Polishelikopter nära att krocka med UFO

Medlem
Polishelikopter nära att krocka med UFO
Medlem

Aftonbladet och ufon... det går inte ihop IRL.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Loading... Inserting facepalm.jpg


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

...Loading facepalm.jpg...

....Facepalm.jpg loaded succesfully...

Medlem

Vad för sorts personer är det som läser Aftonbladet.se egentligen då 60% (!! ) säger att de tror på UFOn?! O.o


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Det är väl ändå en bra representation måste jag säga. Prova att gå ut på gatan och fråga folk. En majoritet kommer säkert säga att de tror på utomjordiskt liv och UFOn, osv.

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Vad för sorts personer är det som läser Aftonbladet.se egentligen då 60% (!! ) säger att de tror på UFOn?! O.o

I lol'd! är du ännu en sån där som tror att utomjordiskt liv inte kan existera och avvisar folk som tror annat direkt?

Medlem

Vad är det för allmänbildning det finns på aftonbladet?

Vilken idiot skriver "Tror du på UFO"?

UFO= unidentified flying object

Det piloterna såg var alltså ett UFO då de inte kunde identifiera det flygande objektet. Om det var mänskligt eller ej är en annan sak.

Medlem
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av tysonayt:

Vad för sorts personer är det som läser Aftonbladet.se egentligen då 60% (!! ) säger att de tror på UFOn?! O.o

I lol'd! är du ännu en sån där som tror att utomjordiskt liv inte kan existera och avvisar folk som tror annat direkt?

Att det finns utomjordiskt liv är extremt sannolikt. Att något av det kan och vill flyga flera miljoner ljusår för att komma till jorden. Osannolikt.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Självklart finns det utomjordingar, skulle vara konstigt om det bara fanns oss... i hela rymden..

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av tysonayt:

Vad för sorts personer är det som läser Aftonbladet.se egentligen då 60% (!! ) säger att de tror på UFOn?! O.o

I lol'd! är du ännu en sån där som tror att utomjordiskt liv inte kan existera och avvisar folk som tror annat direkt?

Att det finns utomjordiskt liv är extremt sammolikt. Att något av det kan och vill flyga flera miljoner ljusår för att komma till jorden. Osannolikt.

Det beros på hur man ser det. Om vi tar exemplet tidsdilatation så skulle utomjordingar likväl kunna få för sig att åka hit.
Jag är inte någon höjdare på fysik men ska försöka förklara så gott jag kan.
Vi antar att dessa utomjordingar skulle ha en betydligt längre livstid än oss människor(låt oss säga att dem lever minst 400 år).
Om vi nu tror på herr Einstein så är ju tiden inte en konstant, dvs tiden uppfattas som olika beroende på vilken hastighet ett objekt rör sig i.

Vi säger att dessa utomjordingarna har kommit på ett sätt att färdas i 99.9999% av ljusets hastighet och att dem vet att jorden är den enda andra planeten i universum som har liv(väldigt osannolikt men det är bara ett scenario som möjliggör att dem faktist skulle vilja komma till jorden).

Om deras skepp nu färdas i den extrema hastigheten så kommer tiden inne i skeppet uppfattas som vanligt, tiden flyter på som den alltid har brukat. Men för den som är utanför skeppet så uppfattas det som om tiden går snabbare... Är inte bäst på att förklara sånt här.

Men conclusion : För oss på jorden har det kanske gått tusen år men för dem i rymdskeppet har det bara gått tio år(beroende var i rymden dem är är du tiden större. Skulle utomjordingarna bo i andra änden av universum, så långt ljuset har färdats sen big bang, högst osannolikt egentligen men i alla fall så skulle det så klart passera en massa miljarder år här på jorden, men utomjordingarna skulle kunna komma hit och fortfarande inte ha dött)
Visst skulle utomjordingarna missa tusen år av mänsklig historia men dem skulle inte åldras nämnvärt.

Någon annan kanske är bättre på sådant här än jag, har endast gymnasie-utbildning och fantasin att gå på

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Aftonbladet och ufon... det går inte ihop IRL.

vart tror du alla aliens jobbar?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av mosoloa1:

Aftonbladet och ufon... det går inte ihop IRL.

vart tror du alla aliens jobbar?

I lol'ed :D!

Medlem

[quote=Famest]

Skrivet av Fenix:
Skrivet av mosoloa1:

Aftonbladet och ufon... det går inte ihop IRL.

vart tror du alla aliens jobbar?

På en vapen fabrik eller en kebab resturang:up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:
Skrivet av Fenix:
Skrivet av mosoloa1:

Aftonbladet och ufon... det går inte ihop IRL.

vart tror du alla aliens jobbar?

På en vapen fabrik eller en kebab resturang:up:

Reloading facepalm.jpg...
Reloading complete.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av MilleX:
Skrivet av Fenix:
Skrivet av mosoloa1:

Aftonbladet och ufon... det går inte ihop IRL.

vart tror du alla aliens jobbar?

