Vad händer med Duke Nukem Forever?

Medlem
Vad händer med Duke Nukem Forever?

Vi får se.
Med tanke på hur långt de kommit är det ju synd, men jag tycker inte att någon annan ska göra spelet. Om någon annan skulle få ta upp spelet och göra klart det hoppas jag att de fortsätter exakt lika och förljer 3D Realms manus, för det verkar ju som om de nästan var färdiga med storyn.
Älskar 2001-trailern, skulle så gärna vilja testa spelet, även om det inte blir färdigt.

Medlem

Always bet on Duke! He'll be back, trust me

Medlem

Alltså man kan inte få nog av 3d realms nyheter eller Duke..

Medlem

Bra sammanfattning Calle, ja eller sammanställning skulle man nog kalla det.

jag tror på att det kommer dyka upp, och jag tror inte det lär vara svårt att ragga finansiärer till att slutföra det heller. Hade jag haft stålars hade jag garanterat köat för att finansiera det. Med lite krav dock på en färdig produkt inom en rimlig framtid.

De kan ju sälja duke loggan i lobbyn, den lär ju kosta en slant...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

När man är under kontrakt är det inte lätt att komma ur.
Men varför 3DR postar inte på deras hemsida orsaken och talar sanningen? bara Hejdå räcker inte. Något är skumt.
Spekulationerna och allt annat gör bara saken värre.

Medlem

You can ALWAYS bet on Duke. ALWAYS.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

3srealms duke nukem forever forum är låst för nya inlägg och det är också skumt


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Always bet on duke, he's here to stay.

Medlem

COME OOON, DUKE! *rolls dice*

Medlem

Spelvärldens största PR-stunt någonsin.

Always bet on the Duke.

Medlem

Förutsatt att 3D Realms är nedlagt skulle jag tippa på att George sitter i telefon och försöker rädda sitt spel. Och så länge han inte ger upp kan varje officiellt uttalande som görs vara en nackdel juridiskt och affärsmässigt.

Medlem
Skrivet av bondmaster:

3srealms duke nukem forever forum är låst för nya inlägg och det är också skumt

kan ju vara rät bra om man vill slippa att få forumet sönderspammat med community frågor


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ganska bra sammanfattning, en del saknas här och där dock.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Vad är det här? Snudd på journalistik? På FZ?

Helt klart läsvärt, bra jobbat.

Medlem
Skrivet av bondmaster:

3srealms duke nukem forever forum är låst för nya inlägg och det är också skumt

Hah, det låste de typ dirr, inte särskilt konstigt. Det hade inte varit uppe om det inte var låst.

Medlem

Take-Two har som bekant fortfarande den exklusiva rätten att ge ut spelet om det skulle färdigställas men till Shacknews förklarar dem att de aldrig har finansierat utvecklingen.

Det ska stå de, inte dem.

Medlem

Om en trilogi håller på att göras så väntar väl de på att de ska släppas så de får in cash så de kan återuppta utvecklingen.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem
Skrivet av best_jeppe:

Om en trilogi håller på att göras så väntar väl de på att de ska släppas så de får in cash så de kan återuppta utvecklingen.

Tyvärr. Det är nya Apogee som utvecklar de spelen, inte 3DR. Enda möjligheten vore isåfall eventuella hyreskostnader av själva Duke Nukem-franchisen.

Skrivet av landy:

Alltså man kan inte få nog av 3d realms nyheter eller Duke..

Sannerligen. Hur repetitiva och enformiga de än må verka för folk (inklusive mig) som bläddrar 3DR-forumen stup i minuten så blir jag ändå varm inombords då jag märker att seriösa sajter (FZ inräknat, givetvis) fortsättningsvis uppmärksammar spelet och dess öde så fort något nytt rapporteras om det.
För övrigt en väldigt målande sammanfattning, bra jobbat!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

jag tror på att det kommer dyka upp, och jag tror inte det lär vara svårt att ragga finansiärer till att slutföra det heller. Hade jag haft stålars hade jag garanterat köat för att finansiera det. Med lite krav dock på en färdig produkt inom en rimlig framtid.

Enligt vad som skrivits här och där så försökte de väl få några andra företag (Epic, id?) att ställa upp med 5 miljoner dollar utan lyckas. Take 2 var beredda att lägga upp 30 miljoner dollar men ville då också ta över rättigheterna över varumärket Duke Nukem.

Dessa företag har givetvis fått inblick i hur långt man verkligen kommit men ändå valt att tacka nej vilket inte låter så lovande angående hur färdigt spelet egentligen är.

Eftersom pengarna inte tar slut helt överraskande så har man nog jobbat en längre tid med att få tag i någon villig att finansiera slutförandet men misslyckats. Förhoppningsvis så kan den mediaexplosion som nu råder få någon att ställa upp med pengar. Problemet är att ingen finansierar något utan att ställa krav och deadlines och detta klarar ju 3DR uppenbarligen inte av så bra.

Medlem

Här är en gammal intervju med Jon St. John (Dukes röstskådis). Spola fram till ca 48 min (fast de börjar prata om duke vid 53 min),de pratar bla om forever.

http://raffertymillsconnection.podbean.com/2009/03/19/episode...

Medlem

[http://games.ign.com/articles/981/981284p1.html]
Ganska intressant artikel ign publicerade om en del av vad mänskligheten presterat snabbare än vad det tog för duke att bli klart.

Medlem

? Duke är inte klart


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av asdfg:

[http://games.ign.com/articles/981/981284p1.html]
Ganska intressant artikel ign publicerade om en del av vad mänskligheten presterat snabbare än vad det tog för duke att bli klart.

Vad duktigt av dem att bara lägga en story / sida så man måste bläddra 12 sidor... orka lixom, gav upp efter 3, Väldigt seg sida dessutom. tog ju fan längre tid att ladda sidan än skumma igenom texten.

...och så han de få in en reklamsida med mellan sida ett och två så jag antar att om man bläddrar alla 12 sidor så får man väl bläddra förbi 8 reklam sidor... Komer ihåg varför jag slutade läsa på IGN...

Dom storyna jag han skumma igernom är ju typ helt orelevanta till ämnet dessutom...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Broussard måste ändå vara den största arroganta skitstöveln i hela spel branschen.. att under 10 år inte kunna färdigställa duke är ju helt ofattbart.. va håller människan på med han borde inte syssla med spel.

Medlem

Sammanträffande att DNF brukar stå för "Did Not Finish"...?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nemcue:

Vad är det här? Snudd på journalistik? På FZ?

Helt klart läsvärt, bra jobbat.

Well thanks!


signatur
Medlem

Är det inte lite som att "gå 9 trappsteg av 10" bara för att vända om?
Känns hel mysko, men men, har man slut på pengar- eller vad det nu kan röra sig om- så har man...

Medlem

Att försöka jaga investerare för en månad sedan lär har varit riktigt svårt för 3D Realms kan jag tänka mig, ingen såg väl riktigt potentialen utav DNF, inte stor nog att vilja lägga in cash för att rädda det hela. Men iochmed senaste dagarnas läckta material och skrik från gaming-världen så tror jag det finns en klar större chans att få tag på intressant investerare


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Shit, vad man skulle bidra om man hade pengar. Hoppas verkligen att någon visar lite medlidande

123
Skriv svar