Nördar mot sportfånar

Skägg.
10 Chambers
Nördar mot sportfånar

Uppmärksamhetskriget mellan E3 och VM, vem vinner? I min soffa är det för närvarande mässan i Los Angeles, jag får ingen motivation att se närmare två dussin man latja med bollen i en öronbedövande ljudkakafoni när de inte bär blågula dräkter. Samtidigt har jag svårt att bli jättetaggad av allt spelnytt. Jag är kanske lite bitter över att det är Ginger Kid, och inte jag, som får springa på presskonferenser på andra sidan storpölen. Kanske även lite luttring, och en rejälv slev informationöverdos. Vi har redan skeppat upp cirka 70 trailers i filmarkivet. Kazaam!

Samtidigt kan jag inte komma ifrån känslan av att något saknas. Var är det där spelet som jag kan ligga och fantisera om innan jag somnar?

#blogg


signatur
Medlem
Nördar mot sportfånar

Jag vill också åka på mässor ffs.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Det där sista du sa stämmer väldigt bra. Trodde det berodde på att man höll på att bli vuxen. Men det kanske är branchen som är tråkig?

Senaste spelet man verkligen taggade upp för var väl GTA IV för min del, kanske lite ME2.

Fast ME2 var det mest lite funderande över hur storyn skulle utveckla sig och vilka val man skulle göra, och det funderade jag mest på bara några dagar innan det låstes upp på Steam.

Medlem

Ja, jag trodde att det skulle bli åtminstone ett halleluja-moment men blev mest besviken.

Mest överraskad vart jag nog av Kinect ändå; inte så mycket av spelen till det (Forza kanske då) men av hur bra den är och "fniss" cool den är som fjärrkontroll. Skulle vilja ha det så till TV:n och datorn här hemma och bara sitta å vifta och gapa till prylarna.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Skägg.
10 Chambers

Sista spelet jag verkligen trånade efter var nog Bad Company 2, men det var först efter att ha spelat betan, så jag visste vad som väntade. Innan dess var Fallout 3 och Mirrors Edge, två spel som jag håller på att återuppta.


signatur
Medlem

Jag vill ha mer info om ID softwares 'Rage'! Men får väl vänta till quakecon i augusti?

Skägg.
10 Chambers

Ja, förhandstittarna säger inge nytt


signatur
Medlem

Kan inte Rockstar gå ut med att det kommer ett nytt GTA om typ 1 år? Så man har något att längta efter...

Medlem

Rage, japp intressant, det och Agent, 2 saknade på e3

Jag hatar inte fotboll, men jag tycker det är lite löjligt att vara så intresserad av en boll-lek...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar