Hur länge är man ungdom egentligen?

Flakmonkey
Hur länge är man ungdom egentligen?

Sitter på Pizzeria Side och väntar på min kebabpizza. Som vanligt passar jag då på att läsa Metro och hittade då artikeln på bilden nedan där sthlmare får säga vilken plats i sthlm de tycker är fulast. Vad reagerade jag då på för att motivera det här inlägget? Nej det är inte att Markus inte gillar Gullmarsplan, det är ju inget roligt område direkt, utan att han är 30 år och är ordförande i Sverigefinska förbundet. Jag menar hur länge är man egentligen ungdom? Fyller ju själv 30 om en månad och är osäker på att jag kan klassas som ungdom då.

[ia=19409; large]

Men vad tycker ni? Hur länge är man ungdom egentligen? 25? 30? 35? Och kom nu inte med ett trist "det är inte hur gammal du är utan hur gammal du känner dig", ta ställning nu!

#blogg

Medlem
Sitter på Side och väntar på min kebabpizza. Som vanligt passar jag då på att läsa Metro och hittade då den här artikeln där sth

25. Jag använder rabatten på arbetsgivaravgiften som riktlinje.

You're as young as you feel


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

När man kan odla helskägg!!... Men seriöst så skulle jag väl dra strecket vid 25.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv

25; sedan börjar, de facto, fysiken och hjärnan att degenerera - något som i mina öron inte låter så ungdomligt av sig.

Flakmonkey

All fysik blir ju dock inte sämre, i konditionssporter så peakar ju utövarna betydligt senare än 25... fast ser man i stort så är det kanske så... Dock så innebär det ju inte att allt hopp är ute efter att man fyller 25 om man vill få bättre fysik. Min fysik var nog som sämst när jag var 25 och som bäst någonsin nu när jag fyller 30

Inaktiv

I stort är det nog så, trots att det inte direkt sker snabbt; Därför tror jag att ungdomen är över då.

Men mycket annat blir bättre med åldern, trots att man slutar vara ungdom. Pris ske lov för att man kan ackumulera kunskap och erfarenhet och nog hålla sig i god kondition. Betänk att en genomsnittlig man åtnjuter som högst samhällsstatus, i sitt liv, när han passerat 40 år i ålder.

Den stora frågan är varför man är så rädd för att sluta vara ungdom.

Medlem

under 30 skulle jag nog säga att man är ungdom


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

26 enligt Östgötatrafiken iaf, sen får man köra på vuxenbiljett.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Skulle vilja ställa en mot fråga, när bli man vuxen?
som jag ser det så är vuxen ett begrepp som kan användas i passande situationer för att påtrycka visdom ålder eller vad som nu är relevant.
Som ett exempel. man är inte vuxen förrän man dricker kaffe. så jag har bestämt mig för att jag inte kommer vara vuxen. och där med är åldern obetydlig, ungdom hamnar i samma kategori, jag ser mig inte heller som det och har egentligen aldrig gjort, men i tid och otid blivit kallad det.

Som jag ser det precis som vuxen, har inget med ålder att göra eller status över huvudtaget utan enbart hur andra ser på en.

Inaktiv

Stön. Dagens samhälle i ett nötskal - ingen vill bli vuxen. Men nu är det ju för övrigt så att vuxen knappast kan vara motsatsen till ungdom. Ungdomen är för mig åldersrelaterad medan vissa tyvärr aldrig blir vuxna, trots påtaglig ålder. Vuxen är man bland annat när man tar ansvar för sig själv och sin omgivning.

Medlem

Drar nog sträcket vid 25-27. Efter det så klassas man som vuxen.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar