Melodifestivalen 2008!

Medlem
Melodifestivalen 2008!

Ryssland var ju bäst eller vad säger ni?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Rysslands låt var bland det sämsta jag har hört, hur kan dom vinna?

vidare det är ju så kul att alla öst-stads-länder bara röstar på sig själva... nej ta tillbaka som det var förr, då man kunnde vinna utan att ha tillhört Sovjet.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ryssen var ju så otroligt hysterisk! Tyckte inte om något bidrag i år.

Medlem
Skrivet av IceMan:

Rysslands låt var bland det sämsta jag har hört, hur kan dom vinna?

vidare det är ju så kul att alla öst-stads-länder bara röstar på sig själva... nej ta tillbaka som det var förr, då man kunnde vinna utan att ha tillhört Sovjet.

Vi röstar rätt mycket på våra grannländer också. Kanske beror på att länder som ligger nära varandra har liknande musiksmak? Eller så vill de bara vara snälla...

Vi får helt enkelt flytta Sverige så vi får fler grannar!

Medlem

Tycker inte det var så mycket röstade-inom-norden iår.
Men vi brukar ju rösta på bra låtar, inte vart man bor, många av de där länderna röstar VARJE år en 12 på samma land år efter år efter år efter år, trotts låten är en hög med kobajs


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Okej! Jag vet inte riktigt hur det är numera, men var mycket grannröstande förr. Har inte kollat på ESC på flera år.

Medlem

Förresten såg ni när Björn läste upp rösterna?
Riktigt kul i alla fall


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av IceMan:

Tycker inte det var så mycket röstade-inom-norden iår.
Men vi brukar ju rösta på bra låtar, inte vart man bor, många av de där länderna röstar VARJE år en 12 på samma land år efter år efter år efter år, trotts låten är en hög med kobajs

Fast det var det ju. Sverige gav norge en 12:a, Danmark gick typ hela laget runt etc. Grannröstningen finns kvar helt klart.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av IceMan:

Tycker inte det var så mycket röstade-inom-norden iår.
Men vi brukar ju rösta på bra låtar, inte vart man bor, många av de där länderna röstar VARJE år en 12 på samma land år efter år efter år efter år, trotts låten är en hög med kobajs

Fast det var det ju. Sverige gav norge en 12:a, Danmark gick typ hela laget runt etc. Grannröstningen finns kvar helt klart.

nja, kolla alla poeng av alla nordiska länder, var välldigt snällt om man kollar på öst-länderna.

och för övrigt, förutom iceland, nor, swe, fin, dk, uk, france, germany, så var det väll bara öst stadsländer och spain&portugal, inga andra


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag tror ändå på Båtsmans teori, dessa länder röstar på varandra för att deras musiksmak är liknande. Det är inte som om alla i alla länder tänker "Nu jäklar ska jag rösta på min granne, så kanske vi får poäng!". I slutändan är det röster som gäller, och då är det folket som bestämmer, inte några dolda bakom ridån (Or is it? *DUMDUMDUUUUUM*)


signatur

Videomupp

Medlem

så jla crappig smak kan dom inte ha i öststats länderna

iaf så satt jag mest o hoppades på ryssland när det såg ut som att greklands skulle vinna det var ju bar sämst.

iaf var väl prducerad show och jag garva som fan till luuk kommentarer speciellt när han insåg sverige skulle förlora stort.

o carl bildts kommentar till franska bidraget var ju bara en klassiker hehe.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

frankrike var bäst av de jag hörde, det mesta andra var förvånansvärt dåligt i år.

ja och såklart man röstar på grannarna, men det behöver inte alltid betyda 12 poäng iaf i norden. Tycker att det är kul att se den där granngemenskapen när man följer eurovision iaf


signatur

thank you, come again

Medlem

Alltså, det finns ju uppenbart en granstatsröstning. Det märks, om inte annat på kommentatorerna, vars vackra ord:
"Och nu Norges röster, här borde vi ju i alla fall få lite poäng. Jomenvisst, det tackar vi för." Mer genomskinligt än det kan det väl inte bli. Eller kommentatorns kommentar vid nått annat grannland:
"Här brukar Albanien få poäng",varpå tolvan kommer raka vägen till Albanien. Eller Portugals tolva till Spanien(!).

För övrigt var (och är) Perelli inte ett starkt kort. Det fanns verkligen ingenting bra med hela bidraget, och att svenska medier sitter och pratar om favoritskap och möjlighet till vinst är ju ingenting annat än blindhet för egna fel och önsketänkande.

