Mario = Stoned as hell?

Inaktiv
Mario = Stoned as hell?

Jag kom just att tänka på att skaparna av Mario lär ha varit ashöga när de kom på idén. Jag menar, storyn är ju helt sjukt i huvudet egentligen!
En prinsessa kidnappas av en… draksköldpadda (?), och den bäste mannen för jobbet att hämta tillbaka henne är en italiensk rörmokare som blir större och starkare av svampar. Nuddar han vissa blommor får han eldkrafter, nuddar han stjärnor börjar han blinka och blir speedad. Världen heter ”Mushroom Kingdom” och befolkas av sköldpaddor, dom där små potatisarna vad-dom-nu-heter, köttätande växter med mera…
Han transporterar sig via enorma rör, glider nedför en flaggstång i slutet av varje bana (why?) och samlar girigt på sig alla mynt han kan hitta – borde han inte prioritera prinsessan före det?

Hur som helst, det jag vill säga är… hur kommer man på något som Mario? :s

#blogg


signatur

I got it from my mama!

Medlem
Mario = Stoned as hell?

Jag tror den här videon sammanfattar ovanstående rätt så bra: http://www.youtube.com/watch?v=JpBGRA6HHtY

Men tja... tar man bara spelelementen (samla liv, poäng och pengar på så kort tid som möjligt (mer poäng)) och sen bara gör en whacko värld för där spelkoncepten inte behöver vara logiska alls, utan snarare bara kan vara humor, och med tanke på att det dessutom är gjort av Japaner... Eller vänta. Det räcker att bara säga "Japaner" som anledning. Behövs inte ett enda mer ord än så.

Inaktiv

Haha, det är sant! xD


signatur

I got it from my mama!

Misstänker nog att de flesta tv-spel blir rätt vrickade om man överanalyserar dem.

Skägg.
10 Chambers

Storys i spel är sällan direkt utmanande, intellektuellt. Tycker att det är skönt att spel är just spel ibland, med fokus på genomarbetad gameplay istället för berättarambitioner. Mario är ett lysande exempel på det.


signatur
Inaktiv

Jo jag håller med, Mario är ett exempel på spel som inte försöker efterlikna en film, utan nöjer sig med att vara ett spel och det älskar jag.
Men det är bara så himla drogat? xD!


signatur

I got it from my mama!

Medlem

Det kanske är "drogat", men det är fortfarande japaner

Medlem

Ett ord:

Japaner.

Och nu några till, kollar man igenom de flesta spel som kommer från japan blir man lätt mörkrädd för de är helt sjuka i huvudet. Det finns inget land där så mycket underligheter tar form, har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas. Allt från Mario som är rätt oskyldigt förutom att det hela utan tvekan kommer från en människa som mest troligt svept ett glas absinth blandat med en hel rad olika piller och svampar som är olagliga i större delen av världen.

Sedan kommer vi till de mest sjuka sakerna som Raplay, något som skaparen borde låsas in på livstid för. Ska fan skicka blommor till Japanska myndigheterna som håller på att lagstifta mot spel som det.

..... aja klockan är 8 på morgonen och jag har knappt sovit på två dagar, så det vart lite off topic där tror jag.

Dags för mer kaffe.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar