Medlem
EM tråden

Snart drar ju fotbolls EM i gång.
Hur går det för sverige?
Vilka vinner?

En tråd där vi kan spekulera i fotbolls EM helt enkelt

Medlem

Vilken bra idé. Jag menar, vi måste ju få prata om EM någonstans, det är ju inte som allt och alla redan gör det överallt hela tiden. Det är ju inte som om man får gratis EM-prylar när man köper burgare eller får EM-erbjudanden på allt från vitvaror till godis. Nyhetssändningarna speglar inte EM alls så det är ju skönt att få prata ut lite.

Jag menar, det är ju trots allt bollar vi pratar om. Bollar och folket som sparkar på dem för vår skull, gud välsigne dem alla.

...jag spydde precis i munnen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

För att tycka så aktivt illa om fotboll så är du rätt snabb på att svara på EM-trådar....

Medlem
Skrivet av lave:

För att tycka så aktivt illa om fotboll så är du rätt snabb på att svara på EM-trådar....

Man måste trampa ut eldar fort innan de sprider sig. Sedan får du väga in det bombardemang av sport vi ointresserade tvingas utstå utan att få möjlighet till replik. Här är jag fri att reagera ända till Hindutimes skickar ett PM om att jag inte måste prata om fotboll. Då brukar jag sluta.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

You got mail


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

att vara en pain in the ass är ju Castors specialite ju :>

Inaktiv

Jag tror inte att Sverige klarar sig vidare ifrån gruppspelet. Tror att Grekland och Spanien går vidare.

Beträffande vilka som kommer att vinna så tippar jag på Frankrike eller Portugal.

Kommer att kolla på varenda match om någon undrar.


signatur
Medlem
Skrivet av HinduTimes:

You got mail

Damn...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Jag tror inte att Sverige klarar sig vidare ifrån gruppspelet. Tror att Grekland och Spanien går vidare.

Beträffande vilka som kommer att vinna så tippar jag på Frankrike eller Portugal.

Kommer att kolla på varenda match om någon undrar.

Det skulle kunnat vara jag som skrev det där.
Hmm


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Vilken bra idé. Jag menar, vi måste ju få prata om EM någonstans, det är ju inte som allt och alla redan gör det överallt hela tiden. Det är ju inte som om man får gratis EM-prylar när man köper burgare eller får EM-erbjudanden på allt från vitvaror till godis. Nyhetssändningarna speglar inte EM alls så det är ju skönt att få prata ut lite.

Jag menar, det är ju trots allt bollar vi pratar om. Bollar och folket som sparkar på dem för vår skull, gud välsigne dem alla.

...jag spydde precis i munnen.

Fotboll är en underbar sport Castor

Medlem
Skrivet av Lord:
Skrivet av CastorFiber:

Vilken bra idé. Jag menar, vi måste ju få prata om EM någonstans, det är ju inte som allt och alla redan gör det överallt hela tiden. Det är ju inte som om man får gratis EM-prylar när man köper burgare eller får EM-erbjudanden på allt från vitvaror till godis. Nyhetssändningarna speglar inte EM alls så det är ju skönt att få prata ut lite.

Jag menar, det är ju trots allt bollar vi pratar om. Bollar och folket som sparkar på dem för vår skull, gud välsigne dem alla.

...jag spydde precis i munnen.

Fotboll är en underbar sport Castor

Det tvivlar jag inte på en sekund. Det är ni supporters som retar mig.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Lord:
Skrivet av CastorFiber:

Vilken bra idé. Jag menar, vi måste ju få prata om EM någonstans, det är ju inte som allt och alla redan gör det överallt hela tiden. Det är ju inte som om man får gratis EM-prylar när man köper burgare eller får EM-erbjudanden på allt från vitvaror till godis. Nyhetssändningarna speglar inte EM alls så det är ju skönt att få prata ut lite.

Jag menar, det är ju trots allt bollar vi pratar om. Bollar och folket som sparkar på dem för vår skull, gud välsigne dem alla.

...jag spydde precis i munnen.

