Okända Blizzard-liret bygger på nytt IP

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

jag skulle vilja se något Steampunk inspirerat

Hell yeah!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Skrivet av ElyziuM:

Dom höll på med ett post-nuklear spel förut som dom lade ner, dom kanske vill försöka sig på den miljön igen?

Falloutcraft? Undra vilket koncept de ska sno/låna idéer från den här gången. Kan de inte skänka fem miljoner till 3d Realms istället?


signatur

Säkerställ utvecklingen av Interstellar Marines! Pre-order!

Medlem

Raptors vs. Sharks, en PvP MMO där man väljer sida, antingen muterade landgående hajar med advancerade vapen, eller blixtsnabba raptorer som sliter sönder motståndaren i småbitar innan dom förstått vad som hänt. Kan inte misslyckas!

Medlem

En sak är jag nästan säker på...

...det kommer se ut som WoW.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

En sak är jag nästan säker på...

...det kommer se ut som WoW.

Hoppas du har fel.

Medlem

Hur kan detta vara en nyhet? Detta har dem sagt sedan Diablo III annonserades.

Blir kul att se vad den nya IP:n är i alla fall.

EDIT: Såg nu att den som skrivit detta svarat. Det är lungt, bara bra att de som fortfarande tror på att det blir World of Starcraft får det i nyllet att det är en ny licens och inget annat.


signatur

"Thoughts in chaos."

Medlem
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av Tybalt:

Så länge det inte är fler MMO så är jag glad.

Sant.

Död åt MMOs :evil:

Skrivet av FZ.se:

Blizzard har flera bollar i luften, och inte minst deras mystiska nya MMO-satsning.

Så det _är_ ett MMO oavsett hur mkt ni önskar.

Skrivet av FL3JM:

En sak är jag nästan säker på...

...det kommer se ut som WoW.

Jag förstår humorn i det du skrev. Alla vet ju att WoW alltid kommer vara först med allt och allt efter WoW kommer att vara kopior oavsett hur fel det än är.

Skrivet av The Mappen:

Btw WarCraft och StarCraft är inte stulna saker utan de är egna saker, som egentligen var meningen att vara Warhammer spel men Games Workshop sade "nej".

Nu är det såhär muppen, eh, mappen menar jag: 1) Hur kan SC vara "deras eget" om det egentligen var Warhammer som de fick modifiera? Warhammer är inte Blizzards IP, varpå det inte kan vara Blizzards egna. 2) WarCraft är iofs deras egna märke, men har lånat _väldigt_ mycket från Toliken, så helt "egna saker" är det egentligen inte, det heller.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av The Mappen:

Btw WarCraft och StarCraft är inte stulna saker utan de är egna saker, som egentligen var meningen att vara Warhammer spel men Games Workshop sade "nej".

Nu är det såhär muppen, eh, mappen menar jag: 1) Hur kan SC vara "deras eget" om det egentligen var Warhammer som de fick modifiera? Warhammer är inte Blizzards IP, varpå det inte kan vara Blizzards egna. 2) WarCraft är iofs deras egna märke, men har lånat _väldigt_ mycket från Toliken, så helt "egna saker" är det egentligen inte, det heller.

Vad baserar du det här på? Oo

Medlem
Skrivet av Derivata:

Vad baserar du det här på? Oo

Vilket av det? Att SC egentligen skulle vara Warhammer men pga licenser fick göras om är officiellt. Att WC är taget från Tolkiens verk är vad jag vet inte officiellt och det kommer nog Blizz inte att erkänna att det är heller. Men det är bara att se liknelserna i namn på orter och personer, design - framför allt på The Lich King (ist f The Witch-King btw) vilket är så uppenbart att det bli fånigt.

// edit

Notera att jag inte säger att vare sig SC eller WC är dåliga spel/IP för det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av Apan:
Skrivet av ElyziuM:

Dom höll på med ett post-nuklear spel förut som dom lade ner, dom kanske vill försöka sig på den miljön igen?

Falloutcraft? Undra vilket koncept de ska sno/låna idéer från den här gången. Kan de inte skänka fem miljoner till 3d Realms istället?

Vad fan är det för fel att sno idéer från någon annan för? Dom tar lite här och lite där och gör något förbannat bra utav det. Typiskt fjärdeklassartänk: "NEJ, kolla inte på min bild, du kanske gör likadant!".

Ni som tycker såhär ska utbildas:

Föreläsning Del1

Föreläsning Del2

Ja, han har en lite rolig röst men det han säger är bra.

Basically, det jag vill visa med det han säger är att alla idéer bygger på tidigare idéer vilket i sig betyder att ingenting ni ser i världen är något helt nytt i sig. Så kan vi sluta kalla Blizzard för copy cats bara för att dom gör bra spel?


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Imperialismen?

Medlem

Blir förmodligen någon form av MMO-spel.

Kollar man under Blizzards jobbposter hittar man en del som är relaterade till "Next-gen" MMO. Personligen hoppas jag på ett MMO-RTS, Blizzard om några skulle kunna få den genre. WoW + Starcraft + Travian liksom, fast i ett nytt, fräscht universum.

Inaktiv

"Stenålders MMO med olika stammar som slåss mot varandra, dinosaurier och andra härligheter!"

Ja du det hade ju inte varit helt fel

Inaktiv

Om man ska ha något nytt skulle dom ju kanske kunna prova ett The Sims MMORPG, var en helt vanlig människa i en helt vanlig stad som gör helt vanliga saker. Antingen blir det en megaflopp eller en megasuccé!


signatur

I'm not retarded, I'm just a very special boy. + att jag hittade lite skumma piller i badrumsskåpet ^____________^

Medlem

Som någon sa här tidigare: ett western-mmo hade varit coolt.

Till att börja med blir det något helt nytt, åtminstone så vitt jag vet finns nästan inga vilda-western-spel alls och absolut inget mmo.

Sedan är western något som hade passat perfekt till spel överhuvudtaget och speciellt till mmo. Öppna vidder att utforska, guld att gräva, revolverdueller att utkämpa, tåg att råne etc... om dessutom Blizzard med allt sitt kunnande och alla sina pengar gör det hade det kunnat bli hur bra, och orginellt, som helst!

Inaktiv

Hmm hoppas på ett Starcraft FPS eller kanske något med ett Starcraft MMorpg! =D

123
Skriv svar