Proteindrink?

Medlem
Proteindrink?

Hej. Jag har blivit lite nyfiken på det här med protein dryck. Är det någon här som har några tips/recept på hur man kan göra sig sin egna protein drink?
Hade även varit bra om man har egna erfarenheter om ev. recept eller produkt.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Är det för träning eller bara för vanligt hälsobruk?

Medlem

Brorsan brukar drycka proteindrinkar och han beställer bara på nätet


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Vad är det för fel på kött, mejeriprodukter och ägg?

Jag skulle väl gissa att du får mixa ihop saker som innehåller protein om du vill göra en egen alternativt dricka råa ägg.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

^- Personligen skulle jag aldrig försöka göra en egen proteindrink om det är för träningsbruk, slösar alldeles för mycket varor själv och får inte samma effekt. Osmidigt också t ex att ta efter träning ;p

Men om du verkligen vill så kan du ju mixa kyckling och kokt äggvita till en sörja. Och sen t ex hälla i energi dryck eller liknande för att få den mer flytande.

Medlem

Ägg all the way.

Medlem

Äggvita + en pressad lime + mängder av muskovadosocker + en sexa tequila.

skaka med is tills armarna domnar.

DÄR har vi en schysst proteindrink!

Medlem

Köp färdigt proteinpulver ifall det är träning du har tänkt ha det till.

Själv föredrar jag Whey-80 som är ett vasselprotein. Funkar bra för mig.

Medlem
Skrivet av Crunchy:

Är det för träning eller bara för vanligt hälsobruk?

Bara träning, men det verkar som man ska satsa på nått icke-hemmagjort. Vad finns det för olika protein "pulver" ? Kreatin, är de bra ?

tack för era tips.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Donqen:
Skrivet av Crunchy:

Är det för träning eller bara för vanligt hälsobruk?

Bara träning, men det verkar som man ska satsa på nått icke-hemmagjort. Vad finns det för olika protein "pulver" ? Kreatin, är de bra ?

tack för era tips.

Oftast så brukar det vara bäst att gå till en hälsobutik, såvitt jag minns så finns det ju olika sorters proteinpulver för olika syften, och så brukar dom kunna hjälpa till mer för att passa just dig, typ


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av erge:

Köp färdigt proteinpulver ifall det är träning du har tänkt ha det till.

Själv föredrar jag Whey-80 som är ett vasselprotein. Funkar bra för mig.

Japp, håller med. Men så skulle jag vilja tipsa om Whey-100 istället - innehåller inte lika mycket kolhydrater och fett

Whey-100
Kalorier: 364 kcal
Protein: 89 g
Kolhydrater: < 1 g
Fett: 1,5 g

Whey-80
Kalorier: 410 kcal
Protein: 76 g
Kolhydrater: 5 g
Fett: 8 g

*edit*

Vad/Hur tränar du och vad är ditt mål med träningen föresten? Det påverkar helt klart vad för behov av näring din kropp har.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Donqen:

Hej. Jag har blivit lite nyfiken på det här med protein dryck. Är det någon här som har några tips/recept på hur man kan göra sig sin egna protein drink?
Hade även varit bra om man har egna erfarenheter om ev. recept eller produkt.

2-4 ägg, socker, frysta hallon + lite mjölk. Kan läggas till lite druvsocker för mer kolhydrater.. nom nom nom

Medlem

Gymgrossisten.se tror jag att hemsidan heter:up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av erge:

Köp färdigt proteinpulver ifall det är träning du har tänkt ha det till.

Själv föredrar jag Whey-80 som är ett vasselprotein. Funkar bra för mig.

Japp, håller med. Men så skulle jag vilja tipsa om Whey-100 istället - innehåller inte lika mycket kolhydrater och fett

Whey-100
Kalorier: 364 kcal
Protein: 89 g
Kolhydrater: < 1 g
Fett: 1,5 g

Whey-80
Kalorier: 410 kcal
Protein: 76 g
Kolhydrater: 5 g
Fett: 8 g

*edit*

Vad/Hur tränar du och vad är ditt mål med träningen föresten? Det påverkar helt klart vad för behov av näring din kropp har.

Fast å andra sidan är Whey-100 oftast mycket dyrare och med tanke på att det låter som att han inte har tränat så mycket förut skulle jag rekommendera det billigare Whey-80 till en början.
Jag tycker inte det finns någon egentlig mening att köra Whey-100 när man är nybörjare i gymmet.
Samt att det inte direkt är kalori och fettbomber någon av dom
Ha även i åtanke att dom där siffrorna gäller vid 100g proteinpulver, inte per drink.

Angående kreatin. Kreatin är bra om du vill öka i styrka relativt snabbt. En nackdel med kreatin är att det även binder vätska vilket gör att du kan bli pluffsig.
Men kör du kreatin i 3-4 veckor med minst lika långt uppehåll så är det ingen fara.

