13-åring drog kniv..

Medlem
13-åring drog kniv..

..för att kunna köpa sig ett exemplar av San Andreas.

Lite upprättelse för alla gamers som tror på teorin om att människor som begår våldsdåd efter att, enligt utsago, ha spelat spelat våldsamma spel redan är psykiskt störda?

http://www.gamepolitics.com/2008/05/29/13-year-old-pulls-knif...


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Hehe då missade man något


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Finns idioter till allt, sluta dra växlar på skit.
Skål!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Måste vi dra den här diskussionen... igen?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

gha, synd man inte var där så man kunnde ge han spö


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Dra den igen, annars kommer jag med ett långt inlägg hurvida Mulle Meck är ett spel som fostrar barn till att bli mobbare.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Det är föräldrarnas ansvar vad barnen "spelar".

Föräldrar får helt enkelt säga STOP om det är sant som står...

Inaktiv
Medlem

Borde väl ändå ha krävt mer pengar för att kunna köpa GTA4 istället. Dumma unge.

Medlem

Allt kanske var uppgjort?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

gha, synd man inte var där så man kunnde ge han spö

Sparka på de som redan ligger? Det hade verkligen gjort världen till en bättre plats.

Vad lär vi oss av den här händelsen gått folk? Om man inte får sin veckopeng blir man galen


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av IceMan:

gha, synd man inte var där så man kunnde ge han spö

Sparka på de som redan ligger? Det hade verkligen gjort världen till en bättre plats.

Vad lär vi oss av den här händelsen gått folk? Om man inte får sin veckopeng blir man galen

Hehe:D

Medlem

Smart unge;)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vad lär vi oss av den här händelsen gått folk? Om man inte får sin veckopeng blir man galen

Vi har lärt oss att darwins teorier inte stämmer, sånafall skulle denna kille vara utsorterade förlänge sedan.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av IceMan:

gha, synd man inte var där så man kunnde ge han spö

Sparka på de som redan ligger? Det hade verkligen gjort världen till en bättre plats.

Vad lär vi oss av den här händelsen gått folk? Om man inte får sin veckopeng blir man galen

Jag tänkte mera, att han får ont, kommer lida och tänker "gör jag om detta så blir det ännu värre"


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Första inlägget säger allt.
"Proof of game = violence? Hell no. Proof that this kid was really stupid? Hell yes!"

Man kan säkert fördjupa sig i ungens störda beteende och varför det uppkommit... men jag nöjer mig med "dumhet/efterblivenhet" som någorlunda korrekt förklaring.

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Dra den igen, annars kommer jag med ett långt inlägg hurvida Mulle Meck är ett spel som fostrar barn till att bli mobbare.

Skriv inlägget

Medlem

Police Lt. Paul Shastany says... the male student stayed behind after the other students had left the classroom, pulled the 11-inch knife and asked for $20. After [the teacher] refused, he lowered his demand to $1. The teacher took the knife from the student.

Shastany says the boy wanted to buy the video game "Grand Theft Auto: San Andreas" but his mother refused to give him the money, so he came up with an alternate plan.

Det låter som killen skämtade men att läraren inte uppfattade det hela som ett skämt? från 20 till 1 dollar? Läraren tog kniven? Jag antar att det inte var så farligt som tidningen vill at vi skall tro.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

va? han prutade även fast de var han som hotade lärarn? jag hade kunnat tänka mig tvärt om:

"Nej, jag har inte så mycket. här, jag har en dollar men de är allt jag har. snälla, hugg mig inte"

var han den dummaste knivmannen på länge eller?:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

var han den dummaste knivmannen på länge eller?:P

man? Han var 13?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

OFF-TOPIC:

Skrivet av CastorFiber:

After [the teacher] refused, he lowered his demand to $1.

Varför använder sig tidningar ibland av dessa []-klamrar!? läser man inte texten som står innanför blir meningen totalt fucked up, så varför lägga till dessa klamrar när dom inte verkar förändra texten, innehållet eller innebörden.!?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

OFF-TOPIC:

Skrivet av CastorFiber:

After [the teacher] refused, he lowered his demand to $1.

Varför använder sig tidningar ibland av dessa []-klamrar!? läser man inte texten som står innanför blir meningen totalt fucked up, så varför lägga till dessa klamrar när dom inte verkar förändra texten, innehållet eller innebörden.!?

Det är USA, the country of morons.

Medlem

Where they use 'your an asshole' instead of 'you're'.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Sjukt:(


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vad lär vi oss av den här händelsen gått folk? Om man inte får sin veckopeng blir man galen

Vi har lärt oss att darwins teorier inte stämmer, sånafall skulle denna kille vara utsorterade förlänge sedan.

Problemet med Darwins teori och människor är väl att vi har kommit till punkten där vi inte har några naturliga fiender för att rensa ut dom veka och gamla, annat en deras naturliga idioti(ie Darwin awards).

Och till nyhets artikeln; insert facepalm guy

Medlem

tillåt mig puffin!


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Deragorn:

Det är USA, the country of morons.

... suck...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Nu ska dom skylla allt på spelen igen!:#

1
Skriv svar