FFXIII till 360 - Möjligtvis bara på engelska

Robot
FFXIII till 360 - Möjligtvis bara på engelska
Medlem
FFXIII till 360 - Möjligtvis bara på engelska

Hoppas dom släpper två versioner, en med japansk audio och en med engelsk, så folk kan välja. Själv vill jag ha japansk med engelska subs.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Jag vill ha japanska röster!!! Fast dom kan alltid släppa dom via marketplace (GRATIS!) om det nu inte får plats på skivan/skivorna.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Inaktiv

OH NOES! Vilken stor förlust, spelar bara dom på engelska endå.

Inaktiv

Jobbigt att MS inte kunde vänta lite så att Blu-ray kunde hinna vinna formatkriget.

(Obs: Jag har 360 och inte PS3)

Medlem

Äsch de går väl o använda flera skivor? Varför skulle det inte fungera nu? Det gick ju jättebra tidigare. ^^

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Äsch de går väl o använda flera skivor? Varför skulle det inte fungera nu? Det gick ju jättebra tidigare. ^^

Men det är JOBBIGT att byta skiva hela tiden ju

Medlem

dessutom tar MS ut en massa pengar av företagen ju fler skivor spelen är på.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av anon_35747:
Skrivet av Exxo:

Äsch de går väl o använda flera skivor? Varför skulle det inte fungera nu? Det gick ju jättebra tidigare. ^^

Men det är JOBBIGT att byta skiva hela tiden ju

äh du kan ju lägga in spelet på hårddisken jue, då kanske de kan trixa så att man bara behöver en skiva som ska ligga i under tiden man spelar dvs

Medlem
Skrivet av anon_35747:
Skrivet av Exxo:

Äsch de går väl o använda flera skivor? Varför skulle det inte fungera nu? Det gick ju jättebra tidigare. ^^

Men det är JOBBIGT att byta skiva hela tiden ju

vadå byta ??

en skiva med spelet+ engelsk tal

en skiva med spelet + japanskt tal och eng subs

inte för att jag bryr mig så seriöst så jag måste ha det på japanska...

annars som nån sa gratis nedladdningsbar språk patch som lägger sig på hårdisken

Medlem

varför gör dom inte som med naruto rise of a ninja, släpper rösterna som gratis download istället? om det nu är för lite plats ;P


signatur

OORRYYEE!!

Inaktiv
Skrivet av Steffe:

äh du kan ju lägga in spelet på hårddisken jue, då kanske de kan trixa så att man bara behöver en skiva som ska ligga i under tiden man spelar dvs

Ja, det vore ju korkat om de inte tog tillvara på den möjligheten.

Medlem

De borde absolut ta med japanska röster på 360n, föredrar japanskt tal med subs.
Annars blir det väl att skaffa Ps3 istället x)

Medlem

Föredrar japanska röster jag med

Medlem

DLC som med naruto?
Visserligen kanske det är stort men då kan de i sann M$anda ta betalt för det.

Medlem

Får nog säga att jag föredrar japanska röster då jag tycker dom engelska röst skådespelarna har den dåliga vanan att ta efter dom japanska karaktärs röst tolkningarna (tonläge) istället för att tolka själva hur dom anser att karaktärernas röster skulle vara.
Vet inte om ni förstår hur jag menar men jag hoppas dom som spelat några JRPG hänger med iaf

Blir nog fint fint i vilket fall

Medlem

Jag kommer tycka väldigt synd om 360-ägare om det blir Engelska röster och det inte finns något alternativ (japanska röster+subs som nedladdning, eller två versioner som säljs). Engelskdubbade JRPGs är lika hiskliga att lyssna på som [välj vilken film som helst som inte är på tyska] dubbad till tyska.

Medlem

Annars är det väl bara att komprimera japanska språkpaketet på skivan så att man kan installera till hårddisken om man prompt vill ha japanska. (Kringgår omfgz jag har inget internet men LCD-skärm á la 60 tum och XBOX360 elite-problemen)


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Spelar bara på engelska, och är välet 25 dvd skivor för att få båda språken, så tycker jag det är ganska självklart att välja bort japanskan.

Skulle de inte kunna lägga japanska rösterna som DLC? Många har snabb uppkoppling idag, och förhoppningsvis en hårddisk. Det är ju ett alternativ, istället för att släppa två utgåvor.

