Nya Indy filmen

Medlem
Nya Indy filmen

Måste säga att jag blev lite besviken. Vad tyckte ni som har sätt den?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Jag tyckte den va grym! Riktigt skön och mysig stämning. Inga klagomål här. Vad var det du kände dig besviken över?


signatur

I'd give her my heart, but she wounded my soul,
don't think twice it's all right. [i]

Medlem

Ska se filmen under helgen, är ett stort Indy fan! Återkommer nog med en liten recension.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Om ni måste säga något, glöm för fan inte bort ["spoiler"] [/"spoiler"]

Och ja ni ska ta bort citationstecknen.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

besviken.

jag ogillade vissa "settings": framförallt

USA på 50-talet. ger mig alltid rysningar av någon anledning.

.

den brittiske dubbel-agenten kändes inte helt genomtänkt, och hade rätt många löjliga repliker.

digitala effekterna på slutet var lite "meh"....

"the skull told me" - kalkonögonblick!

däremot så gillade jag faktiskt

jakten genom djungeln som slutade med myrorna.

generellt sett så gillar jag indy filmerna för a) coola "settings" (vad heter det på svenska?) b) uråldriga hemligheter och framförallt c) underbar matiné-action.

filmen brast på a), haltade lite på b) och hade inte tillräckligt av c). Jag ska ta och se om de gamla filmerna för att se om jag bara inbillar mig att "det var bättre förr"....

och slutligen - hur tänkte de när de castade

"the janitor" som FBI agent?

Medlem

Jag tycker ettan är rätt okej, sevärd liksom. Tvåan kan vara något av sämsta skräpet de gjort. trean kommer jag inte ihåg för det var så längesen jag såg den


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Budolicious:

Jag tycker ettan är rätt okej, sevärd liksom. Tvåan kan vara något av sämsta skräpet de gjort. trean kommer jag inte ihåg för det var så längesen jag såg den

Är du galen! Tvåan ÄGER, en av de bästa filmerna som finns på denna vår jord!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det jag var besviken över är att man blandat in

Aliens och Ufo:n ien indy film...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Den nya var helt okej. Lite för mycket dator-specialeffekter-slafs.
Blanchett var så fruktansvärt cool!

Medlem

Jag såg om indy-filmerna för något år sedan och förundrades över hur dåliga de var - de var SÅ mycket bättre när man var pojkspoling.

Så mina förväntningar är inte höga om man säger så, även om det visar sig vara den bästa av de fyra så säger inte det mycket.

Jag tror receptet för denna tid och för att göra remakes eller uppföljare är att avromantisera karraktärer, visa lite mer på djupet och kanske ur en lite mörkare vinkel. Det bör dessutom vara någonrlunda smart och begåvad, man lurar inte en filmpublik lika lätt idag som förr...

Hörde en snubbe reta upp sig på att...

Indy blir av med jobbet pga att han misstänks vara kommunist, han funderar istället på att ta ett jobb i leipzieg (stavning) i östtyskland - en helt orimlig situation enligt rescensenten (stavning igen)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Budolicious:

Jag tycker ettan är rätt okej, sevärd liksom. Tvåan kan vara något av sämsta skräpet de gjort. trean kommer jag inte ihåg för det var så längesen jag såg den

Är du galen! Tvåan ÄGER, en av de bästa filmerna som finns på denna vår jord!

I seconded that!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Budolicious:

Jag tycker ettan är rätt okej, sevärd liksom. Tvåan kan vara något av sämsta skräpet de gjort. trean kommer jag inte ihåg för det var så längesen jag såg den

Är du galen! Tvåan ÄGER, en av de bästa filmerna som finns på denna vår jord!

I seconded that!

Jag med fan! Såg den andra filmen igår och älskar den fortfarande!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Den andra filmen är ganska bra, den är klart bättre och mer servärd än den nya...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Budolicious:

Jag tycker ettan är rätt okej, sevärd liksom. Tvåan kan vara något av sämsta skräpet de gjort. trean kommer jag inte ihåg för det var så längesen jag såg den

Är du galen! Tvåan ÄGER, en av de bästa filmerna som finns på denna vår jord!