Fotboll är en underbar sport Castor

Det tvivlar jag inte på en sekund. Det är ni supporters som retar mig.

Varför?

Medlem
Skrivet av karbon:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Lord:
Skrivet av CastorFiber:

Vilken bra idé. Jag menar, vi måste ju få prata om EM någonstans, det är ju inte som allt och alla redan gör det överallt hela tiden. Det är ju inte som om man får gratis EM-prylar när man köper burgare eller får EM-erbjudanden på allt från vitvaror till godis. Nyhetssändningarna speglar inte EM alls så det är ju skönt att få prata ut lite.

Jag menar, det är ju trots allt bollar vi pratar om. Bollar och folket som sparkar på dem för vår skull, gud välsigne dem alla.

...jag spydde precis i munnen.

Fotboll är en underbar sport Castor

Det tvivlar jag inte på en sekund. Det är ni supporters som retar mig.

Varför?

Nej, seriöst. Jag gillar inte sport för att vi som inte är intresserade blir konfronterade hela tiden ständigt utan att vi kan välja bort skiten. Känns lite som när en rökare sätter sig brevid och börjar blossa på. Eller när någon sätter sig brevid dig på bussen trots att alla övriga platser i bussen är lediga.
Så många gillar sport att det är lönlöst att försöka ändra på någonting, jag tror det tilltalar något primitivt i hjärnan typ flockbeteendet eller liknande. Fotboll är den i särklass sämsta sporten dock eftersom den är så otroligt händelselös och tråkig att titta på. Den är så tråkig att spelare måste filma skador för att det skall hända något på planen och att fansen måste välta bilar eller slåss på läktaren för att ha någonting att göra.

Sport skall utövas, inte åskådas.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hur menar du:

Citat:

Nej, seriöst. Jag gillar inte sport för att vi som inte är intresserade blir konfronterade hela tiden ständigt utan att vi kan välja bort skiten.

För om du menar som jag tror, så är ju det så för alla. Jag gillar ex. inte XX medans många andra gör det.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Håller med Castor. Det är inte helt enkelt att undvika sporten när man får den upptryckt i ansiktet hela tiden.

Medlem
Skrivet av fanboy:

Sport skall utövas, inte åskådas.

Hur menar du:

Citat:

Nej, seriöst. Jag gillar inte sport för att vi som inte är intresserade blir konfronterade hela tiden ständigt utan att vi kan välja bort skiten.

För om du menar som jag tror, så är ju det så för alla. Jag gillar ex. inte XX medans många andra gör det.[/quote]

xx? Jag förstår inte vad du menar fanboy. Är det porr du menar? XXX? Det är knappast samma sak i så fall. Det är inte porr i alla kanaler, alla reklamavbrott, alla tidningar, alla media - det finns inte ett stående inslag i nyhetsrapportering om porr, det pratas inte dagligen om porr i lunchrum runt om i sverige, det är inte lätt att spela om pengar vad gäller porr och porr är ingen ursäkt att dricka öl med kompisarna. Det finns inga likheter alls förutom att sport och porr handlar om att titta istället för att göra. I båda fallen är det bättre att göra.

Fairfax, tack. Vi utstötta måste hålla ihop.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Tror nog ingen på fullt alvar kan säga sport är allt, som en del hävdar.
vad är manligast? sitta i en tank och spränga bort halva jorden
ELLER springa med fula byxor efter en läder boll och kramas om man får i bollen i ett nät där en kille står och försöker krama bollen?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

nu skulle vi inte snacka om annat som inte "riktigt" tillhör tråden, jag tror att sverige inte kommer så långt, Grekland,Frankrike,Spanien,Portugal,Italien är ett stort hot och även ryssland som har tatt sig ett tänk sen vm 2006 kvalet. vi får se va som händer, ska kolla på alla matcher å ja kan inte vänta på att lördags matcherna ska komma


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Youtube-proffs
Skrivet av CastorFiber:

...jag spydde precis i munnen.

Du spyr alltid lite i munnen när du behöver röra dig eller tänka på motion


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av fanboy:

Sport skall utövas, inte åskådas.

