Robot
Demigod

Hon är en av de största stjärnorna i Hollywood och har varit med i populära filmer som Striptease, GI Jane, Ghost och… Vaddå? Vad menar du? Demigod? Jaha, jag trodde du menade att jag skulle recensera Demi Moore! Nåväl.

#gas-powered-games, #dungeon-siege, #supreme-commander, #demigod, #warcraft-iii-reign-of-chaos


Medlem
FZ testar Demigod

tror detta kan bli ett riktigt bra spel, om de slänger in fler halvgudar...

åtta stycken låter väldigt klent!

Medlem

om det ska konkurrera med DotA så räcker inte 8 karaktärer vidare långt. Framför allt ser jag ingen anledning att inte köra DotA istället då den har mer av allt, förutom grafiken.

Men men, jag har ju inte prövat spelet i fråga så vad vet jag.

Medlem

"mycket bra" när det knappt går att spela pga. nätkoden och krasher? Erh, okeh.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Ser ju smaskens ut, kanske värt att införhandla sedan när de fixat patcher och det gått ner lite i pris


signatur
Medlem
Skrivet av Slashneed:

Ser ju smaskens ut, kanske värt att införhandla sedan när de fixat patcher och det gått ner lite i pris

Tycker desamma

Medlem

Köpte det elektroniskt då det gavs ut i amerikatt för några veckor sedan. Nätkoden har med gårdagens patch fixats till ordentligt och börjar leta sig mot att bli "stabilt", fast det säkert krävs ett par patchar till.

Jag har som sagt spelat några veckor nu. Mitt första intryck var att banorna verkade tråkiga och antalet strategier begränsade. Jag har dock ändrat uppfattning nu och rekommenderar med gott samvete det här spelet till alla som funderar på att köpa det. Det är ett härligt lir.

Obs, det är ingen DOTA-wannabe. Är man förälskad i DOTA så lär man nog hålla sig till det. Se Demigod som ett nytt inslag utan att jämföra det med DOTA så lär nog de flesta gilla det.

Medlem

Tycker man ska vara försiktig med att önska sig fler spelbara karaktärer. Säkerligen skulle ett högre antal kännas bättre, men om vi tar tillfället i akt och fortsätter jämföra med DotA, hur många av de karaktärerna är egentligen balanserade? Jag tycker det snarare är bra att Gas Powered har hållit sig till en nivå där de fortfarande känns bra, och 8 är inte skralt heller.

Däremot fler och lite större kartor hade nog gjort susen, och vad jag hoppas samt tror är vad som är tanken att ge spelet de där berömda benen.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Blir nog ett köp när priset har gått ner:) Älskar Gas Powered Games!

Medlem

det finns bara 8 karaktärer ja, men om du räknar med alla olika builds du kan använda dig av tack vare skilltrees så får du nog fram att variationen blir mycket större än DoTAs 80 hjältar.

Inaktiv
Skrivet av Fjornsvavne:

Tycker man ska vara försiktig med att önska sig fler spelbara karaktärer. Säkerligen skulle ett högre antal kännas bättre, men om vi tar tillfället i akt och fortsätter jämföra med DotA, hur många av de karaktärerna är egentligen balanserade?

Ja, man kan nog säga i princip alla!

Det finns karaktärer som effektivt förstör för andra karaktärer, det vill säga "sten-sax-påse" upplägg. Om det hade varit så obalanserat som du verkar få det att låta så hade de inte kunnat spela DotA i så många turneringar som de gör och ha de prispengarna som finns!

Medlem
Skrivet av Sevenix:

det finns bara 8 karaktärer ja, men om du räknar med alla olika builds du kan använda dig av tack vare skilltrees så får du nog fram att variationen blir mycket större än DoTAs 80 hjältar.

94

Och jag är tveksam ändå...

Missförstå mig rätt. Det är säkert ett bra spel, men jag tror det är långt ifrån Dota-standard när det gäller... allt (utom grafiken).

Medlem

beställt ser fram emot detta !!!!

Medlem

Har redan köpt spelet direkt från Stardock för någon vecka sen och kan bara säga att spelet är grymt. Har inte haft några större problem med buggar eller liknande men visst finns det lite att fila på.

Kommer rekommendera alla mina vänner att köpa detta och det kommer förmodligen spelas intensivt på nästa lan man åker på.

Medlem

Har spelat DemiGod sen betan och älskar det. Alla karaktärer är unika och roliga att spela som.
Fler DemiGods skulle inte skada men jag ser hellre kvalitet än kvantitet.'
Något som jag dock saknar är fler kartor, det finns inte så många att välja på om man spelar 2vs2 eller 3vs3.

Jag tror inte att det nämndes i recensionen men alla kartor är oerhört läckra att se på när man zommar ut

Exile är t.ex en stor stenstaty av en man som brottas med en orm uppe i rymden och där man kan se stjärnbilder av alla demigods i backgrunden

Inaktiv

Angående pris: Om man köper det på Impulsedriven.com så kostar det 317 SEK. Med andra ord är det redan väldigt billigt jämfört med andra spel.

Inaktiv

Som DotA spelare själv ser jag inget som vill få mig börja spela Demigod. Dålig nätkod och 8 hjältar? Nej tack.

Då väntar jag hellre tills League of Legends kommer ut.


signatur

dare to be bold

Medlem

"Demigod launched with 8 demigods available and is expected to add 2 additional demigods a few months after release."

Wiki ftw

Medlem

Man kan snacka balans på två olika sätt i DotA. Balans i pub och balans i CW. I pub funkar alla hjältar förutom techies som brukar faila rätt så hårt och ofta. I cw så spelar de oftast med endast 20 av de alla hjältarna. Så ja i pub är det rätt så balanserat men du ser aldrig tex Bounty Hunter och Traxes i CW. Just för att det är för enkelt att kontra dom om man vet hur.