I seconded that!

Jag med fan! Såg den andra filmen igår och älskar den fortfarande!

Älskar du den fortfarande efter 2 dagar?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

älska fighten mellan idrotts-nördarna och "greasarna":D

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Budolicious:

Jag tycker ettan är rätt okej, sevärd liksom. Tvåan kan vara något av sämsta skräpet de gjort. trean kommer jag inte ihåg för det var så längesen jag såg den

Är du galen! Tvåan ÄGER, en av de bästa filmerna som finns på denna vår jord!

I seconded that!

Jag med fan! Såg den andra filmen igår och älskar den fortfarande!

Älskar du den fortfarande efter 2 dagar?

Haha, nej men jag har sett den för flera år sedan.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Den var bra tycker jag :up::heart:

Medlem

Är riktigt nöjd med filmen! Det häftiga var att filmen kändes precis som om den hade spelats in på 80-talet som de andra filmerna. Mycket skickligt gjort av Steven. Stor diggade Shia med sin lite elvis och kaxiga stil och kammen han hade med sig överallt. Skurken Cate var riktigt bra hon också som den ryska spionen. Sist men inte minst den 65 åriga Harrison Ford, vilken glöd han fortfarande har! Beundrar honom verkligen. Den sista delen av filmen var hur häftig som helst med

utomjordingen, ufot

och specialeffekterna. Skönt att Indiana är tillbaka. Hoppas på en femte film, för det tror jag säkert att Harrison orkar med.

En stark: 4/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Är riktigt nöjd med filmen! Det häftiga var att filmen kändes precis som om den hade spelats in på 80-talet som de andra filmerna. Mycket skickligt gjort av Steven. Stor diggade Shia med sin lite elvis och kaxiga stil och kammen han hade med sig överallt. Skurken Cate var riktigt bra hon också som den ryska spionen. Sist men inte minst den 65 åriga Harrison Ford, vilken glöd han fortfarande har! Beundrar honom verkligen. Den sista delen av filmen var hur häftig som helst med utomjordingen, ufot och specialeffekterna. Skönt att Indiana är tillbaka. Hoppas på en femte film, för det tror jag säkert att Harrison orkar med.

En stark: 4/5

Snyggt och spoila slutet...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

^Han tog ju spoilertag på det som faktiskt var väsentligt...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

^Han tog ju spoilertag på det som faktiskt var väsentligt...

Det gjorde jag efter Zelaxe's inlägg. Ber om ursäkt om jag spoilade någon.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Såg den igår och fick blandande känslor. Vissa delar kändes lite väl absurda;

Aliens?

samt

kylskåps-scenen

.. Annars en gedigen äventyrsfilm a la indy. Gillade fotot, fick verkligen känsla utav 50-talet i början. "Tarzan"-scenen var dock fruktansvärd, bort bort bort.

F.öv. så tror jag att den skulle få ett bättre mottagande om den inte gått under Indiana Jones-stämpeln. Betyg: 3/5

Medlem

spelet "indiana jones and the fate of atlantis" från 1992 hade bättre story/dialog än filmen...

Inaktiv

Det var väl inte aliens utan bara från en annan dimension? tyckte ox sa de när de var i templet.

Är det någon som bryr sig om att man inte varnar för spoiler? Varför besöka en sån här tråd om man inte vill veta


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Man kanske vill veta om folk tyckte den var bra, för att få en uppfattning om man vill se den eller inte.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Jag tyckte den var sevärd. Lite roligare första halvan än andra halvan för andra halvan blev det bara jakt och inget mysteriumande eller sökande.

Märkligt att folk reagerar över aliens när dom andra filmerna innehållet förbundsarkar och heliga graaler bevakade av 800 år gamla riddare osv.

1
Skriv svar