"Jag lyssnar på all musik..."

Inaktiv
"Jag lyssnar på all musik..."

Vissa personer svarar "allt" på frågan om vilken musik de föredrar. Senast förra veckan hade jag följande dialog med en kille:

Jag - Vad har du för favoriter när det gäller musik?
Han - Jag lyssnar på allt.
J - Jasså, föredrar du melodisk eller monoton psy trance?
H - Vad är det för nått?
J - Ok... vilket är ditt favorit band inom vit-makt musik?
H - Nej sånt lyssnar jag inte på.
J - Förstår.... föredrar du kängpunk eller trallpunk?
H - Punk lyssnar jag inte på alls.
J - Du sa väl att du gillade all musik?
H - .....det gör jag ju.....

Det slår mig att personer som säger sig lyssna på "allt" oftast har extremt snäv musiksmak. De rör sig oftast om "alla 10 låtar som går på den enda radiostation som jag (slö)lyssnar på"

Åsikter om detta?


signatur
Medlem

Du är en smart pojk.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Var inte den sortens svar jag var ute efter. Jag är ute efter folk som stött på samma fenomen eller folk som faktiskt träffat såna som lyssnar på allt.


signatur
Medlem

Hm, om någon frågar mig "vad gillar du för musik" så säger jag att jag är öppen för det mesta och om jag inte gillar något så brukar jag kunna uppskatta det efter en tids lyssning. Dock så bör man aldrig svara "vad lyssnar du på för musik" med "allt" för det gör man fan aldrig.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Haha, tänkte direkt på lunarstorm där man kan ha ett alternativ "lyssnar på allt".


signatur

||||||||||||
||||||||||||

jo de där har man väll hört några gånger förut, men efter att man frågar ut den lite så komme rde fram att den gillar de som går på radion

Youtube-proffs

Jag säger att jag lyssnar på det mesta men har vissa speciella inriktningar som är favoriserade, synth etc.

Finns så jävla många olika musikgenrer och att lyssna på "allt" går väl inte. Men i generelt när man lyssnar på "allt" så förväntar man sig inte att någon musikbesserwisser kommer och stör sig på det och försöker förklara hur man igentligen skall säga.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

man måste ju inte vara en idiot som lyssnar på vit makt-musik (eller black-power) för att få titulera sig med "jag lyssnar på all musik".


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Såklart man kan säga att man lyssnar på det mesta... man sitter ju inte direkt och rabblar upp alla genrer...

Medlem

"lyssna på allt" brukar nog oftas vara P3 folk, dom tror all musik är på P3.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Allt är ju ett ord som, om man ska vara så korrekt, inte har en plats i något språk.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Det slår mig att personer som säger sig lyssna på "allt" oftast har extremt snäv musiksmak. De rör sig oftast om "alla 10 låtar som går på den enda radiostation som jag (slö)lyssnar på"

Åsikter om detta?

Jag brukar säga att jag lyssnar på det mesta. Och att jag skulle vara en sådan som lyssnar på det dem spelar på radion, usch...

I grund och botten har jag bara ett enda band i hjärtat och det är Pink Floyd, men det har aldrig hindrat mig från att lyssna på vilken R'n'B-låt som helst. Jag försöker att inte klassa musik efter genrer utan istället efter hur bra en enskild låt är.
Kan liksom gå från att lyssna några timmar på Pink Floyd till Led Zeppelin, till Shpongle och helt plötsligt lyssna på Färska Prinzen (Malmös och världens bästa rappar för er som inte vet!)...

Bra musik finner man i alla möjliga olika genrer.

Medlem

Finns människor som lyssnar på mycket men aldrig allt. Hur gammal var han du frågade?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag lyssnar på all typ av musik, men jag tycker inte om all typ av musik för den saken.

Medlem

Om någon frågar mig(som händer då och då) så svarar jag "blandat" och då menar jag lite från olika musikstilar

Medlem
Skrivet av Famest:

Shpongle

Are you shpongled? :heart:

Medlem
Skrivet av Iceguppi:

...melodisk eller monoton psy trance?
..vit-makt musik?
...kängpunk eller trallpunk?

Det slår mig att personer som säger sig lyssna på "allt" oftast har extremt snäv musiksmak. De rör sig oftast om "alla 10 låtar som går på den enda radiostation som jag (slö)lyssnar på"

Åsikter om detta?

Jag tycker det är ganska fånigt att dela upp musik i töntiga subgrupper, gärna en genre per tre band, för ofta är det bara varmluft man har för att blåsa på oinvigda. Ungefär som leet-speak i datorvälden.

Du säger:
"Vilken knä-rock gillar du bäst?"
"Åh, så skönt gung i knäcke-pop..."
"Lyssna på denna death-grindcore-flower-dance..."

