Medlem
T-12

Calle har redan nämnt vår lilla gettogether som nu bara är tolv dagar bort. Då tar vi en 48-timmars paus från småbarnslivet och beger oss ca tio år tillbaka i tiden för ett klassiskt spelmarathon.

Men allt är inte vad det var förr i tiden. Planeringen, som på den gamla goda tiden kunde ligga på några timmar i förväg, har ändrats till dryga månaden. PC har ersatts av konsol. Jolt Cola byts ut mot vatten (och öl). Calle är också fast besluten att sova minst tolv timmar varje natt, vilket förstås kapar speltiden rejält, men jag är ganska säker på att hans inställning kommer ändras när vi väl är där.

Tid är inte direkt något vi har i överflöd. 48 timmar kanske låter mycket, men vi vet alla hur fort det kommer gå. Därför har vi numera strukit grillning från listan. Att istället inhämta pizza från närmsta återförsäljare sparar vi säkert ett par timmar på.

I spelväg lutar det mest åt Bad Company 2 och en hel del Guitar Hero-spel. Jag hoppas vi tar oss själva i kragen och petar in lite klassisk QW alt. Quake Live mellan låtarna.

Om vi lyckas bli sådär härligt övertrötta, ni vet - som på DH, kan det mycket väl komma en uppföljare till vår journalistiska triumf: en intervju med en stol och ett bord. Jag hade tänkt länka in den filmen här, men det verkar som om den ligger på den andra datorn som för närvarande huserar i källaren.

Hur som helst - snart smäller det!

#blogg


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem
T-12

Hur ska ni lösa tv-frågan? Jag och en kompis kör 24" datorskärm med hdmi-ingång och utgång för hörlurar. När sådan skärm inte finns, kör vi HDMI->DVI-kabel tillsammans med en sån här och en sån här.

Det sistnämnda blir lite trassligt, men det funkar. Bara så att ni vet vad ni behöver, och så att ni inte släpar med en 42":a i onödan.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

I vårt fall får det bli Calles TV och en 19" skärm. Inte optimalt, men det får duga. Jag får spela på TV:n, eftersom jag är en citat "sniperhora" slut citat


signatur

Robin,
Frilansare

Skägg.
10 Chambers

Det där med att sova ett dussin timmar lär nedprioriteras starkt. Jag har inte direkt tagit vara på sovtiden under pappaledigheten, det är många timmar som istället ägnats åt just BC2.


signatur
Skägg.
10 Chambers
1
Skriv svar