten exploderade. Att det dessutom saknas förstörbara miljöer visar ju verkligen hur tekniskt efterblivet Uncharted 2 är och kommer att vara.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Scriptat är inte synonymt med dåligt i min värld. Däremot tycker jag att spelet verkar ha lite för mycket arkadkänsla, särskilt de scriptade objekten (fordonen osv), men jag antar att det inte är helt lätt att fixa till (då många spel, till och med MGS4 till viss del, lider av detta).


signatur
Medlem
Skrivet av HaZe303:

@Kebbe, fan snackar du om?? Du måste ha kolla på fel film, eller är det för att du inte har ps3:A du tycker så??

FYI, alla spel är scriptade till viss del, finns inte ett spel som är helt AI. Själv tycker jag det är t.om bra med viss scriptning så länge det höjer utveckligen av storyn i spelen.

Det hade inte spelat så stor roll om jag kollat på fel film, det vill säga en gameplayfilm av Uncharted 1, i och med att spelen ser identiska ut rent tekniskt.

Det går att dölja att ett spel är scriptat och det går att dölja det väldigt bra. Av filmen att döma så misslyckas man fatalt med att dölja detta i Uncharted 2. Någonting som endast medför irritation för min del. Annars hade jag inte kommenterat det.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det går att dölja att ett spel är scriptat och det går att dölja det väldigt bra. Av filmen att döma så misslyckas man fatalt med att dölja detta i Uncharted 2. Någonting som endast medför irritation för min del. Annars hade jag inte kommenterat det.

Denna film är inspelad på GDC 08 och är en lika gammal spel kod, dvs EXTREMT mycket kan ha hänt sedan dess. Den färdiga produkten lär vara finslipad till perfektion.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Usch. Det här är inte bra alls... Nu blir man sugen på en ps3 ju...

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av kebbe:

Det går att dölja att ett spel är scriptat och det går att dölja det väldigt bra. Av filmen att döma så misslyckas man fatalt med att dölja detta i Uncharted 2. Någonting som endast medför irritation för min del. Annars hade jag inte kommenterat det.

Denna film är inspelad på GDC 08 och är en lika gammal spel kod, dvs EXTREMT mycket kan ha hänt sedan dess. Den färdiga produkten lär vara finslipad till perfektion.

Jag sade samma sak när jag såg klippet när det första gången "läckte ut" och tror inte att man gjort så stora förändringar mot vad vi fick se här.

12
Skriv svar