Vad betalar du hemma?

Inaktiv
Vad betalar du hemma?

Vad fick ni betala i månaden när ni bodde hemma hos föräldrarna efter att ni gått ut gymnasiet?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Flyttade när jag var 16... Har bott hemma några somrar efter det, men aldrig betalt något.

Medlem
Medlem

Svårt att säga, jag tog studenten igår

Medlem

Jag fick laxa upp ca 2000 spänn i månaden, men då hade jag jobb. Bodde bara hemma knappt ett halvår och insåg rätt snabbt att för allt man fick hemma hos morsan så var det riktigt billigt


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Efter gymnasiet var jag arbetslös och pluggade litegrann på högskolan medan jag bodde hemma. Jag fick betala interneträkningen och skjuta till lite på elräkningen, så det blev väll ett par hundralappar i månaden.
Sen började jag plugga på heltid och flyttade till studentboende i Lund där jag bor fortfarande

Medlem

Jag ska betala 1500kr/mån så fort jag fått min första lön.

Inaktiv

Jag betalar 4500, men det är alldeles lagom med tanke på hur mycket jag hjälper till i hemmet. Jag är inte sugen på att flytta förrän jag sparat ihop till språkresan i japan.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

jag betalade inget när jag bodde hemma.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Noll riksdaler eftersom jag flyttade hemifrån då.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

När jag bodde hemma så betalade jag 0 kr, tur att man har snälla föräldrar

Medlem

Svårt att säga eftersom jag tog studenten igår! Men jag får se, tror inte min syster betalade något, men istället fick hon hjälpa till lite hemma.

Inaktiv
Skrivet av Sipmo:

Jag betalar 4500, men det är alldeles lagom med tanke på hur mycket jag hjälper till i hemmet. Jag är inte sugen på att flytta förrän jag sparat ihop till språkresan i japan.

För de pengarna har du ju råd att bo själv! Ändå, du skulle ju till och med tjäna på att bo själv och på så vis spara ihop pengar snabbare...

Medlem
Skrivet av aengs115:
Skrivet av Sipmo:

Jag betalar 4500, men det är alldeles lagom med tanke på hur mycket jag hjälper till i hemmet. Jag är inte sugen på att flytta förrän jag sparat ihop till språkresan i japan.

För de pengarna har du ju råd att bo själv! Ändå, du skulle ju till och med tjäna på att bo själv och på så vis spara ihop pengar snabbare...

Njae, för dom pengarna får han typ råd med hyran. Sen är det mat och annat som tillkommer.
Sen vet jag iofs inte vad han får för dom pengarna hemma, men om man klarar sig på 4500 i månaden med alla utgifter inräknade så är han ett geni.

Obs, utgår ifrån mina lokala lägenhetshyror. Har själv en 2:a som jag får slänga upp 4000 i månaden för bara i hyra.


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

Jag bodde bara hemma i två månader efter jag tagit studenten och fick då betala 2000kr i månaden.

Avstängd
Skrivet av Pliskin:

Svårt att säga, jag tog studenten igår

Samma här, fast för 10 dagar sedan. Jag kommer nog att betala litegrann, men det lär inte bli mycket.

Medlem

Tillbaka hos morsan då ett förhållande sprack samt att jag pluggar (ehm... pluggade blir det ju) på en högskola i samma stad (sökte en utbildning... gick en inbildning...)

Jag betalar bensin samt mat varannan månad, blir ca 1000 kr/månad (2000 kr varannan månad)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag bodde gratis efter studenten, men det året jag gjorde lumpen tjänade jag så lite pengar att jag inte hade råd att betala särskilt mycket. Så fort jag började plugga flyttade jag hemifrån och klarade mig på CSN och extrajobb.

Om jag flyttade hem idag (det skulle jag aldrig palla med, men i alla fall...) skulle jag naturligtvis pröjsa ett par tusen. Det skulle förmodligen ändå vara en vinstaffär- man fick bra mycket på köpet när man bodde hemma har jag märkt sedan jag började klara mig själv.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Inaktiv

Jag bodde hemma i ett år efter studenten och betalade då ganska exakt 8000 kronor. MEN jag gjorde det av helt fri vilja. Jobbade, spelade och hade därav gott med pengar.

Medlem

8 i månaden eller 8 på 1 år? För om det är 8 på 1 år så är det inte alls mycket pengar. Jag bodde hemma ett par år efter studnenten och betalade 700:- i månaden när jag gick på studiebidrag och sen när jag jobbade 2000:-/månad. Det va läskigt billigt med tanke på att jag fick allt som de hade hemma. Behövde inte betala för nåt som inte va för min egen räkning om man säger så.

Nu bor jag själv och har en hyra på 4500:- i månaden + el och bredband och får ut ~10 per månad. Är lagom jobbigt när pengarna börjar ta slut.


signatur
Medlem

back in the days då man bodde hemma så pröjsade jag hyran 3200 på den tiden för en 3a sen så stog morsan för allt annat mat städning etc förutom mitt eget rum.

Då hade jag arbete också under tiden i lumpen och då man var arbetslös så betalade jag ingenting och det var helt rätt skulle inte kräva av mina barn heller att pröjsa när man inte har inkomst.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

2000kr/mån samt hjälpte till med allt i hushållet. Löjligt lite med tanken på att jag idag betalar runt 10 000kr/mån med hyra + övriga räkningar.

Medlem
Skrivet av erge:

2000kr/mån samt hjälpte till med allt i hushållet. Löjligt lite med tanken på att jag idag betalar runt 10 000kr/mån med hyra + övriga räkningar.

10k!! herrejävlar är du galen!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag betalade inget, men bodde hemma ca 2 veckor från student till lumpen, och drygt en månad efter lumpen. Sen bodde jag iofs hemma en sommar medans jag pluggade, men jag var knappt där då.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

När jag bodde hemma betalade jag 1000kr/mån + internet förutom när jag var arbetslös då jag inte betalade något.

Medlem

jag betalade 2500kr/mån så fort jag hade arbete efter skolan.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av erge:

2000kr/mån samt hjälpte till med allt i hushållet. Löjligt lite med tanken på att jag idag betalar runt 10 000kr/mån med hyra + övriga räkningar.

10k!! herrejävlar är du galen!

Nja galen vette tusan, har en boendekostnad (med lån för bostadsrätten inkluderat) på 7500kr. Sen nu under sommaren så är bilen i trafik vilket innebär yttligare 1400kr/mån, bredband + digital-tv på 500kr. Så nu är jag uppe i 9400kr utan att att ha räknat in de övriga sakerna.

Det är tur man skiter pengar. Not!

Medlem

fy faan! jag har ett hus, och bor tre gånger så billigt, flytta!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jag har bott själv sedan jag var 16 i familjens hus, mina föräldrar bor på annan ort pga jobb. Inte behövt betala någon hyra, men jag måste köpa min egen mat, betala för bredband och andra kostander som tillkommer, så det blir väl en 2k typ i månaden.

Medlem

Vad jag betalar hemma?
Mina lakan och glädjeflickorna jag tar hem...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

12
Skriv svar