Men neeh. 6.60 > Demigod.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av Toobie:

Som DotA spelare själv ser jag inget som vill få mig börja spela Demigod. Dålig nätkod och 8 hjältar? Nej tack.

Då väntar jag hellre tills League of Legends kommer ut.

Testa att se kvalitet istället för kvantitet, och nätkoden är det inga fel på alls, det är lobbysystemet som har varit lite buggigt sedan release men det är i stort sett fixat nu.

Medlem
Skrivet av Sevenix:
Skrivet av Toobie:

Som DotA spelare själv ser jag inget som vill få mig börja spela Demigod. Dålig nätkod och 8 hjältar? Nej tack.

Då väntar jag hellre tills League of Legends kommer ut.

Testa att se kvalitet istället för kvantitet, och nätkoden är det inga fel på alls, det är lobbysystemet som har varit lite buggigt sedan release men det är i stort sett fixat nu.

VARFÖR kan man inte ha både kvalitet och kvantitet?

Så fort någon nämner att det finns mycket av något så antas det vara dåligt per automatik...

Personligen tycker jag att det är smått otroligt hur mycket man lyckats skapa en speciell spelstil för varje hjälte i DotA. MEN då har det ju faktiskt varit under konstant utveckling sedan 2003 också.

Inaktiv
Citat:

Hon är en av de största stjärnorna i Hollywood och har varit med i populära filmer som Striptease, GI Jane, Ghost och? Vaddå? Vad menar du? Demigod? Jaha, jag trodde du menade att jag skulle recensera Demi Moore! Nåväl.

va?


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

För att i DoTA så finns det 96 hjältar men max 20 som används i "pro games". Men det är olika vilka vägar man vill ta med sitt spel.

1. Limitera varje hjältes abilities till en enda build, 4 abilties, inga andra alternativ. detta tillåter dig att göra jäkligt många heroes och antagligen får du efter ett tag tillräkligt många för att alla ska hitta någon de gillar att spela.

2. Mindre limiteringar, öka customiseringen(svenskt ord?) av heroes och tillåt spelaren att anpassa vilken hjälte som helst till den spelstil man vill spela. Det blir färre hjältar, men alla hjältar kan spelas på flera olika sätt, sen spar man in jäkligt mycket tid på att designa nya 3d modeller et.c hela tiden.

DoTA Allstars använder det första, Demigod använder det andra. Frågan är inte så mycket vad som är bäst utan mer vad du tycker är roligast att spela.

Avstängd

Köpte det nästan direkt över impulse bara för att jag gillar Gas Powered
Spelet har utvecklats otroligt mycket och nu tar det bara någon minut tills det att man sitter i ett spel jämfört med förut då det inte gick att komma med alls. Häftigt med att hjältarna har olika roller (general, assasin) och att man kan "specca" olika

Medlem

Riktigt kul spel detta, spelat det en del mot kompisar och det är klart värt ett köp om man gillar genren.

Medlem

jag är helt fast i dota och ser ingen anledning att fördjupa mig speciellt i demigod. visst verkar det fränt, men jag tror inte det klår dota, vilket jag spelat sen det först kom ut mer eller mindre. och jag tycker verkligen att dota har både kvalitet och kvantitet, jag spelar på dota league, och där är det mesta spelbart - inte bara "pro" hjältarna. men dota är ju inte, precis som demigod, skapat för prosen. om eller när demigod går ner i pris kan jag tänka mig att köpa det, annars avstår jag.

Medlem
Skrivet av moberg:

jag är helt fast i dota och ser ingen anledning att fördjupa mig speciellt i demigod. visst verkar det fränt, men jag tror inte det klår dota, vilket jag spelat sen det först kom ut mer eller mindre. och jag tycker verkligen att dota har både kvalitet och kvantitet, jag spelar på dota league, och där är det mesta spelbart - inte bara "pro" hjältarna. men dota är ju inte, precis som demigod, skapat för prosen. om eller när demigod går ner i pris kan jag tänka mig att köpa det, annars avstår jag.

DoTA Allstars började med bara några få hjältar det också, det har tagit ungefär 5 år tror jag för DoTA allstars att komma dit det är idag. Precis som DoTA kommer Demigod fortsätta att att förbättras, vi får 2 nya demigods gratis, samt så är GPG betalda att leverea patchar i 3 år till spelet har jag för mig. I sommar kommer det första DLC:et med en ny demigod samt Clanwars.
Demigod kommer bara bli roligare och roligare.

Medlem

jag spelade dota även innan allstars. och allstars lanserades med iaf ett 50-tal hjältar. men det är ju egentligen bara under de senaste åren som det varit spelbart på en professionell nivå. jag är dessutom lite tveksam mot hur många användare demigod har och kommer ha om 4-5 år, men om det håller i sig och utvecklas så kan det nog bli en hit.

Medlem

Demigod är som sagt ingen DOTA-wannabe. Demigod kör sitt eget race, och jag är övertygad om att alla som spelat DOTA i alla dessa år kommer att fortsätta göra så.

Demigod kommer nog också att få sin beskärda del av spelarnas hjärtan, men inte de spelare som är dödskära i DOTA.

Demigod är spelet för mig i alla fall.

Demigod är ganska kul men många jag känner föredrar dota ändå. Dessutom ska ju dota släppa sitt egna spel, league of legends och det kommer nog fler spela eftersom det är samma killar som gjort och inte några som bara tittat på och apat efter.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

12
Skriv svar