Hur menar du:

Citat:

Nej, seriöst. Jag gillar inte sport för att vi som inte är intresserade blir konfronterade hela tiden ständigt utan att vi kan välja bort skiten.

För om du menar som jag tror, så är ju det så för alla. Jag gillar ex. inte XX medans många andra gör det.

xx? Jag förstår inte vad du menar fanboy. Är det porr du menar? XXX? Det är knappast samma sak i så fall. Det är inte porr i alla kanaler, alla reklamavbrott, alla tidningar, alla media - det finns inte ett stående inslag i nyhetsrapportering om porr, det pratas inte dagligen om porr i lunchrum runt om i sverige, det är inte lätt att spela om pengar vad gäller porr och porr är ingen ursäkt att dricka öl med kompisarna. Det finns inga likheter alls förutom att sport och porr handlar om att titta istället för att göra. I båda fallen är det bättre att göra.

Fairfax, tack. Vi utstötta måste hålla ihop. :)[/quote]

Det vart fel i min quotning av dig

Sedan menar jag inte porr utan rent allmänt, men jag förstår hur du menar när du använder porr

Porr är bra!


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av IceMan:

Tror nog ingen på fullt alvar kan säga sport är allt, som en del hävdar.
vad är manligast? sitta i en tank och spränga bort halva jorden
ELLER springa med fula byxor efter en läder boll och kramas om man får i bollen i ett nät där en kille står och försöker krama bollen?

Tycker inte att det är speciellt manligt att sitta i en tank och spränga bort halva jorden heller..

Medlem

Ogillar du flockbeteende Castor? Då hatar du alltså alla subkulturer i världen, alla partier och andra organisationer.

Du måste våga vara människa Vi är flockdjur!

Gruppen är svår, och jag tycker inte om att sitta och gissa vilka som går vidare. Jag tar reda på massor om motståndare tänker igenom matchen, men att sitta och gissa är värdelöst.

Frankrike har störst chans i år.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv
Skrivet av karbon:
Skrivet av IceMan:

Tror nog ingen på fullt alvar kan säga sport är allt, som en del hävdar.
vad är manligast? sitta i en tank och spränga bort halva jorden
ELLER springa med fula byxor efter en läder boll och kramas om man får i bollen i ett nät där en kille står och försöker krama bollen?

Tycker inte att det är speciellt manligt att sitta i en tank och spränga bort halva jorden heller..

Inget av alternativen är särskilt manliga
jag orkar inte med allt " det är kvinnligt" och "det är manligt"

Medlem

att det kommer upp på reklam och på nyheterna om fotbolls em kan jag förstå att det stör dom som hatar fotboll men en tråd på ett forum?

dagens i-land problem

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Ogillar du flockbeteende Castor? Då hatar du alltså alla subkulturer i världen, alla partier och andra organisationer.

Du måste våga vara människa Vi är flockdjur!

Ja, jag ogillar flockbeteende. Nej, jag hatar inte alla subkulturer, partier och organisationer - Man kan tänka självständigt och ändå äta sig mätt ur livets buffé. Att inte hoppa när de andra gör det är att vara människa, att hoppa utan eftertanke är att vara ett får. Jag säger inte att jag inte gör saker enbart för att passa in, det gör jag, det betyder inte att jag måste gilla det.

Skall du prata om flockbeteende så använd istället religion som exempel, då skulle du få rätt i mitt fall, jag hatar religion. Inte religösa, mind you, religion.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Första matchen imorgon! Ska ni se den, eller ska ni bara se sveriges matcher?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Jag ska se alla. Sverige kommer att ha det tufft med Grekland och Spanien om de vinner över Grekland.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Första matchen imorgon! Ska ni se den, eller ska ni bara se sveriges matcher?

Jag ska inte se ALLA matcher men jag ska ändå se de flesta.

Medlem

blir nog till att titta på alla, om man inte har nått viktigare för sig.

Medlem

fan va gött, första matchen nu Schweiz-Tjeckien

Skriv svar