Skriv upp dig för Stygian Abyss-betan

Robot
Medlem
Skriv upp dig för Stygian Abyss-betan

Jag minns när UO först kom, PCG hade en fantastisk recension där mycket kretsade kring att recensenten blev dödad av ett rådjur (eller vad det nu var)... Aja, fantastiskt kul att se att det fortfarande är i drift - och tydligen även utveckling. Kanske det "friaste" MMO som släppts till datum? Den nuvarande konkurrensen har i vart fall ännu inte bjudit på mycket nytt

Medlem

Inga skärmdumpar? Någon som vet förresten hur många servrar som fortfarande är uppe och fungerar?

Medlem

Ihmrat, jag håller med dig. Väldigt få MMO som är lika fritt och som ger tillgång till så mycket för spelarna.

Önskar bara att de hade lagt ner tid på ett UO 2 någon gång..

Medlem

usch, EA har verkligen förstört uo.

Dax
Medlem

kanske dags att återvända en sväng till UO testade för några månader sen och hade rätt skoj där, fansn en del spelare på Europa servern ivarje fall.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Ihmrat, jag håller med dig. Väldigt få MMO som är lika fritt och som ger tillgång till så mycket för spelarna.

Önskar bara att de hade lagt ner tid på ett UO 2 någon gång..

Verkligen Men tills vidare är UO the original and the best. \o/

Medlem
Skrivet av Ihmrat:

Jag minns när UO först kom, PCG hade en fantastisk recension där mycket kretsade kring att recensenten blev dödad av ett rådjur (eller vad det nu var)... Aja, fantastiskt kul att se att det fortfarande är i drift - och tydligen även utveckling. Kanske det "friaste" MMO som släppts till datum? Den nuvarande konkurrensen har i vart fall ännu inte bjudit på mycket nytt

Haha, jag tror jag minns den där recensionen:) UO är det enda mmorpg som jag någonsin *verkligen* gillat...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av Ihmrat:

Jag minns när UO först kom, PCG hade en fantastisk recension där mycket kretsade kring att recensenten blev dödad av ett rådjur (eller vad det nu var)... Aja, fantastiskt kul att se att det fortfarande är i drift - och tydligen även utveckling. Kanske det "friaste" MMO som släppts till datum? Den nuvarande konkurrensen har i vart fall ännu inte bjudit på mycket nytt

Haha, jag tror jag minns den där recensionen:) UO är det enda mmorpg som jag någonsin *verkligen* gillat...

Det är så sant så sant.. Dess värre är jag rädd att vi nog kommer att få leva på nostalgin och framstå som förvirrade gamla gubbar när vi pratar om UO med dom som inte upplevde det. Dagens MMO är faktiskt inte ens i närheten av vad UO var och vad man kunde göra i det, och jag har svårt att tro att någon utgivare kommer våga satsa på något så ambitiöst igen.

Medlem

Jag såg bilden och trodde det handlade om ett nytt Ultima Underworld.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag såg bilden och trodde det handlade om ett nytt Ultima Underworld.

Hehe, samma här. Vill haaa...


signatur
Medlem

Ultima Underworld. nostalgitripp...
Kom till slutet i ettan, sen var det något som fick sparfilerna att krascha och jag spelade aldrig ut det.
Tvåan råkade nog ut för samma sak för min del, minns inte så noga.

Medlem

UO :heart:

Dags och boot upp kontot igen och se om man har alla prylar kvar

1
Skriv svar