Jag hör:
"Mamma, mamma - se på mig, se på mig!"
"Jag vill vara speciell, jag vill, hallå alla - se hit!"
"Kolla på min t-shirt med ett band du inte hört talas om, jag vet mer än du - na-na-na-na-na."

...men det är bara vad jag tycker. Idag.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Jösses vad du kan iceguppi. Jag hade nog blivit lika ut ägd som den du prata med. Men värst är ändå vår gympalärare som tror att det bara finns en typ av rock


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

De flesta, om inte alla, jag träffat som säger så har visat sig lyssna enabrt på kommersiell radio. Jag har dragit slutsatsen att dessa människor helt saknar både smak och intresse för musik. De kan oftast inte ens komma på en artist eller ens en specifik låt som de gillar, för de vet inte vad den heter. Men bra är den och går lalalalalala någonting.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Iceguppi:

...melodisk eller monoton psy trance?
..vit-makt musik?
...kängpunk eller trallpunk?

Det slår mig att personer som säger sig lyssna på "allt" oftast har extremt snäv musiksmak. De rör sig oftast om "alla 10 låtar som går på den enda radiostation som jag (slö)lyssnar på"

Åsikter om detta?

Jag tycker det är ganska fånigt att dela upp musik i töntiga subgrupper, gärna en genre per tre band, för ofta är det bara varmluft man har för att blåsa på oinvigda. Ungefär som leet-speak i datorvälden.

Du säger:
"Vilken knä-rock gillar du bäst?"
"Åh, så skönt gung i knäcke-pop..."
"Lyssna på denna death-grindcore-flower-dance..."

Jag hör:
"Mamma, mamma - se på mig, se på mig!"
"Jag vill vara speciell, jag vill, hallå alla - se hit!"
"Kolla på min t-shirt med ett band du inte hört talas om, jag vet mer än du - na-na-na-na-na."

...men det är bara vad jag tycker. Idag.

Där har du modernt flockbeteende i ett nötskal!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Iceguppi:

...melodisk eller monoton psy trance?
..vit-makt musik?
...kängpunk eller trallpunk?

Det slår mig att personer som säger sig lyssna på "allt" oftast har extremt snäv musiksmak. De rör sig oftast om "alla 10 låtar som går på den enda radiostation som jag (slö)lyssnar på"

Åsikter om detta?

Jag tycker det är ganska fånigt att dela upp musik i töntiga subgrupper, gärna en genre per tre band, för ofta är det bara varmluft man har för att blåsa på oinvigda. Ungefär som leet-speak i datorvälden.

Du säger:
"Vilken knä-rock gillar du bäst?"
"Åh, så skönt gung i knäcke-pop..."
"Lyssna på denna death-grindcore-flower-dance..."

Jag hör:
"Mamma, mamma - se på mig, se på mig!"
"Jag vill vara speciell, jag vill, hallå alla - se hit!"
"Kolla på min t-shirt med ett band du inte hört talas om, jag vet mer än du - na-na-na-na-na."

...men det är bara vad jag tycker. Idag.

Där har du modernt flockbeteende i ett nötskal!

Även om man lyckas leda in ovastående på flockbeteende så är det definitivt inte några nötskal med i bilden. Förklara vad du menar.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Oftast så är det ju bara elitister / folk som är väldigt inne i någon genre som håller på med att sätta in dom i subgenrer, jag kan höra skillnaden på vissa, men i slutändan så är det något man drar upp för att verka bättre och kunnigare, en liten kukförlängare med andra ord

För helt seriöst, vad är skillnaden på heavy-grindcore-deathmetal och hardcore-sleaze-deathmetal?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

varför ställer du ens frågan om du med "all musik" verkligen menar "all musik"? det finns väl ingen som aktivt lyssnar in sig på varje lite genre som någonsin knåpats ihop i en källare?

jag ser mig själv som en musikalisk "allätare" då det finns få breda genrer jag inte har hittat något jag gillar i - punk, rock, pop, jazz, konstmusik, klassiskt, industri. opera, ska, hiphop/rap, folkmusik, visor och så vidare. jag har givetvis inte björnkoll på allt i dessa genrer - vissa saker har jag lyssnat mer på och visst har jag bara hört några grupper/stycken av.

däremot fixar jag inte reggae.

Medlem
Skrivet av lave:

varför ställer du ens frågan om du med "all musik" verkligen menar "all musik"? det finns väl ingen som aktivt lyssnar in sig på varje lite genre som någonsin knåpats ihop i en källare?

jag ser mig själv som en musikalisk "allätare" då det finns få breda genrer jag inte har hittat något jag gillar i - punk, rock, pop, jazz, konstmusik, klassiskt, industri. opera, ska, hiphop/rap, folkmusik, visor och så vidare. jag har givetvis inte björnkoll på allt i dessa genrer - vissa saker har jag lyssnat mer på och visst har jag bara hört några grupper/stycken av.

däremot fixar jag inte reggae.

