Är det bara jag eller...

Medlem
Är det bara jag eller...

Tycker någon mer att det har kommit väldigt mycket "nytt" och "grinigt" folk hit till FZ?

För att ta ett exempel.

Du går in på kommentarer på en nyhet, det första du ser är några seriösa inlägg. Sen börjas de, en jävla massa klagomål och gnäll kommentarer, folk som smutskastar varandra etc. Titta bara i Diablo III kommentarerna. Inte mycket "positivt" där.
Jag är överlycklig att Diablo III kommer och dömmer det inte på något sätt före jag spelat det. Tycker det e hemskt att folk gnäller på tex "Uhhh de ser ut som WoW".

Tycker, den "mysiga" stämmningen på FZ håller på att tyna bort

Är det bara jag eller tycker någon annan liknande?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Tycker någon mer att det har kommit väldigt mycket "nytt" och "grinigt" folk hit till FZ?

För att ta ett exempel.

Du går in på kommentarer på en nyhet, det första du ser är några seriösa inlägg. Sen börjas de, en jävla massa klagomål och gnäll kommentarer, folk som smutskastar varandra etc. Titta bara i Diablo III kommentarerna. Inte mycket "positivt" där.
Jag är överlycklig att Diablo III kommer och dömmer det inte på något sätt före jag spelat det. Tycker det e hemskt att folk gnäller på tex "Uhhh de ser ut som WoW".

Tycker, den "mysiga" stämmningen på FZ håller på att tyna bort

Är det bara jag eller tycker någon annan liknande?

Njae... jag vet inte om jag håller med. Jag tycker alltid det har varit gnäll.
Däremot är det för lite eldade trådar nu under sommaren.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Haha hur det ser ut nu var inget mot när det var valtider ;p Det var hat på allvarlig nivå i nästan alla trådar som poppade upp ;p

Men tycker helt ärligt folk överreagerade i diablo tråden, jag vart flamade till andra sidan atlanten när jag sa att jag tyckte om den mer mörka och gritty stilen som någon hade gjort en screenshot på. Detta är ett diskussions forum, alla ska inte gå runt och kramas o whatnot.

Där imot så kan man väl tycka att kommentarer som "coolt", "ser dåligt ut" etc är inlägg som ska bort i min uppfattning, för dom har i princip noll innehåll eller grund i en diskussion.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Tycker någon mer att det har kommit väldigt mycket "nytt" och "grinigt" folk hit till FZ?

För att ta ett exempel.

Du går in på kommentarer på en nyhet, det första du ser är några seriösa inlägg. Sen börjas de, en jävla massa klagomål och gnäll kommentarer, folk som smutskastar varandra etc. Titta bara i Diablo III kommentarerna. Inte mycket "positivt" där.
Jag är överlycklig att Diablo III kommer och dömmer det inte på något sätt före jag spelat det. Tycker det e hemskt att folk gnäller på tex "Uhhh de ser ut som WoW".

Tycker, den "mysiga" stämmningen på FZ håller på att tyna bort

Är det bara jag eller tycker någon annan liknande?

Du menar att det finns en massa som gnäller i trådar? Som du just gjorde


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Make love fragglar, not flame! :heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

We needz more lurvz, follow SeniiL! ^_^


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Struggle:

Tycker någon mer att det har kommit väldigt mycket "nytt" och "grinigt" folk hit till FZ?

För att ta ett exempel.

Du går in på kommentarer på en nyhet, det första du ser är några seriösa inlägg. Sen börjas de, en jävla massa klagomål och gnäll kommentarer, folk som smutskastar varandra etc. Titta bara i Diablo III kommentarerna. Inte mycket "positivt" där.
Jag är överlycklig att Diablo III kommer och dömmer det inte på något sätt före jag spelat det. Tycker det e hemskt att folk gnäller på tex "Uhhh de ser ut som WoW".

Tycker, den "mysiga" stämmningen på FZ håller på att tyna bort

Är det bara jag eller tycker någon annan liknande?

jo då, det kom efter att FragZone började synnas mera i tex PCGamer, dvs det har gått ifrån att vara mycket hard-core fans och spelare till att locka en massa barn som spelar CS, wow och sånt. (barn allt under 18år)
Bra för vissa, mindre bra för andra.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av Struggle:

Tycker någon mer att det har kommit väldigt mycket "nytt" och "grinigt" folk hit till FZ?

För att ta ett exempel.

Du går in på kommentarer på en nyhet, det första du ser är några seriösa inlägg. Sen börjas de, en jävla massa klagomål och gnäll kommentarer, folk som smutskastar varandra etc. Titta bara i Diablo III kommentarerna. Inte mycket "positivt" där.
Jag är överlycklig att Diablo III kommer och dömmer det inte på något sätt före jag spelat det. Tycker det e hemskt att folk gnäller på tex "Uhhh de ser ut som WoW".

Tycker, den "mysiga" stämmningen på FZ håller på att tyna bort

Är det bara jag eller tycker någon annan liknande?

Du menar att det finns en massa som gnäller i trådar? Som du just gjorde

Finns faktiskt de som tycker att den jämförelsen är rimlig. Egentligen är det vitt skildasaker. Den ena sidan infekterar siter/forum medan den andra ifrågasätter det bedrövliga beteendet.
FZ har förbättrats i många avseenden men kommentarerna har allt för ofta tråkiga formuleringar. Verkar som att medlemmarna måste börja använda anmälningsknapparna oftare för att komma tillrätta med problemet :>

Medlem

Mja, alltså jag gnäller inte över det så... men det är bara det att jag blir så trött och nästan lite ledsen. För visst är det så att det är ett diskusions forum och alla ska ha delade åsikter, det är bra. Men det känns nästan meningslöst att skriva en kommentar när den besvaras med tex, "öhh din jävla fanboy hur fan kan du gilla det här? gå och skit ner dig din lama cyberboy och spring iväg till fragbite" alltså, brutala kommentarer bara för att man tex, utrycker sin åsikt. Då tycker jag det blir svårt att hålla en seriös diskussion, vilket funkade skapligt förr.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Finns faktiskt de som tycker att den jämförelsen är rimlig. Egentligen är det vitt skildasaker. Den ena sidan infekterar siter/forum medan den andra ifrågasätter det bedrövliga beteendet.

Jag vet, därav ";)"


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Finns faktiskt de som tycker att den jämförelsen är rimlig. Egentligen är det vitt skildasaker. Den ena sidan infekterar siter/forum medan den andra ifrågasätter det bedrövliga beteendet.

Jag vet, därav ";)"

Jooo, anade det men förtydligade det bara så ingen skulle ta det för en sanning

1
Skriv svar