Medlem

men för fan... man måste ju spela med japanska rösterna, annars går det inte. Det e ju som att se på en anime med engelska röster, o det finns inte på världskartan. :<

Medlem

Vem fan vill ha på japanska..

Medlem
Skrivet av Uffelpuff:
Skrivet av Ravenwood:
Skrivet av Exxo:

Äsch de går väl o använda flera skivor? Varför skulle det inte fungera nu? Det gick ju jättebra tidigare. ^^

Men det är JOBBIGT att byta skiva hela tiden ju

vadå byta ??

en skiva med spelet+ engelsk tal

en skiva med spelet + japanskt tal och eng subs

inte för att jag bryr mig så seriöst så jag måste ha det på japanska...

annars som nån sa gratis nedladdningsbar språk patch som lägger sig på hårdisken

Tror dock FF blir på minst 2 skivor. Lär inte få plats på 1 skiva

Medlem
Skrivet av Steffe:
Skrivet av Ravenwood:
Skrivet av Exxo:

Äsch de går väl o använda flera skivor? Varför skulle det inte fungera nu? Det gick ju jättebra tidigare. ^^

Men det är JOBBIGT att byta skiva hela tiden ju

äh du kan ju lägga in spelet på hårddisken jue, då kanske de kan trixa så att man bara behöver en skiva som ska ligga i under tiden man spelar dvs

Funkar inte. Man måste ha i aktuell skiva i om man har installerat spelet på 360n. Så är det iallafall på dom spel med flera skivor som jag har spelat. Ingen har haft så att man endast behöver ha en skiva i.

Skrivet av omgponies:

DLC som med naruto?
Visserligen kanske det är stort men då kan de i sann M$anda ta betalt för det.

Alltså man laddar ner en patch (tror den var på 50MB för naruto) & den var helt gratis, så varför skulle inte detta vara gratis?


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Inaktiv

"Vem fan vill ha på japanska.. "

Ja om du läser comments så de flesta!

Japanska röster är så GALET mycket bättre! Japaner har MYCKET mera känsla när de spelar in rösterna! Man hör på dem att de är arga, glada etc. US röster? HA! Oftast bara skit! Man hör hur krystat det är.
Men har PS3 själv så jag klarar mig. Så länge jag har valet att välja japanska så är jag klad hest!

Medlem

Visst finns folk som vill ha japanska, men tror även det finns folk som vill ha engelska, och sedan folk som skiter i vilket.

Personligen klarar jag inte höra japanska då jag mår dålig av det Men det är ju somsagt en smaksak.

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Vem fan vill ha på japanska..

Jag har ofantligt många gånger stängt av rösterna helt och hållet för att nivån på dom engelska rösterna är av sådan låg kvalité.

Inlevelse tack! Inget direkt inläsande av manus utan känsla helst!


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Äntligen så kanske man kan tjäna nått på PS3 versionen istället för att den alltid ska behöva backa för 360!

Jag har med bägge konsolerna... men spel som Resident Evil, Gran Turismo och FF serien hör hemma på Playstation så är det bara:-)

Tyvärr lär man ju i allafall vänta på att dom nu ska krångla till det med 360 versionen och detta ställer säkert till det ännu mera...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av Herbert:

Alltså man laddar ner en patch (tror den var på 50MB för naruto) & den var helt gratis, så varför skulle inte detta vara gratis?

Å andra sidan är nog ljudspåren till FFXIII mer runt 500MB, om inte mer, och att ha tusentals personer slanga 500MB i var, antagligen några gånger per person om de får för sig att installera spelet något år senare, då snackar vi ganska höga kostnader för server och bandbredd. Kan tänka mig att det skulle kosta en liten slant, men förhoppningsvis inte för mycket.
Iofs ska det till med licenser från Microsoft och det är ett hiskligt bök med större filpaket, så man ska nog inte hoppas på för mycket.

Inaktiv
Skrivet av Ninotramp:

Vem fan vill ha på japanska..

Se och lär en av anledningarna: http://www.youtube.com/watch?v=BU8-e-C4Uy0

Om det känns som något dött efter du sett klippet så är det normalt. Fiskmås-Tidus har den effekten.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

1
Skriv svar