Nu är det kränkt igen...

Medlem
Nu är det kränkt igen...

http://www.expressen.se/nyheter/1.1211451/strejkar-for-att-sl...

Anställd på bensinmack blandar in facket då han känner sig kränkt av att han tvingas sälja porrtidningar.

Det är för lätt att vara "elak" mot den här killen så jag tänker inte berätta vad jag tycker och tänker om honom men jag måste, återigen, uppmärksamma och virtuellt spotta på dessa lättkränkta princessor.

Vart slutar vi om alla skall få som de vill hela tiden? Det är ju inget annat än komedi. Tragikomiskt.

Vad kommer härnäst? Hur dumma kan vi tillåta folk att vara innan någon säger hur det är?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag tycker det är ytterst kränkande mot min manlighet att behöva se alla dessa skvallertidningar som är gjorda för tjejer, skvaller är av ondo och det vet alla.
Varför allt detta jävla daltande, ska vi inte ge bort sverige till samerna nu, dom har ju kränkts av oss svenskar ganska rejält på dom senaste tvåhundra åren, eller jag vet, vi borde be om en nationell förlåtelse till alla skåningar som tvingats lära sig prata utan det rullande Rrrret, eller ska vi kanske börja säga förlåt och införa så att allting är vänsterhänt, jag menar vi vänsterhänta blev ju tvungna att skriva med höger hand för väldans länge sen.

Eller ska vi inte införa en lag att om man säger NÅGOT som kan tänkas kränka (dvs, allt) så ska man åka in i fängelset i minst en månad och betala böter?

Jag tycker faktiskt du är väldigt kränkande nu CastorFiber mot bävrar när du tänker och diskuterar, tänk på alla stackare som inte fått sin röst hörd, nu tycker jag bannemig att du säger förlåt!

Borde inte vi börja åsiktsregistrera folk också, jag menar folk säger kränkande saker om folk hela tiden bakom deras ryggar, vi bör faktiskt installera mikrofoner i varje persons öra, så att vi kan slå till när någon diskrimineras!

Åh herregud vad jag blir less på folk som inte kan ta kritik, som tror att världen vill en väl och att allt är rosor, att det är svart eller vitt och litar på att aftonbladet ska förse dom med högkvalitet information.

Kan inte folk bara inse att alla är inte som en själv, måste alla vara så jävla trångsynta och naiva, blåögda och tro att man ska kunna anmäla minsta lilla petitess som det här?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag är moralkonservativ. Jag avskyr porr. Men detta innebär inte att jag har rätten att förbjuda andra från att ha en annan åsikt i denna fråga. Om han nu inte kan sköta sitt jobb p.g.a. sina åsikter i denna fråga, byt jobb! En muslim kan inte vara en kristen präst, men man har för den skull inte rätt att tvinga kyrkan att anpassa sig efter islam.
Dessutom är det ju inte meningen att han skall läsa tidningen, bara sälja den.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Löjligt...


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

shit vilken tönt

Medlem

Håller med Castor igen!


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Haha vadå I-lands problem. Att folk äns orkar.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Youtube-proffs

Jag kräktes lite i min mun när jag läste det här. Tycker det är så onödigt, känns som Sverige blir lite för amerikaniserat, det gillar jag inte.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Han borde snarast sägas upp ifrån jobbet om han inte klarar av det:\

Medlem

Orka. Snart vill någon strjeka för att dom säljer korv eller nåt.

Skaffa ett nytt jobb då...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Lite underlig väg att gå.
Han borde hålla käften och byta jobb.
Porr är lagligt och säljs det i hans arbete bör han byta jobb.
Eller är han ute efter att porr ska förbjudas alternativt att bara vissa i butiken ska sälja vissa varor ... ohållbart inom näringslivet.
Dock respekterar jag hans ståndpunkt men som sagt, då är det bara att byta arbete.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

OT: är det OK att länka till expressen nu? jag tycker att den blaskan är om möjligt värre än aftonhoran....

OnTopic: det alla andra sa. typ.

Medlem
Skrivet av lave:

OT: är det OK att länka till expressen nu? jag tycker att den blaskan är om möjligt värre än aftonhoran....

OnTopic: det alla andra sa. typ.

Expressen är samma sak som Aftonbladet, ojdå, AftonHoran menar jag.

OnT: Folk som klagar på det här borde inte få arbeta i butik...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

vad är det för mesfasoner?

Medlem

vem köper porr i butik nyförtiden när allt finns på nätet?
Vissa är allt konstiga..


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

vem köper porr i butik nyförtiden när allt finns på nätet?
Vissa är allt konstiga..

ehhh, du har ingen aning hur många som köper porr på mackar Det är så otroligt många, många är även stammisar.

Jag är tidnings ansvarig på en mack där det ända jobbiga är att stå och rota bland porr tidningarna (sortera lägga upp fler/ta bort gamla) när det kommer kunder in då jag ser ut som en pervers snubbe som "läser" porr på arbetstid.

Medlem
Skrivet av huxflux:

vem köper porr i butik nyförtiden när allt finns på nätet?
Vissa är allt konstiga..