På en vapen fabrik eller en kebab resturang:up:

Reloading facepalm.jpg...
Reloading complete.
http://www.terminally-incoherent.com/img/facepalm.jpeg

"haha"
Lägg av med det där.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

WaltX goes bitter =/

Medlem

Har någon redan förklarat att UFO inte har med "gröna små män" att göra?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Inaktiv

Slutade läsa tidningar för några år sedan.
Kul att se att Aftonbladet dristat sig till "En Ding Ding Världs" nivå.
Hahahahaha......om UFO:t velat kollidera så hade det gjort det.
"....rekommenderar inte att jaga UFO med helikopter..." ahahahaha


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Greger:
Skrivet av MilleX:
Skrivet av Fenix:
Skrivet av mosoloa1:

Aftonbladet och ufon... det går inte ihop IRL.

vart tror du alla aliens jobbar?

På en vapen fabrik eller en kebab resturang:up:

Reloading facepalm.jpg...
Reloading complete.
http://www.terminally-incoherent.com/img/facepalm.jpeg

"haha"
Lägg av med det där.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Finns redan en annan tråd om detta.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Finns redan en annan tråd om detta.

Finns det en annan tråd om att en polishelikopter var nära att krocka med ett ufo som jag läste på aftonbladet fem minuter innan jag skrev det här??

Medlem

Greger lägga av nu ärligt jag menar det:evil:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Greger lägga av nu ärligt jag menar det:evil:

Att du orkar bry dig, du har nog alltför mycket fritid:D

Medlem
Skrivet av JakeTheSnake:
Skrivet av conthox:

Finns redan en annan tråd om detta.

Finns det en annan tråd om att en polishelikopter var nära att krocka med ett ufo som jag läste på aftonbladet fem minuter innan jag skrev det här??

Och hur mycket snack om just "UFO nära att krocka med en heli" ser du här i tråden? Det diskuteras mer om utomjordingarnas existens. Det finns redan en tråd om just det.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av JakeTheSnake:
Skrivet av conthox:

Finns redan en annan tråd om detta.

Finns det en annan tråd om att en polishelikopter var nära att krocka med ett ufo som jag läste på aftonbladet fem minuter innan jag skrev det här??

Och hur mycket snack om just "UFO nära att krocka med en heli" ser du här i tråden? Det diskuteras mer om utomjordingarnas existens. Det finns redan en tråd om just det.

Så... med andra ord så var den här tråden ganska onödig från en början
Du behöver f.ö inte ens läsa tråden om du inte finner den intressant, eller ens skriva


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag är snarare väldigt intresserad av utomjordingar och den här nyheten. Problemet är att den här tråden inte har någon röd tråd och för många skeptiska personer som skämtar till det hela om utomjordingar. Därför höll jag mig undan.

Åter till topic nu (fastän ni aldrig har varit där).


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ingen som vill fortsätta på mitt svar angående allmäna relativitetsteorin ?

Personligen tror jag verkligen inte att UFO't dem träffade på skulle vara utomjordiskt. Det finns massor med saker här på jorden som skulle kunna flyga snabbare än en helikopter. Militären ville inte kommentera, så det kanske är ett militärexperiment ?

PS: Att utomjordingar skulle köra skepp som liknar något som finns på jorden (formade som te-fat, wtf?) är ju nästan out of the question. Skulle nog krävas betydligt annorlunda konstruktioner för att kunna färdas så pass långt.

Medlem
Skrivet av Famest:

Ingen som vill fortsätta på mitt svar angående allmäna relativitetsteorin ?

Personligen tror jag verkligen inte att UFO't dem träffade på skulle vara utomjordiskt. Det finns massor med saker här på jorden som skulle kunna flyga snabbare än en helikopter. Militären ville inte kommentera, så det kanske är ett militärexperiment ?

PS: Att utomjordingar skulle köra skepp som liknar något som finns på jorden (formade som te-fat, wtf?) är ju nästan out of the question. Skulle nog krävas betydligt annorlunda konstruktioner för att kunna färdas så pass långt.

Glömde bort den, men Famest lilla, jag trodde du sagt att du slutat med drogerna? :heart:

Nej det är faktiskt väldigt svårt att säga sånt där tror jag, för rymdvarelserna går kanske våran tid jättesakta, dvs ett år för oss är kanske en minut, men vi skulle (vid eventuell kontakt) bara se dom som något som gjorde allting väldigt snabbt, och i deras fall så är vi riktigt sega.

Men det är ett riktigt intressant ämne att diskutera faktiskt
Är det inte tänkt att man ska kunna färdas snabbare än ljuset om man skulle lyckas kapsla in sig i en vakuumbubbla föresten?
Är ju även möjligt att utomjordingarna ifråga har lyckats hitta ett sätt att frysa ner sig själva, för att kunna möjliggöra såna här färder, där en dator på skeppet får navigera sig efter något sorts eko-ljud (om det nu ens skulle vara möjligt, med tanke på att det är rymden).

Eller så kan dom helt enkelt ha kommit så långt att dom både fryser ner sig själv, och är inkopplade så att deras hjärnor lever vidare, medans kroppen som sagt är nedfryst och kan då vara vid medveteande i evigheter?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

12
Skriv svar