Virtual Reality på riktigt!

Medlem
Virtual Reality på riktigt!

http://img1.hugeup.com/f/05302008/69cb7a89c.jpg

Tror ni det kan funka någolunda bra?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

skulle nog känns lite för verkligt....


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Avstängd

Ja, det är frågan. Då måste man ju ha en sån här luftväst också, som gör att man känner där kulorna träffar.

Medlem

åå ge mig!!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

åå ge mig!!

Jag tar också en sådan.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

Coolt! VILL HA


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Inom en snar framtid kommer vi att uppleva någonting i den stilen, det är jag säker på.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Om virtual reality blir på riktigt, blir det inte då verkligheten?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Riktigt coolt! ..i den där kan man ju kasta sig i skydd och göra kullerbytor osv.. lite jobbigt för ryggen dock att ligga "Prone" i badbollen.

Men men, bra ide.. undra om den funkar för Tekken också?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Greger:

Om virtual reality blir på riktigt, blir det inte då verkligheten?

Freställningen som skrämmer mig är Vad är egentligen skillnaden? Det kommer ju bli Matrix av det hela till slut

Det ser coolt ut, och jag tvekar inte en sekund på att det är framtiden. Det närmaste stora steget tror jag är att man tar med sinnet känsel in i spelen tillsammans med syn och hörsel.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av Greger:

Om virtual reality blir på riktigt, blir det inte då verkligheten?

Freställningen som skrämmer mig är Vad är egentligen skillnaden? Det kommer ju bli Matrix av det hela till slut

Det ser coolt ut, och jag tvekar inte en sekund på att det är framtiden. Det närmaste stora steget tror jag är att man tar med sinnet känsel in i spelen tillsammans med syn och hörsel.

Tänk om vi redan är i Matrix då, vi skapar ett eget Matrix åt oss själva innuti i Matrix!!!11


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av Greger:

Om virtual reality blir på riktigt, blir det inte då verkligheten?

Freställningen som skrämmer mig är Vad är egentligen skillnaden? Det kommer ju bli Matrix av det hela till slut

Det ser coolt ut, och jag tvekar inte en sekund på att det är framtiden. Det närmaste stora steget tror jag är att man tar med sinnet känsel in i spelen tillsammans med syn och hörsel.

Tänk om vi redan är i Matrix då, vi skapar ett eget Matrix åt oss själva innuti i Matrix!!!11

Tänk så är matrix en matrix i matrixen fast det är en kätte stor matrix!111:O:O


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

okey, okey nu håller vi oss till topic!:)

Jag står fortfarande kvar vid mitt inlägg, men jag har en känsla av att just de där aldrig kommer att bli poppis tack vare den gigantiska bollen.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Det ser ju verkligen ut som en fungerande prototyp utan problem, jag menar... det ser ju proffsigt ut. Jag menar, varför inte ta i lite när man ändå hittar på?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Det ser coolt ut, och jag tvekar inte en sekund på att det är framtiden. Det närmaste stora steget tror jag är att man tar med sinnet känsel in i spelen tillsammans med syn och hörsel.

Virtual 3D Tactile Touch

Har även sett när man har nån liknande handske fast med virtuella objekt. Hittade inte det på youtube dock.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Det var ju väldigt konstigt, är hundra på att jag postade ett inlägg här nyss, nu är det borta :/

I alla fall, vad som behövs här är updaterade stereo drivrutiner. Som det ser ut nu måste du ha ett geforce 7 kort eller äldre för att stereo ska funka. Sedan är det bara en handfull spel som fungerar med denna teknik och ännu färre där både stereo och headtracking fungerar tillsammans. Buren i sig kostar ca 50.000 dollar inklusive all utrustning enligt uppgifter vilket är sjukt dyrt. Jag tror att man kan göra en liknande lösning mycket billigare. Jag skulle även gjort bollen större så att det blir jämnare underlag/mindre sluttning att gå på. Och så är det ju oturligt att Crysis inte stödjer headtracking, men stereo ska funka.

Fundrar på att köpa dessa glasögon, dom kostar ca 2500:- inklusive frakt. Jag ska prova hur bra dom verkligen funkar i praktiken och jag ska eventuellt göra en recension av dom på sweclockers. Så vi får se hur det blir.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Ser verkligen coolt ut!

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Inom en snar framtid kommer vi att uppleva någonting i den stilen, det är jag säker på.

Självklart.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

humm, undrar bara hur bubblan känner av att man crouchar än värre pronar

Medlem

Hoppa och croucha/prona kommer inte att fungera, det kräver mer avancerad teknik, men viss ingenting är omöjligt.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

http://img1.hugeup.com/f/05302008/69cb7a89c.jpg

Tror ni det kan funka någolunda bra?

Fattar inte, men har druckit lite kanske därför lr så är jag bara korkad verkar vara en bil utav headtracking lol.

att 3d glasses faila är ju bara för tråkigt igentligen, vem fan vill ha frimärks 16:10 skärmar igentligen, ja sry tog ett andetag t.om men bilden framstår fortfarande att förmedla information om headtracking., lr oj det är ju värsta holodeck!!, synd då att gamers är feta och inte gillar att motionera! :).

Medlem

feta? nu får du väl ge dig? Inte fan är det jobbigt att knalla ett par kilometer. 3d glasses failade på grund av bistande support för spel och hårdvara. Man ser skillnad på traditionella 3d-glasses som snabbt täcker vardera öga och skiftar och på head mounted display headsets. Det där viuzix headsettet stödjer 1024x768 upplösning och ger en skarp bild. Fungerar mycket bra till både spel och vanligt användande, typ surfning och annat text baserat. Bara kolla in lite reviews. Dessutom så vill man ha dessa 16:10 mini skärmar för att med en lins ser detta ut som en 62" widescreen TV på 3 meters avstånd.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Avstängd

Gamers är ju inte feta, utan snarare tunna då ingen orkar träna eller äta. ^^

Nä, jag tror att det absolut kommer att bli någonting sådant i framtiden, men var ska man dra gränsen för spel och verklighet? Kan man mörda någon i ett spel? Tänk på att många inte kommer att märka skillnad. Det kommer säkerligen att leda till fler skolmassakrer.

Medlem

En sån där vill jag ha för 10 år sedan!

Medlem

Varför för 10 år sedan? Ska du spela gamla quake med den då eller? Vad är då meningen med "virtual reality" om inte grafiken är "real"-ity ?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Det ser ju verkligen ut som en fungerande prototyp utan problem, jag menar... det ser ju proffsigt ut. Jag menar, varför inte ta i lite när man ändå hittar på?

http://www.concurringopinions.com/archives/images/japanese_in...

Graeppen, hhaer duuh en asshaet te miej?, sry im amerikan.

Medlem

Orbek: Vad fan håller du på med?

Medlem

Det ska bli kul att se vad framtiden har att visa oss:D


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av Laxen:

Varför för 10 år sedan? Ska du spela gamla quake med den då eller? Vad är då meningen med "virtual reality" om inte grafiken är "real"-ity ?

Haha, där hade du en poäng


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Laxen:

Varför för 10 år sedan? Ska du spela gamla quake med den då eller? Vad är då meningen med "virtual reality" om inte grafiken är "real"-ity ?

Äsch, vi kommer attt tycka att grafiken idag kommer attt se ut som skit om ett par år.
Så då kommer du säga samma sak igen om det skapas en ny som här tråd. Quake såg nästan verkligt ut på den tiden.;)


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

12
Skriv svar