Bästa bidraget då. Personligen gillade jag Turkiets låt bäst, och jag tycker Danmarks var helt ok. Finlands var skön för sakens skull (en kulturrevolution i ESC skulle verkligen behövas för att sankskjuta alla de här apatråkiga primadonnorna, så kallade "schlagerdrottningar", som kommer från överallt).


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

Taktikröstande och ordentligt hemska låtar.

Har inte sett ett enda bidrag i år så jag vet inte hur det lät


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Vill inte vara negativ...men varför är vi i huvudtaget med i denna menlösa skit tävling? Tyckte förövrigt att alla låtarna sööög:down:

Youtube-proffs

Jag tyckte Ryssland sög.

Däremot var Ukraina

HJÄLP MIG GUD var bäst.

Följt av Grekland Frankrike och Spanien. ROBOCOP!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Laserbil i havet annaser blir det inga hundgifraffar.

Medlem

Engetligen tyckte jag dom här var bäst men det är ju jag http://www.youtube.com/watch?v=8MVqbovtL7k


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Vafan ska Björn Gustafson behöva skämma ut oss?

Tur iaf att han gav ut rätt poäng. Tycker att han inte skulle ställa upp. Hellre Fredrik Rienfelt eller Göran Persson eller typ Zlatan

Vem valde han? Helt fel val iaf.

Som sagt, jag gillar fortfarande inte att länderna "samarbetar" med att rösta på varandra. Vissa länder gav 12 poängare till varandra.

Äsh vafan det ska vara en jury som kan bedöma allting hos personen och framförandet.

Vill också lägga till att det är för mycket länder för en sån här tävling. Det räcker med 10-15 stycken.

Medlem

En sak förstår jag inte riktigt...Ukrainas låt och Sveriges låt var nästan likadana, men Ukraina kom på en andra plats medan Sverige kom på artonde! Kan det vara så att folket inte röstar på själva låten utan istället på artisten eller landet?

Annars tycker jag Bulgariens låt var bäst:

http://video.google.com/videoplay?docid=-3940227703484044991&...

Medlem

Björn Gustafson var ju hur skön som helst ju alla vi som satt i soffa apgarvade iaf du vet han skämtade ifall du inte visste det;)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Björn Gustafson var ju hur skön som helst ju alla vi som satt i soffa apgarvade iaf du vet han skämtade ifall du inte visste det;)

Ja han var riktigt rolig! "Hiceland":D:up:

Medlem

Visst var han rolig för oss svenskar, men jag undrar vad resten av länderna tyckte om det.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

skiter väl vi i


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av huxflux:

frankrike var bäst av de jag hörde, det mesta andra var förvånansvärt dåligt i år.

Håller med. Frankrike var nog min favorit.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

frankrike var väl trall vänlig men bästa låten nedu

imo min favoriter var
georgia och serbia samt portugal där var det känsla i låten.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ni som säger att dem röstar på grannarna för musiksmaken är lik tänker lite fel tror jag.

Anledningen till att det förekommer "grannröstning" är väl för att det finns många av det landets nationalitet i ett annat land. Att t.ex Albanien får rätt så mycket röster av Tyskland borde man kunna sammankoppla med att det bor väldigt många albaner i Tyskland. Samma när det gäller Schweiz(mååånga albaner finns där).

Att fornsovjetiska länder röstar på varandra är inte så konstigt. Liknande språk, många Ryssar bor väl antagligen i andra länder och så vidare.

Att det skulle bero på musikstilen tror jag inte eftersom den här typen av "musik" absolut inte står för majoriteten av ländernas invånares smak(är inte säker på det här, men jag menar, hur många på FZ är Perelli-fans? Och hur stor del av norden lyssnar på sån musik? Inte så många så att det är för den anledningen som vi röstar på varandra.)

Bara en tanke, jag kanske är ute och cyklar ^^ .

Medlem

Men om det är många albanier i Tyskland, gillar de troligtvis musiken mer, eftersom det är musik de är vana vid. Då blir det samma sak.

Sen tror jag inte att medlemmarna på FZ är de som röstar, utan det är mest äldre. Det finns väldigt många som gillar musiken som framförs i melodifestivalen.

Medlem

En lite rolig sak som jag precis kom på är att Rumäniens låt sjungs av två sångare. En kille och en tjej och de heter Nico och Vlad:)

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Björn Gustafson var ju hur skön som helst ju alla vi som satt i soffa apgarvade iaf du vet han skämtade ifall du inte visste det;)

Skämtade han?

Jag bojkottade skiten som vanligt, en gammal tradition = Sitta vid datorn!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

123
Skriv svar