Mer om nya Thief 4

Robot
Medlem
Mer om nya Thief 4

ge mig duke nukem forever istället!

Medlem

Haha, ja ge oss duke ist!

Medlem

Mjah, MGS släpptes till PSX 1998 även det, och sen fanns det väl säkert stealth i de tidigare i serien. Det kan jag iofs inte svara säkert på då jag inte riktigt kört dem.
Thief blev aldrig av att testa, och nu känns det lite sent.
Ser fram emot 4an ändå.

Medlem

Metal Gear uppfann stealth-genren, but whatever. Älskade Thief 3 även om det laggade som satan.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

ser fram emot detta...har spelat alla thief spelen.....:D

Medlem

Jag har alltid mina tvivel när det kommer till Ubisoft. De har en tendens att göra det rakt motsatta mot vad de sa här.

Medlem
Citat:

Vad jag kan säga är att folk kommer bli riktigt glatt överraskade och imponerade.

Sådana uttalanden klarar jag mig utan. Det brukar bara innebära besvikelse.

Första 2 spelen var ju helt Suveräna, tyckte dock inte att 3:an höll måttet. Så även om jag är skeptisk så hoppas jag innerligen att detta kan leva upp till magin i de första spelen.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Jag har alltid mina tvivel när det kommer till Ubisoft. De har en tendens att göra det rakt motsatta mot vad de sa här.

Då är det väl en jäkla tur att Ubisoft inte är inblandade i den här titeln då.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Hockey Stick:

Jag har alltid mina tvivel när det kommer till Ubisoft. De har en tendens att göra det rakt motsatta mot vad de sa här.

Då är det väl en jäkla tur att Ubisoft inte är inblandade i den här titeln då.

Nä just det, det är ju Eidos-Montreal

Fast det gör tyvärr inte saken bättre. Deus Ex 3 liksom.

Medlem
Skrivet av FZ.se:

Vad jag kan säga är att folk kommer bli riktigt glatt överraskade och imponerade. Innovation och originalitet är viktigt, och jag tror att det kommer göra denna stora serie väl.

Det bådar inte gott!
I Thief 3 fanns det mycket innovation och överraskningar. Nej gå tillbaka istället och försök återskapa känslan från Thief 1 och Thief 2.

Det kommer knappast som en överraskning från min sida att jag tror det blir dåligt: Men det är en studio som inte försöker hämta upp Looking Glass-medlemmar utan istället hypar det med att de har "people that have worked on the Rainbow Six series, on Prince of Persia, on the Splinter Cell games - the list is very long and we'll soon release the pedigree of the team, and you'll notice that these guys have a lot of credentials", ni vet, drömlaget bakom Thief-spel.

Och eftersom inget av de tidigare spelen i serien sålt tillräckligt för att finansiera en HD-uppföljare kommer de brädda spektrat ännu mer än TDS gjorde, utan att utveckla grundkonceptet tillräckligt.

Låt mig gissa, inga steg framåt i fiende-AI eller svårighetsgrader överlag kommer att tas, istället kommer det göras plats för fler gimmicker som staden i TDS och liknande saker. Halvfärdiga saker istället för finslipat gameplay.

Nej, Thi4f förstår jag inte hur folk hetsar upp sig över förutom namnet. Som bevisligen är helt kass.

Medlem
Skrivet av cdx873v:

ge mig duke nukem forever istället!

vill ha DUKE Nukem NU!!!!!!!!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Nej, ge oss både Duke och Thief


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag försöker sluta hyperventilera just nu...

ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!

Fuck Duke, vad fan har han med saken att göra? Äpplen och bananer.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

NIB
Medlem

Jag har aldrig fattat varför Duke blev kult. Spelet var högst ordinärt när det kom och jag har aldrig längtat efter en uppföljare.
Min teori är att Duke blev en våt dröm för nördiga mesiga spelrencecenter som drömde om sin egen motsats - en riktig machoman.

Inaktiv
Skrivet av Lootskin:

Metal Gear uppfann stealth-genren, but whatever. Älskade Thief 3 även om det laggade som satan.

Om man kollar på wikipedia så var det Castle Wolfenstein som hade de första elementen av stealth gameplay från 1981.

Thief däremot tog stealth till en helt annan nivå.

zsm
Medlem

Det var ett jävla tjat om duke nukem. Denna fanboyism får ju ta slut nu tycker jag >_<

Medlem

Duke vem?

Jag älskar alla thiefspelen men jag oroas av att man pratar om... nya grepp och inovationer, överraskningar osv - det slår nästan alltid bakut för den som påstår eller så drabbas vi spelare av antingen förseningar då man tar sig vatten över huvudet eller så kommer en helt ospelbar produkt... eller... så kompromissar man och släpper same old shit. Vilket räcker för att sälja ett thiefspel till mig.

Vakternas paranoida viskningar i mörkret är stämmning när den är som bäst.

Första spelet hade "dynamiska ytor" i det avseende att det lät olika mycket när man gick på dem - tror det var cutting edge då. Man kunde flytta på saker i spelet, hitta en ingång bakom en låda genom att knuffa den åt sidan - detta tror jag inte jag sett i ett liknande spel tidigare... Var inte tvåan eller trean ganska först med att ljuset i spelet "flyttade på sig" när vakterna gick runt med facklorna?

Hursomhelst, skall bli kul att vara garret en stund igen... "Inside at last"...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Känns ju mer som om Metal Gear + Solid äger starten till stealh-combat.

Medlem

Thief-serien (oavsett vilka delar man gillar) är den spel-serie som gjort stealth allra bäst.
Ser fram emot detta, även om man inte lär få spela det på typ ett par år

Medlem

Fan vad najs! Helt klart ett köp !
Riktigt bra spel dom anndra!

Inaktiv

Assassins Creed + Stealth + FPS =

Medlem

Jag ser ett sätt det här spelet kan floppa totalt på. Konsol..
Skapas spelet för t.ex PS3 eller 360 och därefter konverteras till PC lär det inte bli nån direkt höjdare.

Medlem

Vilken lögn, MGS 1 var ute 2 månader innan Thife 1.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Lätt bra nyhet det här. Sluta gnäll nu för satan.

Medlem

Thief 4 kommer att bli helt otroligt bra. Det är ju trots allt Thief, spelet med spelvärldens bästa karaktär; Garret.

Vad jag inte förstår är varför Thief 4 skrivs som Thi4f i och med att 4 i leetspeak är A.

Medlem

Hoppas det blir som 1'an och 2'an.
3'an var bara "ok", just för att den dummas ner för att kunna spelas på konsoller.
KONSOLLER FÖRSTÖR SPEL.
Hoppas dom verkligen gör 4'an som gjord för PC i första hand, sen får dom dumma ner det och släppa på konsoll.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Hoppas det blir som 1'an och 2'an.
3'an var bara "ok", just för att den dummas ner för att kunna spelas på konsoller.

Deadly Shadows vart ljusår bättre än tvåan och hade såväl bättre bandesign som mer engagerande story.

Medlem

Oj jösses. Nu fick jag gåshud. Tror Thief spelen var det bästa som hänt mig i spelväg, då snackar jag 1an och senare 2an. Även om "fann" dom och spelade typ 2 år efter realese. 1an med sinna zombies. Gud va spännande det var. Har lust o installera dom igen nu. Men vågar inte av den anledning att jag är rädd att jag bara säger "va fan vilken skit grafik. O vad är detta?" Och så har man förstört de minnena.

Och förövrigt trodde jag dom sa efter 3an. "Det blir inga fler Thief spel"?

12
Skriv svar