Inaktiv
warhammer

Hej!
Igår köpte jag ett warhammer paket, och tänkte fråga om någon annan målar warhammer och om ni har några tips för tex
Vilka raser som är roligast
Tricks
Tips
Målnings grajer

Om allt möjligt så att säga

Medlem

är inte de här lite fel del av forumet eller?....

för att återgå till topic: warhammer säger inte så mycket, är de fantasy eller 40k du har köpt?

jag har en känsla att du har köpt fantasy vilket betyder att jag är ganska oanvändbar här, jag höll på med 40k:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv
Skrivet av Thumba:

är inte de här lite fel del av forumet eller?....

för att återgå till topic: warhammer säger inte så mycket, är de fantasy eller 40k du har köpt?

jag har en känsla att du har köpt fantasy vilket betyder att jag är ganska oanvändbar här, jag höll på med 40k:P

Hel rätt känsla! ;):P
Fantasy ftw!

Apråpå forum, hade ingen aning vad jag skulle sätta tråden, det blev det här forumet

Medlem

Hm, tror tråden passar bättre här.

Ontopic: köpte mig ett par goblins o dylikt när det begav sig. Tyvärr blev orkade jag aldrig måla klart dom, mycket mindre spela det. Men Warhammer 40k är nice.

Medlem

Har en IG arme, men får ju tammefan ALDRIG klar den! Målar för sällan, måste tvinga mig att iallafall komma igång med den ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Orcs & Goblins är dom som är lite mer "löjliga" än alla andra raser, dvs mest comical relief på deras färdigheter och magier
Sälv så hade jag Chaos när jag höll på (började med Dark Elves, men fanns inget större utbud på affären där man köpte, det fanns det på Chaos) så det blev dom helt enkelt.

Ett tips är att försöka träna upp så att du kan räkna tum med hjälp av dina ögon, det är ganska bra för att kunna beräkna hur långt du behöver skjuta för att träffa med katapulter, magier och sådant.

Ett annat tips är att köpa svart spray, då man oftast brukar ha svart färg under metall / läder... ja det mesta faktiskt för att kunna "drybrusha", där man tar lite färg på penseln, drar bort så mycket så att det bara är väldigt lite färg på penseln och sen så stryker du det över det önskade området där du vill ha färgen.

Där ser du lite mer på hur drybrushing är, man tar en mörkare färg som grundfärg, för att sedan ta en ljusare för att kunna "highlighta" dom ställen som står ut.

Kanske lite luddigt förklarat


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Orcs & Goblins är dom som är lite mer "löjliga" än alla andra raser, dvs mest comical relief på deras färdigheter och magier
Sälv så hade jag Chaos när jag höll på (började med Dark Elves, men fanns inget större utbud på affären där man köpte, det fanns det på Chaos) så det blev dom helt enkelt.

Ett tips är att försöka träna upp så att du kan räkna tum med hjälp av dina ögon, det är ganska bra för att kunna beräkna hur långt du behöver skjuta för att träffa med katapulter, magier och sådant.

Ett annat tips är att köpa svart spray, då man oftast brukar ha svart färg under metall / läder... ja det mesta faktiskt för att kunna "drybrusha", där man tar lite färg på penseln, drar bort så mycket så att det bara är väldigt lite färg på penseln och sen så stryker du det över det önskade området där du vill ha färgen.

http://www.wizard-games.com/images/GW/WFB/Orcs/Characters/89-...

Där ser du lite mer på hur drybrushing är, man tar en mörkare färg som grundfärg, för att sedan ta en ljusare för att kunna "highlighta" dom ställen som står ut.

Kanske lite luddigt förklarat

Nej inte alls, tack så mycket
Apropå raser står det mellan dwarfs eller empire, men wood elfs och high elfs ser ju inte så dumt ut heller :\

Medlem

Provade på ett tag att måla var riktigt skoj faktiskt
Efter 10 gubbar börjar dom se rätt så okej ut, allt hänger på pensel, färg, gubbar och sig själv.

Skulle vara roligt att ha några man kan måla synd att det är så dyrt bara.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Provade på ett tag att måla var riktigt skoj faktiskt
Efter 10 gubbar börjar dom se rätt så okej ut, allt hänger på pensel, färg, gubbar och sig själv.

Skulle vara roligt att ha några man kan måla synd att det är så dyrt bara.

njaa.. jag tycker det är ett ok pris, 270:- för en liten arme

Inaktiv

Själv håller jag på med Warhammer men har bara lärt mig grunderna hur man spelar det.

Själv sitter man med High Elves som favorit

LORDS AND HEROES
Tyrion, Defender of Ulthuan
High Elf Hero
Teclis

CORE UNITS
(2) Archers
(2) Spearmen

SPECIAL UNITS
Sword Masters
Silver Helms
Dragon Princes
(2) Chariot

Har tänkt att samla alla och fixa till dom. Senare ska jag köpa Dragon Mage or Prince on Dragon ahaha!

