Team 17 om Alien Breed till XBLA

Robot
Medlem
Team 17 om Alien Breed till XBLA

AWESOME!!
Det var ju ett störtskönt spel (som håller än idag) på sin tid, så jag ser verkligen fram emot en "förnyad" Alien Breed anpassad till dagens konsoler

Medlem

Ååååh! Samma som man lirar på amigan ju! <3


signatur

8)

Medlem

Låter väl coolt:)

Medlem

Undrar hur det blir med "aliens" i det här spelet då... om jag inte har helt fel så hade egentligen Alien Breed inget med Aliens att göra, förutom då miljön/aliens design/ljuden/etc.

Tror inte riktigt det går att "låna" saker så idag.

Det var iaf en riktig klassiker på Amigan, perfekt för en remake.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Undrar hur det blir med "aliens" i det här spelet då... om jag inte har helt fel så hade egentligen Alien Breed inget med Aliens att göra, förutom då miljön/aliens design/ljuden/etc.

Tror inte riktigt det går att "låna" saker så idag.

Det var iaf en riktig klassiker på Amigan, perfekt för en remake.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Alien_Breed]
"The game was based heavily - and unofficially - on the Alien films, specificially Aliens, and also on the 8-bit-era games Laser Squad and Paradroid"

Så spelet är mer eller mindre baserat på Aliens, men de äger nog inga rättigheter alls att få göra spelet till ett "officiellt" alien-spel. Därför kommer det skilja sig på ett eller annat sätt

Medlem

Ooo, najs, alien breed var wicked back in the days!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Ojsan, att Team17 fortfarande kan göra annat än Worms? Även förvånad att de har hela ~90 anställda.

Team17 var kungar under Amigadagarna, men sedan Worms kom så har jag bara sett Worms och mer Worms från dom.

Medlem

Nice, det var ett tufft spel, har för mig att det var rätt svårt dock? Var iofs många spel som var svåra på den tiden Ser fram emot detta helt klart.

Medlem

"140 släppta spel" Har de gjort så många worms spel


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Det är ju kul att ett sånt retro företag inte går under som 3D realms

Medlem

Hehehe Alien Breed hade jag helt glömt bort. Det var ju faktiskt riktigt skoj. Hade jag nu haft en Xbox så hade det varit givet

Medlem

Team 17 var ju nästan lite för Amiga som Blizzard är för PC; var spelet utvecklat av T17 så var det garanterat av mycket hög kvalité och jäkligt kul. Co-op i Alien Breed 2 var en riktig höjdare på den gamla goda tiden.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Undrar hur det blir med "aliens" i det här spelet då... om jag inte har helt fel så hade egentligen Alien Breed inget med Aliens att göra, förutom då miljön/aliens design/ljuden/etc.

Tror inte riktigt det går att "låna" saker så idag.

Rimligtvis borde Alien Breed blivit ett eget varumärke vid det här laget, det känns lite snörpligt om Fox (eller vem som nu äger rättigheterna till Alien-serien) idag så här 15 år senare skulle starta en process.

(Ordet "rimligtvis" i meningen ovan betyder att jag inte har en aning och bara spekulerar)

Medlem

Håller med föregående talare.

För övrigt är ju faktiskt väldigt mkt på wikipedia baserat på åsikter snarare än fakta.

[jag mötte lassie]btw så är mina kompisar som envisas med wow med i samma guild som nån kodknackare från team17[/jag mötte lassie]

Medlem

Fan gamla goa alien breed körde man sig blodig på. Co-op var ju ett härligt röj


signatur

Jäh!

Medlem

Alien Breed ftw!


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:

(Ordet "rimligtvis" i meningen ovan betyder att jag inte har en aning och bara spekulerar)

Hehehe:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Med hela 140 släppta spel så maskar de i alla fall inte. Hö, hö, hö!

Har aldrig prövat Alien Breed någon gång men det kanske man skulle göra.

Medlem

skulle kunna bli kul old school

Medlem

Mjo... Alien Breed var kul på Amigan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
KoP
Medlem

Kan dom inte släppa alla Alien breed (inklusive Alien breed 3D) i en enda bunt till xbla? Det vore nice.

Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:

Rimligtvis borde Alien Breed blivit ett eget varumärke vid det här laget, det känns lite snörpligt om Fox (eller vem som nu äger rättigheterna till Alien-serien) idag så här 15 år senare skulle starta en process.

(Ordet "rimligtvis" i meningen ovan betyder att jag inte har en aning och bara spekulerar)

Nej det tror inte jag heller... De gamla Alien Breed lär vara rätt säkra vid det här laget. Frågan är ju hur det nya kommer se ut dock. Tvivlar på att det blir så likt Aliens som originalet var, om dom inte får ok från vem-som-nu-äger-licensen d.v.s.

Medlem

Superfrog tyckte jag var ett bra Team17 spel, gällande alien breed.
Så tyckte jag Alien Swarm var den spirituella efterföljaren.
Synd bara ett det inte hänt något på deras fronten det senaset året.

Ett coop med 4-8 spelare, där alla kan springa sin egna väg vorå najs.
Ogillar när man måste trängas inom samma fyrkant.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Det spelet var helt okej. Synd att det var så svårt bara, särskilt i co-op när den ena fick spela med den trasiga joysticken som inte funkade åt vänster upp tror jag det var.

Medlem

Så länge det inte är lika barnsligt tecknat som Diablo 3/WoW så lär det ju vara 102% ÄG!
Synd att det inte kommer till PC. :/

Medlem

Gillade verkligen Team 17 när jag var yngre och till er som bara tror att dom gjort Worms spel kommer här några spel de ligger bakom.

Project X, grym shoot em up i klass med Radius
Super Frog, grymt härligt plattformlir med stilren grafik
Alien Breed 1-2, behövs nog inte någon närmare förklaring om detta spel då det antagligen tillhör deras mest kända serie efter Worms
Nightlong: Union City Conspiracy, äventyrspel starkt inspirerat av Blade Runner
Leisure Suit Larry:Box Office Bust, tyvärr verkar de misslyckats med detta spel fatalt och då är jag ändå ett gammalt Larry fan.

Som någon skrev innan så var nog Team 17 (och även Bitmap Brothers) vad Blizzard idag är för pc, de kunde inte producera något som var dåligt och de hade väldigt ofta riktigt hög kvalitet på sina spel. Tyvärr verkar detta inte längre vara fallet, iaf om man ska gå efter deras senaste spel i Larry serien, tycker inte alls det verkar hålla Team 17 kvalitet men kanske är den tiden helt förbi. Återstår att se hur bra en remake på Alien Breed blir men jag hoppas verkligen att de gör spelet rättvisa för på Amiga var denna serien grym. Gillade dock del två mer eftersom man kunde ha andra vapen något man inte kunde i det första spelet såvida jag inte minns fel...

1
Skriv svar