Artiklarna min käre Watson, artiklarna. 8)


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Haha, fy vilken kärring Sånna som han förtjänar ju inte att ha ett jobb ens. Om det hade varit något vettigt att bråka om hade jag respekterat honom att han stod på sig, men vilken primadonna han är. Pinsamt!

Medlem

Det värsta är väl att facket säkert kommer att fullt ut så på hans sida och driva på detta.

Känns inte som om att facket gjort något vettigt på flera år.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av lave:

OT: är det OK att länka till expressen nu? jag tycker att den blaskan är om möjligt värre än aftonhoran....

Expressen vs Aftonbladet? Den tar vi en annan gång... Jag hittade faktiskt nyheten på di.se först men där stod allt så notisartat - det var dessutom bilder på expressens sida. Förlåt mig, jag tänkte på er.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Borde man inte kunna kicka folk som vägrar att sälja varorna man har i en butik? Om man inte kan det så verkar det sjukt. Jag vägrar sälja kött när jag står i kassan på Ica, för det går imot mina principer och idealogier!

Medlem

Jag vägrar sälja mediciner då det är imot mina principer. Men jag vill gärna jobba på ett apotek.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

jag vägrar gå i skolan för jag gillar inte det.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:

jag vägrar gå i skolan för jag gillar inte det.

Då tycker jag att du skall kontakta facket så att de kan blockera skolan åt dig! Hört att de är bra på sånt.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Jag såg nyss en artikel i en onämnbar tidnings nätupplaga om en klass där lärare ställt in en av elevernas födelsedagskalas genom att tvinga alla barnen att lämna tillbaka inbjudningskorten pga att alla barn i klassen inte var bjudna.

Gossen som skulle ha kalas (runt 8 år om jag inte minns fel) ville inte bjuda två killar som mobbade honom.

Jag kan tycka att man skall bjuda alla när det handlar om barn, föräldrarna borde ta itu med mobbning på andra sätt än exkludering, men samtidigt har vi den där storebrormentaliteten där igen... Från att företagare skall inte få välja sina anställda till att barn inte får bjuda vilka de vill till sina kalas.

Allt blir för mjukt och anpassat. Lite till och samhällets stomme kommer att vara mjuk och böjlig att den kommer rasa över oss.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

"- Det är inte rimligt att jag ska tvingas se på porr på mina arbetsplats, säger Niklas Svenlin som arbetar på macken."

titta inte där då..................

suck så trött man blir på moral-tanter, jag spyr!

jag vill ha åsitksfrihet, porr överallt å gratis glass.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag såg nyss en artikel i en onämnbar tidnings nätupplaga om en klass där lärare ställt in en av elevernas födelsedagskalas genom att tvinga alla barnen att lämna tillbaka inbjudningskorten pga att alla barn i klassen inte var bjudna.

Gossen som skulle ha kalas (runt 8 år om jag inte minns fel) ville inte bjuda två killar som mobbade honom.

Jag kan tycka att man skall bjuda alla när det handlar om barn, föräldrarna borde ta itu med mobbning på andra sätt än exkludering, men samtidigt har vi den där storebrormentaliteten där igen... Från att företagare skall inte få välja sina anställda till att barn inte får bjuda vilka de vill till sina kalas.

Allt blir för mjukt och anpassat. Lite till och samhällets stomme kommer att vara mjuk och böjlig att den kommer rasa över oss.

Dock så är det väl självklart att man inte bjuder dom som mobbar en?
Det må vara något stort för ett litet barn att gå på kalas, men dom måste inse att om man är jävlig mot en unge så är det självklart att man inte får ta del av kakan när den väl serveras...

Det blir för mycket daltande med människorna, folk måste inse att man inte kan få allt i världen :/


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Greger - "
Det blir för mycket daltande med människorna, folk måste inse att man inte kan få allt i världen :/"

fy faan vad bra, exakt, folk och särksilt svenskar är så jälva bortskämnda och fåniga att det är skratt retande.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag såg nyss en artikel i en onämnbar tidnings nätupplaga om en klass där lärare ställt in en av elevernas födelsedagskalas genom att tvinga alla barnen att lämna tillbaka inbjudningskorten pga att alla barn i klassen inte var bjudna.

Gossen som skulle ha kalas (runt 8 år om jag inte minns fel) ville inte bjuda två killar som mobbade honom.

Jag kan tycka att man skall bjuda alla när det handlar om barn, föräldrarna borde ta itu med mobbning på andra sätt än exkludering, men samtidigt har vi den där storebrormentaliteten där igen... Från att företagare skall inte få välja sina anställda till att barn inte får bjuda vilka de vill till sina kalas.

Allt blir för mjukt och anpassat. Lite till och samhällets stomme kommer att vara mjuk och böjlig att den kommer rasa över oss.

När jag var i den åldern ville jag ha ett pojkkalas med alla pojkarna i klassen. Detta ansågs diskriminerade mot flickorna så det fick bli inbjudan via posten istället...
Oj vad glad jag är att jag lämnat dagiset kallad "grundskolan."


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

http://sydsvenskan.se/lund/article340726.ece
Längre artikel i Sydsvenskan om saken. Att Lars Hansson stödjer skolan är ju skandal.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

12
Skriv svar