Vad tycker ni om anime och manga?

Medlem
Vad tycker ni om anime och manga?

Själv är ja så himla inne i Anime
Favoriten är lätt Death Note.
Fick till och med ett litet smakprov på mangan från Pcgamer

Om ni kollar på mycket anime regga gärna på www.Anime-planet.com

Lr kolla in min profil www.Anime-planet.com/users/crawller


signatur

Rawr

Medlem

Läste också Deth Note som man fick med i PC Gamer men blev inte övertygad. Dragonball är det bästa som finns.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

dragon ball e väldigt bra också men, man fick inte se särskilt mkt ur Death Note mangan. Den e sjukt bra sen
kolla animen!


signatur

Rawr

Medlem

Inte nått för mig

Medlem

Vad är det för skillnad på manga och anime?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Manga är tidningar/böcker och anime är filmer/ serier på tv:n liksom. (även dator inräknat)


signatur

Rawr

Medlem

Ranma ½, Dominion Tank Police och Slayers är några av mina favoriter.

Medlem

Jo det är riktigt snyggt, dock inget som man är intresserad av.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Jo det är riktigt snyggt, dock inget som man är intresserad av.

Som "man" är intresserad av säger du.
Som "du" är intresserad av.


signatur

Rawr

Medlem

Jag har läst manga och sett på anime i ett par år nu. Gillar det ganska så mycket om man säger så.

Jag är ganska så noga med vilka serier jag väljer. Death Note är nog den absoluta favoriten. Den var för övrigt mycket bättre som manga än som anime.

Sen måste jag ju bara nämna Lucky Star, FLCL och One Piece. Tillsammans med Death Note så har man nog 4 av de bästa serierna som gjorts.

Medlem

Ye fast ja hata FLCL xD gilla inte upplägget. Men ja kanske kollar in Lucky Star sen. har lite många anime pågång för tillfället


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av mosoloa1:

Jo det är riktigt snyggt, dock inget som man är intresserad av.

Som "man" är intresserad av säger du.
Som "du" är intresserad av.

Oj, menade själv klart mig själv


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Senaste serien som jag såg var faktiskt Death Note. Lite förutsägbart slut men överlag en bra serie. Annars har man väl sett det mesta som är värt att se. Håller mig dock borta från animes med premenstruella, storbröstade och oskuldsfulla skolflickor samt serier med småbarn som huvudroller i. Har en tendens att bli jävligt fånigt i längden.

Medlem

ush värsta skiten som finns imo

Medlem

Har ett intresse som sträcker sig runt 20 år ungefär, dock så har jag på senare tid blivit mindre intresserad av anime och börjat läsa mer och mer manga.

Medlem
Skrivet av Crawller:

Ye fast ja hata FLCL xD gilla inte upplägget. Men ja kanske kollar in Lucky Star sen. har lite många anime pågång för tillfället

FLCL älskar jag enormt. Fast jag gillar den typen av humor, vilket kanske inte alla gör.

Lucky Star tycker visst många att den börjar lite segt, men den tar fart lite senare. Själv tyckte jag att den var hur rolig som helst redan från början. Serien är nog bäst för de som gillar anime och manga, eftersom att det är massor med referenser till andra serier genom hela Lucky Star.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har ett intresse som sträcker sig runt 20 år ungefär, dock så har jag på senare tid blivit mindre intresserad av anime och börjat läsa mer och mer manga.

Jag är som dig, fast istället för manga följer jag några få anime serier i veckan och kollar istället mer på asiatiska filmer och serier.

Amerikansk media går inte hem hos mig.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Vila i frid

Läser Berserk-mangan samt Naruto lite sporadiskt.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Varit hookad på Ghost in the Shell-världen, och kommer alltid uppskatta den, men kallar mig inte anime-fan.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

helt ointresserad

Inaktiv
Skrivet av Werzion:

Varit hookad på Ghost in the Shell-världen, och kommer alltid uppskatta den, men kallar mig inte anime-fan.

Medlem

Det är... annorlunda!

Jag kan tycka att det är kul, men då skrattar jag mest ÅT det, inte MED det


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Läser:
FMA
Battle Angel Alita
Hellsing

Mer på ingång, kommit ut många svenska releaser nu, får se om man vågar köpa nån volym, svensk översättning brukar ju inte hålla måttet riktigt :3

Medlem

Ska nog börja läsa lite mer manga nu tänkte köpa hela Death Note mangan bara älskar animen ^^


signatur

Rawr

Medlem

Enda serien som verkligen har slukat mig var Cowboy Bebop. Satan, jag var helt inne i den under gymnasieåren, men den inspirerade mig nog lite att börja röka också tyvärr.

Medlem

Jag är uppväxt med anime serier som: Starzinger, Cobra, Silverfang, Rai grottpojken och Robotech(USA versionen av Macross).

Har sett det mesta blandat i filmväg de senaste 20åren men de finns idag tre serier som jag fortfarande följer.

InitialD som jag följt de senaste 7-8åren. Enligt mig den serien som håller högst kvalite rakt igenom. Gillar man inte bilar och racing så lär man sig göra de via denna serien utan att man tänker på de.

Naruto serien som stundtals är helt underbar och stundtals urusel i mina ögon. Blivit bättre nu dock iomed nystarten.

Bleach serien som enligt mig vart helt underbar första säsongen för att sedan nu gått ner i filler(avsnitt som är utanför huvudhandlingen för att fylla ut seriens tv tid) träsket.
Lite råare än Naruto men ifrån samma team om minnet inte sviker mig.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

En anime jag kom på att jag måste tipsa om, bara för att den är så sjukt rolig, är "Yakitate!! Japan". Serien handlar faktiskt om brödbakning. När jag först hörde talas om den så tänkte jag att den aldrig kunde vara värd att se, men så såg jag första avsnittet när jag var uttråkad... De lyckades inte bara göra brödbakning intressant, och dessutom roligt, utan de lyckades även få mig att bli grymt sugen på bröd. Jag kunde inte hålla mig ifrån att gå till köket och ta mig en skiva eller två.

Medlem

- Jag tycker det är löjligt men accepterar att andra gillar det.

Medlem

har hört talas om brödbaknings serien men ja kollar nog inte den på en stund. kollar mest bleach nu som ja börja me nyss.


signatur

Rawr

Avstängd

Jag ogillade manga och anime förut, med undantag för Dragon Ball Z just för att den är så sjukt överdriven.

Numera gillar jag anime. Det började med att jag kollade på Filmtipset efter någon bra film att se och såg att Spirited Away var en rekommenderad femma, så jag tänkte: "Då borde den vara sevärd". När jag hade sett den var jag helt förtrollad. Den flög direkt upp på toppen.
Då kollade jag upp vilka som gjort den och vem som regisserat den och det var då Studio Ghibli och Hayao Miyazaki. Miyazaki har regisserat 14 filmer, men 3 av dem går bara att se i Studio Ghibli-parken i Japan, så jag fick nöja mig med de 11 andra. Av dem så har jag delat ut fem st femmor (hans filmer dominerar min lista över femmor).
Sedan blev jag tipsad om Death Note, som jag såg och älskade och sedan dess har jag inte sett så mycket, men jag kollade upp lite själv olika serier i de olika genrerna och just nu tittar jag på Noir, men jag gillar den inte riktigt. Sedan ska jag se Berserk hade jag tänkt.

123
Skriv svar