Factor 5 slår igen

Robot
Medlem
Factor 5 slår igen

Rogue Squadron-spelen ägde ju! Synd att de stänger för jag hade velat att dom skulle ha gjort ett nytt rouge squaron spel till Xbox 360, Playstation 3, Wii


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Tråkigt, tråkigt. Hade hoppats på ett nytt Turrican...

Medlem

Sedärja, oroväckande många studios slår igen nu, men det kanske är bra i längden? Utvecklarna försvinner ju inte och som det står så plockas många upp av andra företag, kanske en början på mer "koncentrerat" bra spel?


signatur
Medlem

Jaa, rouge squadron var en riktigt bra spelseire, RS2 va mitt första gamecube spel också


signatur

Game long and prosper

KoP
Medlem
Citat:

Utvecklarna bakom Lair och Rogue Squadron har gjort sitt

Ni glömde nämna Turrican serien.

Medlem
Skrivet av KoP:
Citat:

Utvecklarna bakom Lair och Rogue Squadron har gjort sitt

Ni glömde nämna Turrican serien.

Om man läser på http://www.factor5.de/ så är den tyska delen av factor 5 opåverkad och det var de som gjorde Turrican spelen.

KoP
Medlem
Skrivet av TheTemplar:
Skrivet av KoP:
Citat:

Utvecklarna bakom Lair och Rogue Squadron har gjort sitt

Ni glömde nämna Turrican serien.

Om man läser på http://www.factor5.de/ så är den tyska delen av factor 5 opåverkad och det var de som gjorde Turrican spelen.

Puuh!

Inaktiv

Verkar som Lair dödade den amerikanska delen av bolaget. Dyr utveckling och dålig försäljning.

Medlem

Precis, som det nämns, amerikanska, ingenting förändras för den tyska. Murf!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Jo men lair sög så mycket så det kanske lärde sig något av det.

Medlem

R.I.P


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Så det var dom som utvecklade Katakis och R-Type..Jag lirade bägge på Amigan. Fan dom har ju hängt med länge.

Medlem

Oerhört skönt att tyska Factor 5 inte drabbas. Det är ju de som gjort de bra spelen.

Raid25, det är inte Factor 5 som gjort R-Type, det är det japanska Irem som ligger bakom. Men det var Factor 5 som portade spelet till Amiga.

Medlem

Hmm, svårt val, men jag tror nog att det var med Katakis som jag spenderat mest tid, så det får bli mitt Factor-5 favoritspel. Men Turrican-serien och Rouge Squadron (till PC!) är också ett par toppenspel.

Nu skall jag inte svära på det, men var det inte först efter att (tyska) Factor-5 gjort det första Rouge Squadron som de öppnade Kalifornien-studion och flyttade över en massa utvecklare dit?

Medlem

Vad händer med spelvärlden? Det är nu det händer...

Medlem

Rogue Squadron III: Rebel Strike = bäst

Jaha vilket spelföretag står på tur efter Factor 5?

Medlem

Jag hade för mig att det var Rainbow Arts som gjort Turrican..men det kanske var en utgivare eller något? Jaja, kan kolla upp det själv sen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

NO! Mer Rogue Squadron spel åt folket!

Medlem

Personligen tyckte jag att lair var skittråkigt när jag testade demot...

Medlem

var nog lair som floppade gissar jag med tanke hur alla klagade på det.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

1
Skriv svar