A Song of Ice and Fire blir spel

Robot
Medlem
A Song of Ice and Fire blir spel

Läste klart A feast for crows igår! =O

Tror inte spelet kan göra böckerna rättvisa, dock.

Medlem

Antagligen inte, men man kan ju alltid hoppas

NIB
Medlem

Den bästa fantasy jag läst sen Sagan om Ringen (och jag har läst mycket). Kan inte tro annat än att ett spel baserat på denna djupa, vuxna värld blir en platt besvikelse tyvärr.

Medlem

Har inte läst böckerna så det var ju ett bra boktips


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Världens bästa bok ska bli spel? ... av Cyanide? Nja, knappast. Det här kan inte sluta lyckligt.
Något sagt om vilken genre det rör sig om? RPG?

HBO's TV-seriesatsning ser jag dock fram emot. Hoppas den får en hyffsad budget bara :)~


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Gör HBO en tv-serie av böckerna? Det kan ju bli riktigt bra! De gjorde ett otroligt bra jobb med Generation Kill

Medlem

Mycket bra serie, om man gillar en mer "realistisk" fantasy även om det är lite av en paradox. Rekommenderar även böcker av J.V Jones, Steven Erikson, Robin Hobb och kanske Glen Cook om man gillar denna typ.

Medlem

Ice <3


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Bara jag som direkt associerade till denna? http://www.youtube.com/watch?v=zqwDb38GQuY

Medlem

Oj... har ni nån mer info om den kommande TV-serien då? Typ länkar osv.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Oj... har ni nån mer info om den kommande TV-serien då? Typ länkar osv.

Det är knappt sagt någonting alls om den mer än att den ska göras.
http://www.imdb.com/title/tt0944947/


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

A Song of Ice and Fire är några av de bästa fantasy-böckerna jag någonsin läst (inte läst alla än dock), detta spelet kommer inte leva upp till mina förväntningar

Inaktiv

Har bara läst första boken på svenska, men jag tyckte den inte var något vidare :S

Medlem

Verkar grymt. Har tyvärr inte läst böckerna, men blev lite sugen nu.
Någon som vet nåt bra ställe man kan köpa dem?

Medlem
Skrivet av SlimJim:

Verkar grymt. Har tyvärr inte läst böckerna, men blev lite sugen nu.
Någon som vet nåt bra ställe man kan köpa dem?

Ptja, varför inte Adlibris?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av SlimJim:

Verkar grymt. Har tyvärr inte läst böckerna, men blev lite sugen nu.
Någon som vet nåt bra ställe man kan köpa dem?

Ptja, varför inte Adlibris?

Thank you buddy. Ska nog inhandla en bok lr 3:)

Medlem

Btw, Dom finns inte på svenska tro? Fast översättning kanske sabbar en del? Det har ju hänt förr:)

Medlem

Definitivt en av de bästa fantasyserierna när man börjar tröttna på söta alver och håriga hobbits. Mörk medeltidsfantasy när den är som bäst! Tror inte att en obskyr fransk studio kan göra den rättvis.

Medlem
Skrivet av Mullvad:

Har bara läst första boken på svenska, men jag tyckte den inte var något vidare :S

Problemet är att du läste den på svenska, läs aldrig fantasy på svenska om du kan undvika det. Mycket bättre i orginal språket!

Medlem

Får väl ta och erkänna att jag blev lite sugen på att läsa böckerna, men det har jag vart enda sedan CAD gjorde en hel serie strippar om böckerna (och ett kortspel) för något år sen!

Och skall man läsa en bok, vilket som, så skall det vara på originalspråket om det går!

Edit: Beställde nyss A Game of Thrones från Bokus för 87 spänn, fraktfritt, så nu är det bara att läsa klart Paul Auster-boken jag jobbar med och sen kolla upp denna nya värld


signatur
Medlem
Skrivet av SlimJim:

Btw, Dom finns inte på svenska tro? Fast översättning kanske sabbar en del? Det har ju hänt förr:)

Så vitt jag vet finns bara den första på svenska. Annars är det ju precis som du säger, det sabbar ganska mycket. Kör på den engelska versionen ifall du behärskar språket


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

(kalla mig gärna tråkmåns) eller så blir det ett halvdant stereotypt linjärt svärd-svingande
spel med ett påklistrat EXP system som ger dig tråkiga spinn och rage attacker
som du inte ens får välja själv, som överhypas mer än ett nytt hårschampo


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

1
Skriv svar