Roaccutan - Biverkningar

Medlem
Roaccutan - Biverkningar

Var nyligen hos doktorn angående min acne, och fick ett recept utskrivet på roaccutan. Har läst lite om det och sett att det finns en del crazy biverkningar, bla. tandlossning men dem flesta är nog väldigt ovanliga, som tandlossningen.

Undrar bara om det är någon som tagit roaccutan, och kan berätta lite om biverkningar ni har haft.

Medlem

har inte använt det men du blir torr i huden och det har förekommit fall av depression.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

skit händer, alla har man sina problem......

Inaktiv

Jag blev blind på vänsterögat när jag käkade roaccutan,
men jag tappade inga tänder iaf. Nej, skoja bara.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

tycker det är lite skumt att du fick roucaton utskrivet nu vid sommaren, det är ju ej rekommenderat att vistas ute i soljuset när man går på den starka medicinen,

sen så finns det en stor chans att man blir deprimerad, så om man redan känner sig lite deppig får man vara försiktig, annars är det inte så farligt, huden blir ganska extremt torr också

Medlem

Som sagt, använd inte roaccutan om du är deprimerad. Fick sluta med behandlingen rätt så snabbt...

Medlem

måste bara fråga, hur kan en kräm man smörjer in sig med i ansikter göra en deprimerad... låter sinnessjukt i mina örön.

Medlem
Skrivet av karbon:

måste bara fråga, hur kan en kräm man smörjer in sig med i ansikter göra en deprimerad... låter sinnessjukt i mina örön.

Kan ju vara att den där "krämen" innehåller isotretinoin

Här är några av biverkningarna (obs: många består resten av livet):

Hudproblem
Bland annat läppinflammation, håravfall, ljuskänslighet.

Påverkan på muskler och skelett
Bland annat ledsmärta.

Psykiska problem
Bland annat depressioner och personlighetsförändringar.

Biverkan på lever och galla
Bland annat skrumplever.

Mag- och tarm-påverkan
Bland annat kräkningar och ändtarmsinflammationer.

Neurologiska biverkningar
Bland annat huvudvärk, yrsel och muskelsvaghet.

Ögonproblem
Bland annat ögoninflammationer och ljusskygghet.

Allmänna biverkningar
Bland annat frånvaroattacker, viktökning och anorexi.

Påverkan på ämnesomsättningen
Bland annat höga blodsocker halter och högt kolestorol.

Påverkan på luftvägarna
Bland annat andfåddhet.

Blodbiverkan
Bland annat näsblod, blodbrist.

Endokrina biverkningar
Bland annat ökad behåring och bröstförstoring hos män.

Påverkan på cirkulationen
Bland annat hjärnpropp.

Biverkningar på kvinnliga könsorgan
Bland annat missfall.

Tandpåverkan
Bland annat tandlossning.

Biverkan på urinvägarna
Bland annat njurinflammation.

Autoimmuna reaktioner
Bland annat att kroppen bildar antikroppar mot ett kroppseget ämne.

Fosterpåverkan
Bland annat missbildningar.

Jag har inte använt det men det ser inte ut att vara en så trevlig lösning. Pröva vitamin B5 innan iallfall.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Har haft en väldans massa finnar en gång i tiden, prövade clarasyl och allt vad det nu hette sedan så blev jag less och gick på apoteket och sa att jag ville ha det effektivaste finnbortagningsmedlet som fanns. Använde det dagligen och efter några månader så var finnarna borta. Det jag använder är:

Aco Acnelösning och
Stioxyl 5% men det finns 10%, men jag fick så torr hud utav den så jag gick ner till 5%.

Om du inte har provar det så tycker jag att du skall göra det men ge det några månader för det tar ett tag innan dom försvinner. Men kom ihåg att använda båda annars är det helt verkningslöst.

Medlem
Skrivet av karbon:

måste bara fråga, hur kan en kräm man smörjer in sig med i ansikter göra en deprimerad... låter sinnessjukt i mina örön.

Man tar Roaccutan i pillerform.

1
Skriv svar