What he said. Dock har jag inget emot lite skön reggae ibland


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av lave:

varför ställer du ens frågan om du med "all musik" verkligen menar "all musik"? det finns väl ingen som aktivt lyssnar in sig på varje lite genre som någonsin knåpats ihop i en källare?

jag ser mig själv som en musikalisk "allätare" då det finns få breda genrer jag inte har hittat något jag gillar i - punk, rock, pop, jazz, konstmusik, klassiskt, industri. opera, ska, hiphop/rap, folkmusik, visor och så vidare. jag har givetvis inte björnkoll på allt i dessa genrer - vissa saker har jag lyssnat mer på och visst har jag bara hört några grupper/stycken av.

däremot fixar jag inte reggae.

What he said. Dock har jag inget emot lite skön reggae ibland

what what he said.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Redaktör
Skrivet av Iceguppi:

Det slår mig att personer som säger sig lyssna på "allt" oftast har extremt snäv musiksmak. De rör sig oftast om "alla 10 låtar som går på den enda radiostation som jag (slö)lyssnar på"

Åsikter om detta?

Jag har tänkt exakt samma sak många gånger: ju bredare musiksmak folk säger sig ha, desto mindre alternativa prylar tolererar de. "Jag gillar allt" är ett säkert tecken på att personen egentligen inte är särskilt musikintresserad.


signatur
Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Iceguppi:

...melodisk eller monoton psy trance?
..vit-makt musik?
...kängpunk eller trallpunk?

Det slår mig att personer som säger sig lyssna på "allt" oftast har extremt snäv musiksmak. De rör sig oftast om "alla 10 låtar som går på den enda radiostation som jag (slö)lyssnar på"

Åsikter om detta?

Jag tycker det är ganska fånigt att dela upp musik i töntiga subgrupper, gärna en genre per tre band, för ofta är det bara varmluft man har för att blåsa på oinvigda. Ungefär som leet-speak i datorvälden.

Du säger:
"Vilken knä-rock gillar du bäst?"
"Åh, så skönt gung i knäcke-pop..."
"Lyssna på denna death-grindcore-flower-dance..."

Jag hör:
"Mamma, mamma - se på mig, se på mig!"
"Jag vill vara speciell, jag vill, hallå alla - se hit!"
"Kolla på min t-shirt med ett band du inte hört talas om, jag vet mer än du - na-na-na-na-na."

...men det är bara vad jag tycker. Idag.

Där har du modernt flockbeteende i ett nötskal!

Även om man lyckas leda in ovastående på flockbeteende så är det definitivt inte några nötskal med i bilden. Förklara vad du menar.

Dessa människor är nötter som stänger in sig i ett litet skal med andra för att känna tillhörlighet.

Kanske var det det jag menade, kanske inte.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Jag lyssnar på bra musik duhhh.:)

Medlem

har nog alltid sagt "lyssnar på det mesta" men sedan hörde jag bra techno och hård rock, så nu vet jag vad man ska lyssna på o/


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Iceguppi:

...melodisk eller monoton psy trance?
..vit-makt musik?
...kängpunk eller trallpunk?

Det slår mig att personer som säger sig lyssna på "allt" oftast har extremt snäv musiksmak. De rör sig oftast om "alla 10 låtar som går på den enda radiostation som jag (slö)lyssnar på"

Åsikter om detta?

Jag tycker det är ganska fånigt att dela upp musik i töntiga subgrupper, gärna en genre per tre band, för ofta är det bara varmluft man har för att blåsa på oinvigda. Ungefär som leet-speak i datorvälden.

Du säger:
"Vilken knä-rock gillar du bäst?"
"Åh, så skönt gung i knäcke-pop..."
"Lyssna på denna death-grindcore-flower-dance..."

Jag hör:
"Mamma, mamma - se på mig, se på mig!"
"Jag vill vara speciell, jag vill, hallå alla - se hit!"
"Kolla på min t-shirt med ett band du inte hört talas om, jag vet mer än du - na-na-na-na-na."

...men det är bara vad jag tycker. Idag.

Där har du modernt flockbeteende i ett nötskal!

Även om man lyckas leda in ovastående på flockbeteende så är det definitivt inte några nötskal med i bilden. Förklara vad du menar.

Dessa människor är nötter som stänger in sig i ett litet skal med andra för att känna tillhörlighet.

Kanske var det det jag menade, kanske inte.

Förstår att man inte gillar att dela in musik i olika genrer om man är omusikaliskt lagd och inte kan höra skillnaden. För oss som hör skillnad på hip hop och hårdrock finns det dock en poäng.


signatur
Skriv svar