Brosan John har en as stor samling av Orcs and Goblins.

Behöver ha spray för att kunna fortsätta....

[ia=3494]

Inaktiv

Hade en samling tidigare men måste medge att det är svårt att måla så att det blir som man vill.

Det närmaste en orc och dess magiker i övrigt jag kommit är när jag har slagits med dem i Cabal online. De är sinnessjukt starka hehe


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv
Skrivet av unix:

Hade en samling tidigare men måste medge att det är svårt att måla så att det blir som man vill.

Det närmaste en orc och dess magiker i övrigt jag kommit är när jag har slagits med dem i Cabal online. De är sinnessjukt starka hehe

Ahaha jasså unix du lirar Cabal online!

Själv så lirar man på server : Mercery

Full Shadowsteel of adept +3

EoG+3

Force shielder är jag även Bra defence

Medlem

Har nog tre 40k-arméer liggandes.
Hade alltid samma problem, måla en unit på 7-10 figurer. När jag kom till den näst sista var han så snyggt målad att jag kände mig tvungen att måla om allihopa för att alla skulle bli lika snygga.

När jag för fjärde gången skulle måla om hela gruppen såg varje modell överviktig ut, inga detaljer var längre synliga på grunda av de massiva lager med färg de hade fått på sig.

Detta gjorde mig till en sur och bitter 40k-spelare som fuskade genom att hitta på egna regler. Mina vänner slutade spela 40k kort därefter.

Inaktiv
Skrivet av Bukload:

Har nog tre 40k-arméer liggandes.
Hade alltid samma problem, måla en unit på 7-10 figurer. När jag kom till den näst sista var han så snyggt målad att jag kände mig tvungen att måla om allihopa för att alla skulle bli lika snygga.

När jag för fjärde gången skulle måla om hela gruppen såg varje modell överviktig ut, inga detaljer var längre synliga på grunda av de massiva lager med färg de hade fått på sig.

Detta gjorde mig till en sur och bitter 40k-spelare som fuskade genom att hitta på egna regler. Mina vänner slutade spela 40k kort därefter.

Sorry
( :P;) )

Inaktiv

Håll på mycket med 40k när jag va yngre, riktig skoj. Hade jag startat upp igen idag så hade det blivit vanligt Warhammer fantasy med undeads. Gillar dem skarpt


signatur

Könssjukdomar är som Pokémon...man är inte tuff förrän man har dem alla.

Inaktiv

Undead?
Ni menar väl vampire counts?

Medlem

Spelar Orcs & Goblins... eller nåväl det jag brukar ställa upp är 120+ night goblins.

Målningstips kan man googla faktiskt. Brukar alltid hitta något litet man kan lära sig men värre är det med att ta sig tid att måla. Motivationen att måla sjunker en hel del när man plockar fram sina 80 omålade goblins på bordet kan man ju säga.

Vilken armé man vill spela beror ju lite på vilken spelstil man har. Mina goblins är ju... random till max. De jag brukar spela mot/med blir galna men brukar vinna ändå. Brukar lira mot Ogre Kingdom, Dwarfs, Highelves och Vampire Counts. Alla är olika på sitt sätt.

Dvärgar har fet armor, sega som sniglar men hårda att döda.
Highelves är bara jobbiga. Kastar mycket magi och får alltid slå först enligt nyaste regelboken. Dock så brukar de dö ganska lätt iaf och kostar mycket poäng per gubbe.
Ogre Kingdom är få, har fear, kostar mycket men slår hårt som in i "#% och dör inte så lätt heller. Rankbonus brukar dock få dem att springa.
Vampire Counts är de jag sett minst på bordet men de har alla fear och springer inte utan dör istället om de förlorar combat. Inte så mycket mer att säga om dem...

Hm... tror jag slutar här ändå.


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Lusen:

Undead?
Ni menar väl vampire counts?

han kan också mena Tomb Kings;)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Lusen:

Undead?
Ni menar väl vampire counts?

han kan också mena Tomb Kings;)

aha

Inaktiv
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Lusen:

Undead?
Ni menar väl vampire counts?

han kan också mena Tomb Kings;)

aha

Vad menar ni, tomb kings eller vampire counts?

Medlem

dom har kvinnor i Eavy Metal teamet?:O de är alldelens för länge sen jag slutatde med 40K....


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Sitter och måla lite på en av mina Nurgles finest, å vad fin han blir!
Köpte en Pappa Nurgle daemon gubbe för ett tag sen ska nog ta och måla den snart tror jag! Aja Skål!


signatur

I got a rocket in my pocket.

1
Skriv svar