Take-Two stämmer 3D Realms

Robot
Medlem
Take-Two stämmer 3D Realms

jag undrar vad man gjort hela tiden och vad som tagit sån tid med spelet.
stämningen är befogad, det verkar helt klart att dom inte skött sina uppgifter.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

jag undrar vad man gjort hela tiden och vad som tagit sån tid med spelet.
stämningen är befogad, det verkar helt klart att dom inte skött sina uppgifter.

Helt klart!


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

kan inte annat än att hålla med.

Medlem

Undrar om domaren kommer att fråga George Broussard om när de tänkte släppa spelet.

George Broussard lär svara "When it's done"

Men som sagt, man kan undra vad 3D Realms har pysslat med, HL2 tog lång tid att utveckla, men DNF är för fan löjligt med sina 13 år.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av N3m35i5:

Undrar om domaren kommer att fråga George Broussard om när de tänkte släppa spelet.

George Broussard lär svara "When it's done"

eller "Take-Two needs to STFU!"


signatur
Medlem

Dom har inte gjort nåt, ingen kan väl påstå att ett spel ska ta nästan 12 år och så går dom bankrutt en dag ? Dom har inte gjort ett skit det har alltid varit ett evighetsprojekt,, Did not Finish stämmer nog ganska så bra nu.

Inaktiv

Intressant, dock ser jag inte riktigt vad Take 2 vill få ut av detta.

Inaktiv

3D Realms såg aldrig en cent av dom där $12 milionerna dock, allt gick till deras förra publisher - Infogrames.

Medlem

Take Two är så fulla av skit, de köpte aldrig rättigheterna direkt, rättigheterna fick dom när man köpte upp den tidigare ägaren av rättigheterna. För att inte nämna att de aldrig finansierat projektet i någon form, jag betvivlar att T2 vinner det här målet.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Känner dem sig tvingade att utan några finanser(?) färdigställa spelet så kanske det inte blir lika bra som det var tänkt?


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Helt rätt sätt dit dom hårt! Som vi har väntat på DNF


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Likfisken:

Intressant, dock ser jag inte riktigt vad Take 2 vill få ut av detta.

De kanske vill få tillbaka sina pengar på något sätt?

Medlem

Ett enda spel ska inte ta en evighet att göra damnit! Stäm på de får skylla sig själv för att de lovade en massa som de inte kunde hålla!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Går det ens att stämma ett bolag som har gått i konkurs? Eller är 3Drealms inte i konkurs?

Inaktiv
Skrivet av Knez:

Går det ens att stämma ett bolag som har gått i konkurs? Eller är 3Drealms inte i konkurs?

Det går bra, och är säkert ett sätt för Take Two att se till att de kommer med på listan av fordringsägare och får del av eventuella resurser som finns kvar.

Inaktiv

1997-1998 programmerade dom mulitplayerbiten. 1998-2009 spelade dom multiplayer i DNF. Inte har man tid att jobba då inte :P...


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

DNF = Did Not Finish.. stämmer på flera nivåer.

Medlem
Skrivet av Molotov:

jag undrar vad man gjort hela tiden och vad som tagit sån tid med spelet.
stämningen är befogad, det verkar helt klart att dom inte skött sina uppgifter.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Det måste vara ett PR trick för att få spelet mer hypat om det nu är färdigt.
http://g4tv.com/thefeed/blog/post/695479/Is-The-Duke-Nukem-Fo...

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Förutom att A och B-knapparna sitter fel och styrkorset inte är i ett stycke så tycker jag den funkar. Skulle inte ha något emot att testa den.

Ehy, du är på fel nyhet o kommenterar


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem
Skrivet av Knez:

Går det ens att stämma ett bolag som har gått i konkurs? Eller är 3Drealms inte i konkurs?

nä de la ner friviligt för att pengarna inte räkte till.
så tror jag det var i alla fall...

sen tror jag även att de som jobbade där inte tog jobbet på fullt alvar, kan se dig framför mig att de bara är en bunte av kids som springer runderå skjuter soft air gun på varandra på kontorena, å sen fin matbufe å grejer, bara utgifter till anstälda som inte tar sitt jobb på alvar - så tror jag det var i alla fall.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Bara dom släpper betan/alphan då så slipper dom Take-Two.

Medlem
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Knez:

Går det ens att stämma ett bolag som har gått i konkurs? Eller är 3Drealms inte i konkurs?

nä de la ner friviligt för att pengarna inte räkte till.
så tror jag det var i alla fall...

sen tror jag även att de som jobbade där inte tog jobbet på fullt alvar, kan se dig framför mig att de bara är en bunte av kids som springer runderå skjuter soft air gun på varandra på kontorena, å sen fin matbufe å grejer, bara utgifter till anstälda som inte tar sitt jobb på alvar - så tror jag det var i alla fall.

Jaså? Som inte tar sitt jobb på¨allvar? Du har hört hisytorien om Duke Nukem eller? Max Payne serien? osv...

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Likfisken:

Intressant, dock ser jag inte riktigt vad Take 2 vill få ut av detta.

De kanske vill få tillbaka sina pengar på något sätt?

De har ju inte ens hjälpt till och finansiera spelet?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

får man 12mille dollars, så är det i mina ögon ett sätt att finansiera spelet.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Likfisken:

Intressant, dock ser jag inte riktigt vad Take 2 vill få ut av detta.

De kanske vill få tillbaka sina pengar på något sätt?

De har ju inte ens hjälpt till och finansiera spelet?

De lär ju betalat lite för att ge ut spelet?

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Likfisken:

Intressant, dock ser jag inte riktigt vad Take 2 vill få ut av detta.

De kanske vill få tillbaka sina pengar på något sätt?

De har ju inte ens hjälpt till och finansiera spelet?

Jag Jag citerar artikeln som dessa kommentarer hör till:

Citat:

Enligt stämningsansökan ska Take-Two år 2000 ha betalat $12 miljoner dollar för att få rättigheterna till spelet och en ytterligare överenskommelse ska ha skrivits under 2007.

Inaktiv

jag tror personligen att det var ett PR trick att låta spelet ta tid, men jag tror dock att dom inte räknade med att det skulle ta över 10år och enda till 13. Som sagt det var ju någon stackars level designer där som jobba på samma bana i 18 månader eftersom den aldrig dög åt hönsen högre upp. Inte konstigt att inget händer då.

Sen har man hört av dom som jobbade där att det var slappt och dåligt med översikt vad alla gjorde, en sa ju att dom spelade WoW istället för att bygga på spelet. Men som sagt dom var ju en egen finansierad studio så dom fick väl göra som dom vill, men va fan liksom 13år.. WoooooWWW lyckat.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av IceMan:

får man 12mille dollars, så är det i mina ögon ett sätt att finansiera spelet.

Läser du ens inläggen eller gör du det som en sport att vara så ignorant och oliktänkande som möjligt? De KÖPTE upp 3D Realms tidigare utgivare, Infrogames, och där försvann de 12 miljonerna. De gick alltså inte till 3D Realms.

12
Skriv svar