Komma i kontakt med spelföretagen?

Medlem
Komma i kontakt med spelföretagen?

Tjenare.
Vet ej om jag postar rätt nu, men jag gör ett försök?

Det är så att efter att jag köpt spelet RaceDriver GRID och lirat det, så har jag blivit mer eller mindre förbluffad över hur bra dom fångar fartkänslan och repriserna är nog ett utav det snyggaste jag skådat!

sedan spelkänslan är ju verkligen "arcade" men vill man ha lite mer simulator i så tar du av handikappen, visst det fungerar, men det borde finnas mer alternativ som du kunde valt mellan för att just få den där kompletta spelkänslan. Men då får du kolla på spel som GTR eller annat, men då förlorar vi grafiken. Så nu känner jag att nu borde jag göra min röst hörd!

Jag har länge i många år velat få fram till spelutvecklare (är väl dom som gör spelen?) mina ideer om just det ultimata racing spelet.

Låter väldigt corny när jag säger det så, men om vi bara kollar på det jag nämnde tidigare om GRID, tänk er den grafiken, den fartkänslan och en jävla massa olika typer av MC serier, Supermotard, MotoGP, Motocross, sjukt snygg grafik, snygga fysikrörelser och stor valmöjlighet inom simulation eller "arcade". sedan bör de finnas expansion packs med bilar också, så man kan köra MC och bil, lite som PGR4 (dock så suger PGR4)

För er intresserade om vad jag menar, kolla denna länken

Länken till min idee

Så självaste topic nu då, vilka skall man skicka mina ideerna till?

är det ens värt att skicka in en sådan här idee till företag som THQ? Codemasters? har en känsla av att detta kommer skickas i papperskorgen. Finns det inte typ någon "hej skicka era ideer till oss-mailbox" eller finns det något företag som söker spelföbättrare?

Ni får usäkta mitt newbie utförande av denna tråd, är rätt seg nu så här på kvällen. läs de i länken istället så kanske ni förstår
:D:)


signatur

Sim-Racing

Inaktiv

nej det är inte spelutvecklare som utvecklar spel, allt är outsourceat till kina - halv skämt halvt seriöst

nej det är inte värt att skicka in en sådan här ide till något företag, dom har folk som kommer på ideer, kallas gamedesigners, dom borde det vara skottpengar på ..

finns hur många sånna här ideer som helst.
nån spelar ett spel dom tycker är jätte kul (world of warcraft) och så vill dom göra ett eget spel (world of warcraft).
då skriver dom alltid på samma sätt som du typ.
"jag spelade world of wacraft och tyckte det var jätte kul/hade jätte fin grafik/yadda yadda. då kom jag på att man kan göra ett spel som ser ut som world of warcraft fast med influencer från andra spel"

yadda yadda yadda
byt gärna ut "world of warcraft" i ovanstående text till GRID, och få samma resultat ..

vill du bli spelutvecklare (en sån som utvecklar spel .. ?) så får du gärna skriva ner din idee, finns dock mallar som man nog helst ska följa när man skriver denna ide (game design document). det ska nog inte se ut som en forum post.
du ska strukturera upp din ide, ha med alla olika gameplay element och .... blah, jag är inte en gamedesigner..

du kan inte bara skriva "vi gör ett spel som GRID, fast som PGR4 fast igentligen som GT5 men kanske lite Halo3 oxå" i en textfil och skicka in till en spelutvecklare..

Medlem

Först och främst håller jag med dig, saknar själv MC-spel och bara tanken av en så simpel idé som ett nytt Motocross Madness med dagens grafik, större område, mer detaljer (riktig skog!) m.m. får min påle att resa sig

Förutom det F3D skrivit så har man dom ännu mer tråkiga sidorna av problemet - målgrupp och pengar.
spelutvecklare sysslar med saker som kostar miljoner, och måste därmed tjäna in miljoner på deras chansningar. Därför väljer man säkra kort, FPS-spel osv.
Sen är ju sanningen (på gott och ont) att vi med intresse för MC är ju i minoritet, mycket enklare och mer människor som avgudar stödshjulsracing (4 hjul, bilar alltså hehe) än MC - fler som är engagerade inom street race, STCC, DTM, Formel 1 osv. vilket gör att den målgruppen är mycket större och säkrare att inrikta sig emot, därav "alla" bilspel och så få mcspel.

