Fett med åk

Medlem
Fett med åk

Javisst, utan att veta riktigt vad jag skulle vänta mig åkte jag till svärföräldrarna för att hämta upp en bil. En vän till familjen är vänlig nog att låna ut sin bil över sommaren då han ska vara utomlands och inte själv behöver den. Jag visste att det var en Mercedes av något slag men inte vilken modell. Den hade några år på nacken men skulle vara i fint skick, ungefär så mycket visste jag.

Jag kliver iväg med jycken i koppel bort mot svärföräldrarna och i sommarsolen hann jag bli både svettig och törstig på den 45 minuter långa promenaden ut till Limhamn.

Väl inne på gatan går jag förbi en mörkblå Mercedes CLK 320 med skinnklädsel och taklucka... skön bil tänker jag och kan bara drömma om att det är den jag ska rulla i de närmsta månaderna. Men tusan om den inte står parkerad på deras "reservplats" på gatan och det börjar mer och mer kännas som att solen inte är det enda som lyser utan även lyckan! Jovisst är det den visar det sig.. med nyckeln i handen och en snabbkurs av svärfar sätter jag mig i skinnsätet. Elektriska stolar, trevligt. Sollucka, trevligt. 3.2 liters V6, Mycket Trevligt!

Länk kommer här för den vetgirige: [http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.edwardjahn.com/...]
Visst, det är kanske bara jag som dreglar men tanken på att det är den bilen jag ska köra de närmsta två månaderna gör livet lite roligare! Imorgon drar vi upp till småland, en resa på drygt 30 mil så då får den bekänna färg. Redan på vägen hem från svärföräldrarna märker jag att den har en ruskig gasrespons, även för att vara automatare. Visst märker man på designen och inredningen att det är sent 90-tal (gissar 99) men det gör inget den är i otroligt fint skick och motorn mullrar fortfarande gott.

Mer om denna bil lär det bli! Hoppas solen lyser på er, här i Malmö är det riktig sommar idag!

// Manuel

#blogg

Medlem
Fett med åk

Fin bil. Ha så kul!

Medlem

Tackar I will

Medlem

Ett uppdrag (utöver stjärnfrukten), ta några kul bilder på den, låter som att du har tid på dig. Btw: i Helsingborg är det också sommar


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Denna stjärnfrukt! Jag har inte glömt den, lovar. Ska äta planka på midsommar så jag hoppas på lite stjärnfrukt då. Har provat att plåtat föräldrarnas M3 förra sommaren och det gick väl sådär, inte direkt något att visa upp. Kan ge mig på ett försök på Mercan absolut!

Skönt med sommar! Jag har precis köpt nytt rödpunktsikte till airsoftbössan... nu får den åka med till småland också

Jak int gilla Merdeses, jag gila Vovvo...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ähh, en M3 är alltid kul att se, vilken modell? (E36, E46, E92 etc.)


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Ehm.. what? E36 säger mig ingenting. Antingen missar jag ett skämt eller så finns det modellbeteckningar jag inte kan.

Volvo är också trevliga men håller inte riktigt samma klass enligt mig. Dock önskar jag mig en V70XC i julklapp nästa år

Medlem

Å förresten, det är en -08 (M3an). Första med V8.

Medlem

Det är en modellbeteckning, för att hålla i sär alla olika modeller av m3. Och det är antingen E90 (fyra dörrar)

eller E92 (två dörrar)

Lycka till med julklappen


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Åh hu nej... den senare.. med två dörrar Det räcker gott o väl
Tack, jag har redan skrivit en önskelista på kylskåpet.

Medlem

Japp det gör det, dom verkar ha bra smak, dina föräldrar.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Jovars.. gunmetal grey och 19"-fälgarna samt extra allt invändigt. Helt okej om du frågar mig... prislappen är dock lite väl fet. Dessutom rullar den ju bara då vägarna är sopade så det är ju typ 4-5 månader om året, det kostar att ligga på topp. Men visst är det kul.

1
Skriv svar