Men som sagt, till en början klarar du dig utmärkt med Whey-80. Har du tänkt att vara seriös och köra bodybuilding kan de andra produkterna vara lämpliga.
Tänk på att ta det lugnt i början och ha tålamod så du inte lessnar.
Lycka till.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Kör kreatin tillsammans med proteinpulver i 2 månader sen deffar du

Medlem
Skrivet av Crunchy:

Kör kreatin tillsammans med proteinpulver i 2 månader sen deffar du

Haha vad exakt är poängen med det? Man ser knappt några resultat efter 2 månader, om man gör det så lider man av en placeboeffekt ;p

Medlem

Käka frukt, bönor och lite pulver mixat, Funkar kanooon

Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:
Skrivet av Werzion:
Skrivet av erge:

Köp färdigt proteinpulver ifall det är träning du har tänkt ha det till.

Själv föredrar jag Whey-80 som är ett vasselprotein. Funkar bra för mig.

Japp, håller med. Men så skulle jag vilja tipsa om Whey-100 istället - innehåller inte lika mycket kolhydrater och fett

Whey-100
Kalorier: 364 kcal
Protein: 89 g
Kolhydrater: < 1 g
Fett: 1,5 g

Whey-80
Kalorier: 410 kcal
Protein: 76 g
Kolhydrater: 5 g
Fett: 8 g

*edit*

Vad/Hur tränar du och vad är ditt mål med träningen föresten? Det påverkar helt klart vad för behov av näring din kropp har.

Fast å andra sidan är Whey-100 oftast mycket dyrare och med tanke på att det låter som att han inte har tränat så mycket förut skulle jag rekommendera det billigare Whey-80 till en början.
Jag tycker inte det finns någon egentlig mening att köra Whey-100 när man är nybörjare i gymmet.
Samt att det inte direkt är kalori och fettbomber någon av dom
Ha även i åtanke att dom där siffrorna gäller vid 100g proteinpulver, inte per drink.

Angående kreatin. Kreatin är bra om du vill öka i styrka relativt snabbt. En nackdel med kreatin är att det även binder vätska vilket gör att du kan bli pluffsig.
Men kör du kreatin i 3-4 veckor med minst lika långt uppehåll så är det ingen fara.

Men som sagt, till en början klarar du dig utmärkt med Whey-80. Har du tänkt att vara seriös och köra bodybuilding kan de andra produkterna vara lämpliga.
Tänk på att ta det lugnt i början och ha tålamod så du inte lessnar.
Lycka till.

Okej, tack. Som du sa så är jag "noob" när det gäller gymande så jag köper antingen Whey-80 eller så blir det till att gå ner till hälsobutiken och kolla med dem vad man ska ha

Men tack igen.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av mullins:
Skrivet av Donqen:

Hej. Jag har blivit lite nyfiken på det här med protein dryck. Är det någon här som har några tips/recept på hur man kan göra sig sin egna protein drink?
Hade även varit bra om man har egna erfarenheter om ev. recept eller produkt.

2-4 ägg, socker, frysta hallon + lite mjölk. Kan läggas till lite druvsocker för mer kolhydrater.. nom nom nom

Okej, intressant . Ger det någon märkbar effekt ?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Glömde skriva det i mitt förra inlägg: Var inte rädd för att fråga de lite mer rutinerade grabbarna i gymmet om träningstips så du inte lyfter fel och skadar dig.
Många må se ganska stor och elak ut, men jag skulle våga påstå att de flesta är väldigt hjälpsamma i gymmet och kan ge dig bra tips.
Bättre att fråga hur en viss maskin funkar än att bara köra på och få noll resultat eller ännu värre, skada dig.


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

Styrkelyfte ett antal år och Kreatin gav noll effekt för mig.
Du har hälsokostens proteinpulver i hink, tusan så mycket billigare än gymets.
Blanda typ helst med vatten men äckligt blir det egentligen.
Gammaldags mjölk och något hyfsat som till exempel sojaglass blir hyfsat.
Banan (mogen) är aldrig fel att ha i.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Youtube-proffs

Alla får olika effekter av porteindrinkar, gainers och kreatin.

För mig räcker det att jag dricker 1 proteindrink om dagen så blir jag pluffsig. Kreatin har alltid hjälpt mig då jag känner mig explosiv och gigantisk med all vatten runtom musklerna. Men nej, jag håller mig borta från skiten. Slutade upp med proteindrinkarna och gainers och gick ner 14 kg på sisådär 5-6 månader. Totalnöjd.

Men vill du bygga muskler kompis så ta gainers, drinkar, kreatin, du kommer märka skillnad. Beroende på hru hårt du kör och hur bra du äter (ät protein och kolhydratrik mat) så kommer du märka skillnad.

Kan tipsa om Kesella lätt 1% och 250 gram hallon\blåbär. Där har du proteinrikt och väldigt gott. E det för surt så ta 1 eller 2 teskedar socker till på bären, låt sockret smälta in och blanda sedan kesellan, du kommer njuta som aldrig förr, och de e nyttigt!


signatur

Calle säger att jag är influencer

1
Skriv svar