Men fasen, jag ska inte vara helt deppigt - och jag tycker du helt klart ska skriva ner din idé, dock mer genomtänkt och utförlig. Tänk dig att du ska skriva om "ditt företags affärsplan" som ska få dig att få låna 1.000.000 SEK av banken. Det krävs mer än ett halvt A4 (och framförallt/tyvärr att någon spelutvecklare vågar satsa/chansa - men få med en marknadsundersökning som tyder på att många människor är intresserade av ett sånt här spel så har du kommit långt på vägen).

kom på en grej till föresten:
Kan nog vara enklare att sälja ett sådant här spel i arcade-format i konsol-format, jag TROR den målgruppen är större, sitta med ett gäng polare i soffan och lira ett enkelt mc-spel och utmana varandra, istället för att sitta ensam vid varsin dator och avancerat meka sin hoj och sedan köra ett svårt och avancerat race mot varandra.

p.s glöm inte Speedway jag är inget jättefan av det, men vet många som är det hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av F3D:

nej det är inte spelutvecklare som utvecklar spel, allt är outsourceat till kina - halv skämt halvt seriöst

nej det är inte värt att skicka in en sådan här ide till något företag, dom har folk som kommer på ideer, kallas gamedesigners, dom borde det vara skottpengar på ..

finns hur många sånna här ideer som helst.
nån spelar ett spel dom tycker är jätte kul (world of warcraft) och så vill dom göra ett eget spel (world of warcraft).
då skriver dom alltid på samma sätt som du typ.
"jag spelade world of wacraft och tyckte det var jätte kul/hade jätte fin grafik/yadda yadda. då kom jag på att man kan göra ett spel som ser ut som world of warcraft fast med influencer från andra spel"

yadda yadda yadda
byt gärna ut "world of warcraft" i ovanstående text till GRID, och få samma resultat ..

vill du bli spelutvecklare (en sån som utvecklar spel .. ?) så får du gärna skriva ner din idee, finns dock mallar som man nog helst ska följa när man skriver denna ide (game design document). det ska nog inte se ut som en forum post.
du ska strukturera upp din ide, ha med alla olika gameplay element och .... blah, jag är inte en gamedesigner..

du kan inte bara skriva "vi gör ett spel som GRID, fast som PGR4 fast igentligen som GT5 men kanske lite Halo3 oxå" i en textfil och skicka in till en spelutvecklare..

Tack för ett seriöst påpekande!
Har som sakt bara postat detta på deras forum, men ville posta in ett förslag, så skall verkligen tänka på det du skrivit, för som du säger, dom lär nog inte bli särskilt intresserade av att lägga ner energi på en idee som är ett halvt A4.

Men dessa gamedesigners, har dom något särskilt namn under företagen tror du? så man kan komma i kontakt med just dom?

Skrivet av Werzion:

Först och främst håller jag med dig, saknar själv MC-spel och bara tanken av en så simpel idé som ett nytt Motocross Madness med dagens grafik, större område, mer detaljer (riktig skog!) m.m. får min påle att resa sig

Förutom det F3D skrivit så har man dom ännu mer tråkiga sidorna av problemet - målgrupp och pengar.
spelutvecklare sysslar med saker som kostar miljoner, och måste därmed tjäna in miljoner på deras chansningar. Därför väljer man säkra kort, FPS-spel osv.
Sen är ju sanningen (på gott och ont) att vi med intresse för MC är ju i minoritet, mycket enklare och mer människor som avgudar stödshjulsracing (4 hjul, bilar alltså hehe) än MC - fler som är engagerade inom street race, STCC, DTM, Formel 1 osv. vilket gör att den målgruppen är mycket större och säkrare att inrikta sig emot, därav "alla" bilspel och så få mcspel.

Men fasen, jag ska inte vara helt deppigt - och jag tycker du helt klart ska skriva ner din idé, dock mer genomtänkt och utförlig. Tänk dig att du ska skriva om "ditt företags affärsplan" som ska få dig att få låna 1.000.000 SEK av banken. Det krävs mer än ett halvt A4 (och framförallt/tyvärr att någon spelutvecklare vågar satsa/chansa - men få med en marknadsundersökning som tyder på att många människor är intresserade av ett sånt här spel så har du kommit långt på vägen).

kom på en grej till föresten:
Kan nog vara enklare att sälja ett sådant här spel i arcade-format i konsol-format, jag TROR den målgruppen är större, sitta med ett gäng polare i soffan och lira ett enkelt mc-spel och utmana varandra, istället för att sitta ensam vid varsin dator och avancerat meka sin hoj och sedan köra ett svårt och avancerat race mot varandra.

p.s glöm inte Speedway jag är inget jättefan av det, men vet många som är det hehe

Tack för de tipsen! verkligen!

Speedway är ju också något, helt klart! påminner väldigt mycke om dragracing fast köra runt o runt

Men jag skall ta och skriva något, sedan får vi se vem som får förslaget!

tack, några mer synpunkter på min idee?


signatur

Sim-Racing

1
Skriv svar