Sugen på bärbar NES?

Robot
Medlem
Sugen på bärbar NES?

omfg vad fail

Medlem

Gief Me! Man känner sig sugen på att köpa en innan Nintendo får damp och tvingar dem att ta bort alla.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av lapa:

omfg vad fail

Medlem

roligt


signatur

Rawr

Inaktiv

Om knapparna hade suttit på samma sätt som originalkontrollen hade jag nog köpt en.

Medlem

Alltså, den siste idioten är ju inte född än uppenbarligen. göra en bärbar nes är ju coolt och något man skulle kunna tänka sig. Men vad i he***** har de gjort?

Jag menar hela skiten är ju felgjord... och om man nu ska bära runt på en sådan där jätte kasett kunde de ju faktiskt gjort skärmen större... ja eller hela den bärbara enheten större och dölja kasetten bakom typ... och som ovan har påpekats,

sätta knapparna på rätt plats är ju åxå rätt bra...

Gör om gör rätt... hoppas verkligen nintendo stämmer röven av dem


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Visst häftigt på sitt sätt men dödar inte dom gamla nes kasseterna lite av charmen med bärbart? Kunde dom likväl ordnat nån licens med nintendo så man kan ladda ett SD kort med spel via Wii eller nåt? Inte för att Nintendo skulle gå med på det men ändå

Medlem

Förutom att A och B-knapparna sitter fel och styrkorset inte är i ett stycke så tycker jag den funkar. Skulle inte ha något emot att testa den.

Edit: Den här var också lite intressant:
[http://www.thinkgeek.com/geektoys/games/b76e/]

Medlem

NES emulator i mobilen eller i en PSP funkar bra det med om man vill ha bärbar;)

Medlem
Medlem

använder mobilen istället

Medlem

Går ju inte att lira super mario med den som knapparna sitter. man vill ju kunna använda tummen till båda knapparna samtidigt. hålla nere vänsterknappen konstant och hoppa längre upp på tummen. Måste ju till ett mongogrepp om man ska göra det med dom knapparna...
Styrkorset är nog i ett stycke, men det syns inte för allt sitter ihop bakom plasten...

Medlem

cool ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Fail men bra idé


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Inaktiv

Eller så kör man in en NES emulator på sin DS och tada så går det lika bra fast bättre.

Medlem

Om dom kunde gnälla på en tandläkare klinik som heter WiiSmile så lär dom göra det nu med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Öhm, det har funnits hur många Famicom-kloner som helst sen sent 80-tal, jag har inte sett eller hört att Nintendo kunnat stoppa någon?

Medlem
Skrivet av Brandter:

Eller så kör man in en NES emulator på sin DS och tada så går det lika bra fast bättre.

Det eller PSP!

Medlem

Om man skall köpa en ny bärbar pryl idag så skall man nog helst kolla efter något som har (AM)OLED skärm. Lite sugen på en gp2x wiz: http://www.gp2xwiz.co.kr/FrontStore/iMakePage.phtml?iPageId=7...

Medlem
Skrivet av Boldtaar:

NES emulator i mobilen eller i en PSP funkar bra det med om man vill ha bärbar;)

Japp... PSP + Emulator + Minnessticka fullmatad med ROMS är perfekt.

Medlem

Själv kör jag med NES emulator på min Itouch!

1
Skriv svar