ps3 handkontroll för pc

Inaktiv
ps3 handkontroll för pc

Tjenare! mitt första inlägg här då

Jo det är så här att jag älskar street fighter serien, och nu har man fått reda på att det ska komma till pc. YES!

Men det är inte kul att spela det med tagentbord tycker jag, så jag undrar kan man beställa en ps3 dosa som man kan koppla in till datorn någonstans ? JAg har bara hittat xbox360 dosor men jag föredrar ps3.

Jag har tittat runt på internet men inte hittat något hoppas ni kan hjälpa !

Medlem

signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Ja, Sixaxiskontrollen (stavning?) hittas konstigt nog av din PC om du kopplar in den med USB. Tror dock att du behöver ladda ner någon slags patch för att kuna spela med den. Har även för mig att det finns en tråd om detta i Playstation-forumet.

Inaktiv

Du behöver ett speciellt program som kan hittas här http://dl.qj.net/SIXAXIS-driver-for-PC-Tools-and-Utilities-Pl...
Instruktioner från sidan:

1. Download and install the filter driver (libusb-win32-filter-bin-0.1.10.1.exe).
2. Unpack ps3sixaxis_en.exe
3. Plug the SIXAXIS into your PC.
4. Run ps3sixaxis_en.exe once.
5. Push the PS button on the SIXAXIS once if it doesn't see it straight away.
Koppla bara in den med Usb kontakten, funkar perfekt


signatur

Just because i don't care doesn't means i don't understand

Inaktiv

Jo jag ordnade dewt till slut men ingame så fattade inte spelen x,fyrkant,triangel å cirkel knapparna men allt annat funkade :S

Inaktiv

Du måste konfiguera knapparna som du vill ha dem


signatur

Just because i don't care doesn't means i don't understand

Inaktiv

jag försökte göra det inne i spelet men den kände inte av fyrkant,triangel cirkel, och x. Eller skulle man gjort det specielt via något prog ?

1
Skriv svar