Brandmän anfölls i Rosengård

Inaktiv
Brandmän anfölls i Rosengård

Brandkåren vägrar numera att åka in och släcka bränder i Rosengård utan polis eskort. Detta efter att de utsatts för stenkastning de senaste dagarna.

Vad tycker ni om detta? Har brandkåren verkligen rätt att åka in och släcka anlagda bränder? Jag tycker att det är på gränsen till rasism! Jag kan förstå att de boende i Rosengård känner sig kränkta när de inte får elda upp sina bostäder ifred.

Det är nästan lika illa som när polisen åker till området och trakaserar folk genom att gripa de som begår brott.


signatur
Medlem

helt cp att folk ger sig på brandkåren.
om jag fick bestämma så skulle jag sätta in armèn, och varje jävel som bråkar kommer få sitta läääääänge bakom lås å bom.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tragiskt..helt enkelt bara tragiskt:(

Medlem

Humm förklarar varför de bor där de bor... idioter


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Tragiskt. Ge brandmännen där vapen och rätten och försvara sig.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av cammo:

Det är väl bara att dom slutar åka dit.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1362843.svd

Och lämna tusentals människor utan hjälp från brandkåren för att vissa idioter kastar sten?

Nej, polisskydd låter väl rimligt.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Är det inte nu man tar fram den där vattenkanonen som man löser upp folkmassor med?

Tycker det borde lösa problemen.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av IceMan:

helt cp att folk ger sig på brandkåren.
om jag fick bestämma så skulle jag sätta in armèn, och varje jävel som bråkar kommer få sitta läääääänge bakom lås å bom.

FINA ORD IceMan


signatur

You can't win the game...

Medlem

Vad för jävla pundon är det som kastar sten på brandbilen när dom kommer och ska hjälpa till? :S


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av lillaiwazz:

FINA ORD IceMan

Inte tillräckligt "pk" för din smak? Så du tycker inte att det är dags att sluta låtsas som om ingenting händer?

http://sydsvenskan.se/malmo/article317340.ece
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_218323.svd
http://sydsvenskan.se/sverige/article290780.ece

Medlem

Pinsamt att folk inte har något bättre att göra, dags att styra upp integrationspolitiken fru Sabuni.

Medlem
Skrivet av IronHide:

Är det inte nu man tar fram den där vattenkanonen som man löser upp folkmassor med?

Tycker det borde lösa problemen.

Tyvärr inte. Räddningstjänsten är dessutom väldigt motvilliga till att dra badwill i samhället för att undvika just sådana här saker. Det är polisens sak att upprätthålla personsäkerheten mot sådana här saker. Är en väldig förlust för de boende i rosengård om det ska krävas poliseskort dock, en försening på några minuter kan vara skillnaden mellan att bli utburen eller att brinna inne. Sådana här gånger är man verkligen glad att man bor i en liten och lugn ort

/ LordDaimos

Medlem

Jävla idioter ..!

Medlem
Skrivet av V!ruS!:

Jävla idioter ..!

Kort och gott. Sen kan man undra, varför beter dom sig på det här sättet. Och kan ni vara snälla att inte replikera med: "För att dom är idioter". 8)

Medlem

För att det är en massa snorungar som tror att dem är coola för att de kastar sten på brandbilen.

Medlem

Hjärntvättade av föräldrar, religion, musik och film. I den ordningen skulle jag tro.

Medlem

Inte mycket till hjärna dem har ..:P

Medlem
Skrivet av IronHide:

Är det inte nu man tar fram den där vattenkanonen som man löser upp folkmassor med?

Tycker det borde lösa problemen.

Ja, det borde dem ha.

Medlem

Börjar likna situationen som finns i Frankrike ;p

Inte för att man är särskilt förvånad men tragiskt väldigt tragiskt.
Så går det när samhället stoppar huvudet i sanden.


signatur
Medlem

Hur lång får dom gå,utan att våra politiker gör något åt saken? Stackars alla skötsamma stackare som bor i dessa getton...måste banne mig hända något snart:evil:

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Börjar likna situationen som finns i Frankrike ;p

Fast där har dom iaf heder nog att protestera när det är något...


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Jösses. Vet inte vad som är värst. Det som händer i Rosengård eller alla hjärndöda reaktioner det har fått.

Meh.. whatever.


signatur
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Börjar likna situationen som finns i Frankrike ;p

Du menar när den fattiga invandrar populationen började sabotera områden i Paris?

Deras egna områden

Regarding topic; helt jävla sinnesjukt - vad fan tänker dom med?! Polis är väl en sak att kasta sten på, men brandkåren?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Börjar likna situationen som finns i Frankrike ;p

Fast där har dom ju iallafall något att vara sura över, hur kan man bli sur på brandkåren som ska hjälpa dom släcka bränder...
Hoppas dom kan få poliseskort, så att dom inte behöver känna sig rädda när dom släcker bränder.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Brandkåren vägrar numera att åka in och släcka bränder i Rosengård utan polis eskort. Detta efter att de utsatts för stenkastning de senaste dagarna.

Vad tycker ni om detta? Har brandkåren verkligen rätt att åka in och släcka anlagda bränder? Jag tycker att det är på gränsen till rasism! Jag kan förstå att de boende i Rosengård känner sig kränkta när de inte får elda upp sina bostäder ifred.

Det är nästan lika illa som när polisen åker till området och trakaserar folk genom att gripa de som begår brott.

Ironin glänser


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

Lustigt att när folk får asyl, bostad, bidrag så tänker man ändå
mer på att grannen är Alban eller Muslim or whatever.
Därefter tar stenkastningen vid såsom den gjort sedan urminnes tider i hemlandet.
Integration ..... jo du ..... rasism ..... jo du lol


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av Gortie:

Jösses. Vet inte vad som är värst. Det som händer i Rosengård eller alla hjärndöda reaktioner det har fått.

Meh.. whatever.

Är det fel att vara förbannad på människor som beter sig som svin?

http://sydsvenskan.se/malmo/article269933.ece
http://www.kvp.se/1.1178979

Medlem

Kan folk sluta påstå att alla som bor i Rosengård är idioter?
Det är ni, som aldrig har varit där, men ändå kan påstå något sådant, som är idioterna i det här fallet.

För det första så är inte ALLA i Rosengård sådana. För det andra, är det ingen här som läste samhällskunskap i gymnasiet? Jag har nämligen på samhällskurserna fått lära mig EN viktig sak och det är att allt vi får läsa i media är förvrängt, ALLT. Det finns inte en tidning i världen som är 100% objektiv.
Tror ni verkligen att det är ett jävla inferno 24/7 i Rosengård?

Kom tillbaka till verkligheten, ghetton finns överallt. Att kalla invånarna för idioter är dumt, och personligen blir jag upprörd då en stor del av min släkt bor i Rosengård, men inte fan är dem kriminella...

That's my token.

Skriv svar