Första detaljerna om Guitar Hero 5

Medlem
Första detaljerna om Guitar Hero 5

Låter väl okej.. Men låtlistan är ju alltid viktig. GH4 hade ju ingen vidare låtlista, så får väl se vad GH5 har att erbjuda.
Och det är ju tack gode gud att man kan vara med i låtar om man vill.
Finns inget sugigare än en person av dom 4spelarna, som inte känner suget att spela efter ett par låtar.. Ja, då måste man ut i menyn och åter välja vilken karaktär man ska vara m.m.

Medlem

För guds skull ge mig lead + rhytm-gitarrister så blir hela världen glad + möjlighet att importera låtar från GH: Metallica!

Iofs är det Activision vi snackar om här...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Hade varit roligare med Guitar Hero: Metal, tänk er gh med ca 80st metal låtar!


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Inaktiv
Skrivet av zaxxor:

Hade varit roligare med Guitar Hero: Metal, tänk er gh med ca 80st metal låtar!

För er som gillar metal ja
(Btw, har du missat GH Metallica?)

Inaktiv

vore kul om dom kom me lite nya ideer till guitarren . t.ex deal av knapparna så de blev 10 knappar att hålla reda på. och bytte ut den där dåliga strängen mot en riktig sträng . typ:)

Medlem

Mjölka var ordet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

NÄR KOMMER GUITAR HERO: U2 DÅ??? VA!!?? shit...


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

NÄR KOMMER GUITAR HERO: U2 DÅ??? VA!!? shit...


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

Dom får gärna fortsätta mjöla GH-lir, bra variation so far.

Mjölka...det är vad dom gjort med Sims...


signatur

what we do in life echoes in eternity

Medlem

skaffade mig gh3 för nåt år sedan och brydde mig aldrig om att skaffa nån av de nya versionerna men nu när dom slänger med all along the watchtower i 5an så börjar ett framtida köp kännas lockande


signatur

Signalmatros på HMS Visborg

Medlem

Musik valet blir bara sämre och sämre tycker jag. Vill ha en massa metal inte gammal gubb rock och annat konstigt.

Sålde mitt World Tour på grund av detta. Ge mig ett ny Rocks the 80's eller Blandat 80-90-00 tal. Men då ska det vara musik som In Flames, Hammerfall, Nightwish, Motley, Def Leppard osv.

Fattar inte vem som vill spela gitarr till Tom Petty? Eller all musik som var i WT, som Willie Nelson.

Inaktiv

Smaken är som baken, delad och illa omtyckt av vissa och jag består av den populationen som gillar gammal "gubb" rock mer och börjar bli less på dagens dö metall. Så jag ser bara positiva vibbar mot ett nytt GH, plus att det är bakåtkompatibelt med GHWT är bara ett stort (+) då man kanske slipper köpa nya instrument.


signatur

[b]"I See no God up here..."
Yuri Gagarin 1961

Inaktiv

Bra nu kommer femman snart. Skulle inte förvåna mig om dom håller med på Guitar Hero 6.

Medlem

twomas: Med årets släpp, så kommer dom upp i 11st spel i Guitar Hero-serien för konsoler. Sen finns där 7st till för bärbara konsoler.
Och detta lagom tills spelserien fyller 4år i vinter.

Tycker ju att dom kunde utnyttjat hårddisken mer på Xbox 360n. Kunde ju lika gärnat kunna ladda ned låtarna i stället för att släppa vissa spel.

Medlem

Jag tror låtlistan kommer antingen suga eller vara rätt dålig. Kolla GH: Greatest Hits liksom...greatest hits my ass! Dom har ju flera låtar från GH3 som absolut ingen spelade över nätet.


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Varför inte bara släppa ett spel, och sen massa DLC till det? (typ som Rock Band)

Medlem

överskattat skit

Medlem
Citat:

Vill du ha två trummisar och och två gitarrister

Ett och för mycket?

Guitar hero Har man tröttnat på för länge sedan


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av zaxxor:

Hade varit roligare med Guitar Hero: Metal, tänk er gh med ca 80st metal låtar!

Det hade jag köpt. awesome shit =D


signatur

Rawr

Medlem

låter bra, speciellt med grafikputsandet och låturvalet verkar bra änsålänge. Kings of leon är väldigt efterlängtat för min del iallafall. Och sen, vem bryr sig om dom mjölkar pengar, det är klart dom gör det när dom har ett bra koncept.

Medlem

Jag tycker också att dom kunde bara släppt ett spel och sen släppa alla låtar för nerladdning istället. Helst Greatest Hits hade dom kunnat släppt för nerladdning.

Med GH5 verkar dom ju iaf fått till spellägena bättre, att låtarna är tillgängliga på samma gång och man kan komponera bandet hur som helst, då kan dom väl ha det som grund i fortsättningen och släppa "GH6" låtarna som DLC istället.


signatur
Medlem

Var är Surfin' Bird av Trashman?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av Zelaxe:

För guds skull ge mig lead + rhytm-gitarrister så blir hela världen glad + möjlighet att importera låtar från GH: Metallica!

Iofs är det Activision vi snackar om här...

Som det var på 2 an ja... med en lead o en rythm

nu är det väll tom en lead o bas i metallica där dom hela tiden har 2 gitarrer:(

Då kan man ju spela 4 fast ingen behöver sjunga
Trummor 2 gitarr 1 bas


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag har GH4 på wii det vet det sämsta jag köpt på läge. men när detta kommer so får det nog gå till mitt ps3 stället

Medlem
Skrivet av tutut:

Jag har GH4 på wii det vet det sämsta jag köpt på läge. men när detta kommer so får det nog gå till mitt ps3 stället

Det är för att Wii suger röv.
I princip omöjligt att vara flera och lira på Wii då den sopiga upplösningen gör att man inte ser ett skit av texten. (Och jag kör det på en 46" 9-Serie Samsung som pallar full hd, så det är inte tv'ns fel.

Medlem

Förstår inte varför det inte har utvecklats ett "Guitar Hero" liknande spel som klarar av att bygga upp noter för vilken låt som helst. Borde inte vara omöjligt att skriva en algoritm som sållar ut trummor, sång, gitarrer osv. Skulle givetvis inte fungera perfekt, men det skulle få mig att köpa spelet iallafall

Inaktiv

moar metal plox

1
Skriv svar