Alan Wake får mo-cap-stöd

Medlem
Alan Wake får mo-cap-stöd

Ja det var ju trevliga nyheter.

Men jag har väntat på det här spelet så länge att jag inte ens vet hur länge jag har väntat? Hoppas att dom tänder upp en brasa under röven och häller på lite bensin så det äntligen kan släppas.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Detta spel ä'r väll bara till kexlådan och pc?
ellr har jag missat nått? eftersom det står att det kommer till ps3 med här på Fz.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Sedärja. kommer det till ps3 också!

Medlem

Detta spel har jag längtat efter hur länge som helst.

Kom igen nu remedy, släpp spelet.

Medlem

Eftersom Microsoft är utgivare är det lika stor chans att det kommer till PS3 som KZ2 kommer till Xbox 360...Alltså = 0.

Medlem

Imaginatioooonnn! (förlåt kunde inte låta bli)

Verkar helt grymt det där ^^

Medlem

Var inte det första releasedatumet mars 2008, men sedan så sköt de upp releasen när de ej var så många veckor kvar'?

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Var inte det första releasedatumet mars 2008, men sedan så sköt de upp releasen när de ej var så många veckor kvar'?

JO det var nått med att dom var tvugna att arbeta om hela grafikmotorn om jag minns rätt... så det blev lite som att börja om för dom!

Men jag håller med dom andra här... nu är det fan dax... Säger dom inget vettigt om spelet på E3 så då....


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Jag har bara haft en känsla redan från första gången jag hörde om detta att det skulle bli helt awesome! Och sen fick man se trailers på vad deras grafikmotor kunde göra och jag var helt fast, och sen dog det ut helt och hållet, jag är glad att dom är på hugget igen!

Men om dom sätter igång med motion-caps NU så känner jag på mej att vi kommer få vänta ett bra tag till, men det kan det vara värt!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Härligt att det hörs lite från spelmakarna i alla fall.
Undrar om den långa och tystlåtna utvecklingstiden har något att göra med Remedys forna samarbete med 3D Realms?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag ska lätt ha en special edition av detta spelet när det kommer.

@ GDJb: Nej, det är tyvärr nerlagt för PS3.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

mocap är väl inte alltför ovanligt nuförtiden....eller?

Medlem

Vilket gimmickspel det kommer bli.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Skrivet av sam_s:

Men om dom sätter igång med motion-caps NU så känner jag på mej att vi kommer få vänta ett bra tag till, men det kan det vara värt!

Ja va faen trodde de kommit mycket längre...:(


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Herbert:

Vilket gimmickspel det kommer bli.

Care to share?
Vad jag vet så är väl de sjuttioelva vapnena i FPS ganska gimmickaktigt, jag menar du kan ju ha första pistolen i de flesta situationerna.

Sen om du åsyftar endast Mo-Capteknologin, kolla igen på trailern. I min mening så är de ganska onaturlig animering och jag blir bara glad att de ser bättre ut.
För så som jag fattar situationen kommer cutscenes vara en stor del av spelet, alltså så bör animationen vara spot on.

Däremot så är det väl lite väl att ha mo-cap i Empire: Total War

@Andra: Är det bara jag eller säger nyheten bara att Remedy har samarbetat med Imagination, därmed kan de rekommendera studion. Nyheten är lite intetsägande de kan lika gärna vara klara med mo-cap.

Ajöss och tack för fisken!


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Herbert:

Vilket gimmickspel det kommer bli.

Care to share?
Vad jag vet så är väl de sjuttioelva vapnena i FPS ganska gimmickaktigt, jag menar du kan ju ha första pistolen i de flesta situationerna.

Sen om du åsyftar endast Mo-Capteknologin, kolla igen på trailern. I min mening så är de ganska onaturlig animering och jag blir bara glad att de ser bättre ut.
För så som jag fattar situationen kommer cutscenes vara en stor del av spelet, alltså så bör animationen vara spot on.

Däremot så är det väl lite väl att ha mo-cap i Empire: Total War

@Andra: Är det bara jag eller säger nyheten bara att Remedy har samarbetat med Imagination, därmed kan de rekommendera studion. Nyheten är lite intetsägande de kan lika gärna vara klara med mo-cap.

Ajöss och tack för fisken!

Jo, du har rätt, tillkännagivandet var samarbetet, men själva informationen antyder att samarbetet har pågått en längre tid, hur länge vet vi dock inte.

Det stora är väl egentligen att det faktiskt finns lite officiell information från spelet. För en gångs skull.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

1
Skriv svar