Inaktiv
\m/

Om lite mindre än 8 timmar kliver jag upp och sätter mig på tåget med destination Göteborg och festivalerna West Coast Riot och Metaltown, beväpnad med tre olika bandtröjor samt en plånbok värdig Nathan Drake. Årets höjdpunkt såhär långt och jag ber till vädergudarna att det blir om inte sol så iallafall inte regn nu i dagarna tre på västkusten. Några av höjdpunkterna i år borde rimligtvis bli Dropkick Murphys, Rise Against, Rammstein, In Flames samt Raubtier så det är ett inte helt dåligt startfält man har att göra med. Att Metaltown verkar ha krympt lite (spelningar från 12(?)-02 till 13.30-24) får man väl ta. Var glad för det som bjuds liksom. Jag är helt övertygad om att det kommer bli awesome i vilket fall. Jag menar, för två dagar sen drömde jag att en god vän och jag var på Metaltown, han blir pissnödig och drar helt sonika ner brallorna och kaskadpissar över publiken, allt till deras glädje och vakternas missnöje. Då om någonsin vet man att hypenerven är på topp. En recap av förra årets festival kan ni få genom att läsa förra årets lista, som i år förhoppningsvis kommer vara ännu längre eftersom jag nu ska vara med tre dagar istället för bara två. Vem kommer ha längst dreads, fulast gitarr, sämst engelska och inte minst: vilket blir 2010 års bästa band?

På söndag/måndag får frågorna förhoppningsvis svar, men jag hoppas att vi syns redan där, i Frihamnen, längst fram på Raubtier.
Stay metal.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
\m/

Coheed & Cambria, Soulfly och Katatonia borde du se om du inte hatar dom alltför mycket!

Medlem

Mer glapp mellan banden också, plus att man inte verkar ha sålt slut än. Kanske har med återupplivandet av Pier pressure att göra. Själv missar man west coast, hade varit nice att se dropkick och flogging molly men får väl nöja mig med rammstein och inflames

Medlem

Va hände med Raised Fist?

Medlem

Grymmast blir ju lätt Finntroll Har ni inget problem med growl eller folkmusik rekommenderar jag dom starkt.

1
Skriv svar