Nintendo: hardcore-spelare är omättliga

Robot
Nintendo: hardcore-spelare är omättliga
Medlem
Nintendo: hardcore-spelare är omättliga

Väl talat, Nintendo. Tjäna pengar på casual, innovera för hardcore.

Medlem

öööh.... OK

beror på vad man anser vara hardcore. självklart vill jag spela zelda på nintendo-konsol osv... mario är inget skoj längre dock.

jag kommer köpa nintendo DS ENBART för att kunna spela ny-gamla broken sword som de har släppt till DS och Wii... mest för att jag inte behöver en Wii, har ju 360 och då kan jag ju ta DS för den är portabel så kan va skoj att ha, kanske.

men hardcore? hmmm

Medlem
Skrivet av KatOne:

Väl talat, Nintendo. Tjäna pengar på casual, innovera för hardcore.

Hade de bara gjort något för hardcorespelare så..

Medlem

Det finns väl ändå inget med Wii som tilltalar "hardcore"-spelare? Japaner är väl en sak, men annars är det barn-spel i min värld.

Inaktiv

Vi vet ju alla hur det gick med hardcore-spelet Chinatown Wars till DS. Om jag vore Nintendo skulle jag fokusera på casual.

NIB
Medlem

Eh... vad säger karln egentligen? Nån som kan förklara vad han menar? Vad är det som är så märkligt, att hardcorespelarna inte är nöjda?

Medlem

Helt rätt! Passar mig utmärkt att en gång vart annat år köpa och njuta av ett Nintendo spel och under tiden hinna med massa annat.

Skrivet av NIB:

Eh... vad säger karln egentligen? Nån som kan förklara vad han menar? Vad är det som är så märkligt, att hardcorespelarna inte är nöjda?

Denise är nog inte en karl...

Medlem

Shi* Vad jag är glad att jag inte har en WII. I mina ögon har nintedo ignorerat sina fans och blivit giriga...

Medlem

Vilket bs, vad vill hon ha sagt? Hardcorespelarna är väl inte precis mätta på spel, de släpper ju inga!

Inaktiv

lol wtf en sinnesjuk jäv3el babblar floskler och så blir det en nyhet..

Medlem

Frågan om inte den där inkvoterade Denise är lite tokig istället...

Medlem

nintendo e crazy Nintendo o hardcore har inte funnits sen 90-talet

Medlem

Jag har haft min WII i ca 2 år nu, och jag har köpt 2 spel till den (Metroid och Zelda).. Jag köper varje månad spel till antingen min dator eller till min Xbox360.
Jag har för länge sedan ångrat att jag köpte min WII bara för att få spela dessa två ynka spel..

Medlem

uhm... okej?

deras så kallade "strategi" är ju lika med penisbulle. Dom får ju för fasiken tänka på oss hardcore gamers som har växt upp med Nintendo. Vi som har växt upp med Zelda, Mario och alla andra underbara spel. Istället tar de och fokuserar på alla småbarn. just nu känns det som att deras prioritering är 90% småbarn 10% hardcore gamers.

Ge oss ETT spel iallafall så att vi har någonting att göra med vårt Wii. Jag orkar inte varva Zelda en sjätte gång, Mario en tredje gång och spela sönder mina GC kontroller på Brawl. det enda bra spel som är släppt till Wii på länge är Madworld. Ge oss mer Nintendo!!

Inaktiv

Nintendo har alltid fokuserat på familjevänliga titlar. Det är bara det att "vi" har växt upp (typ).


signatur
1
Skriv svar