Less på (vissa) människor!

Medlem
Less på (vissa) människor!

Det va fan droppen. Det höll på att sluta som en helt vanlig kväll på bensinmacken.
Klockan närmade sig 23.20 (stänger 00.00) och det kommer en kund vid nattluckan och ska köpa cigg, och jag som alltid är sträng med legitimation bad artigt om han hade det med sig. Arg som fan blev han och tog av kepsen för att visa att han va över 18 år.
Men envis som jag är bad jag honom artigt att återkomma med legitimation, då tände det till riktigt och han skrek att jag va en jävla idiot. Som tur va så stog det fler människor i kö bakom honom.
Men jag varnade honom att om han sa ett ord till så skulle jag kalla dit securitas som då får eskortera honom ifrån. Han lämnar.

Klockan började närma sig ~23.40 och jag ser 2 skuggor springa ganska snabbt och jag öppnar nattluckan (trodde att det va kunder) och hör två höga smällar mot rutan och ser ett ägg i nästan "slowmotion" komma mot mig och snabbt som fan duckar jag och ägget susar in i den nystädade butiken. Jag blir chockad som fan och allmänt står och blänger på en söndrig chips påse och äggkladd längs golvet.

Vad fan va deras problem?!? Jag sköter mitt jobb och blir hotad till livet och nästan äggad. (tänk er ett få ett ägg i ansiktet). Varför gör folk så?!?!

Som tur va behövde jag inte trycka på larmet eftersom securitas skulle komma någon minut senare och se till så att jag kommer hem oskadd.
Livrädd att dom skulle sabba min bil.

Jag som ska jobba igen ensam imorgon (idag, efter midnatt, duhh)

Varför gör folk så mot andra?! jag gjorde bara mitt jobb.

Inaktiv

Ren idioti. Om han nu var över 18 kan det ju inte vara så jättesupersvårt att visa id kan man tycka.

Fan, man blir jui livrädd om man står där helt själv medans två idioter springer omkring utanför.

Jag har varit med om en liknande situation när jag jobbade på McDonalds i början av 90-talet.
Jag och en till var där själva 02:00 på natten för att stänga och jag skurade golven vid Huvudentré. Helt plötsligt från ingenstans kom en man fram och började banka på Huvudentrén för att efter 10 sekunder springa därifrån igen. Nu blev jag ju inte direkt hotad men fan vad läskigt det var.
Kul att gå därifrån sedan mitt i den mörka natten liksom.

Medlem
Skrivet av Kibb:

Kul att gå därifrån sedan mitt i den mörka natten liksom.

Hade ni ingen vakt som väntade när man stängde?

Inaktiv

Jo det var en securitasbil där med en vakt. Men han låser och larmar för att sedan åka därifrån, medans jag måste gå 2 kilometer hemåt.

EDIT: Hade inte körkort då heller tyvär.

Inaktiv

Men du, vad hände med killen som skulle köpa cigg efteråt då?

Medlem
Skrivet av Kibb:

Men du, vad hände med killen som skulle köpa cigg efteråt då?

Det måste typ varit han och en polare som kom för "pay back" tror jag. Ska kolla upp det på video övervakningen sen, dock så va dom maskerade som kastade äggen. Men fan va de kommer va drygt o stå där ensam igen. Tänk så kommer dom tillbaka när butiken är öppen

Edit; Körde tillbaka för att kolla så jag körde ner "gallret" (Är inte galler utan heltäknade men har glömt bort namnet). Hatar minnesluckor av stress/chock :\

Inaktiv

Ja fasen det låter jobbigt. Dom var alltså t.om maskerade dom töntarna?
Kan du inte be någon mer att jobba med dig under natten bara så du känner dig säkrare? Fast ni använder väl alltid nattluckan efter ett visst klockslag?

Medlem
Skrivet av Kibb:

Ja fasen det låter jobbigt. Dom var alltså t.om maskerade dom töntarna?
Kan du inte be någon mer att jobba med dig under natten bara så du känner dig säkrare? Fast ni använder väl alltid nattluckan efter ett visst klockslag?

Tror inte vi kan få in någon, ont om folk nuförtiden :\

aa, vi kör nattlucka efter 22.00, längtar redan till 22.00 då jag kan känna mig säker:(.

Medlem

Jag jobbar nästan i samma branch. MAX hambugerresturanger. Kan säga att vi jobbar 2 pers fram till 12, sen fredag/lördag kommer det in lite fler folk runt ett, halv två. Vi har haft en del saker vi med. Folk som hotar oss och slänger saker in i köket. Har haft stolar och skit som kommer flygande. Så nog fan har man råkat ut för en del otrevligheter. Kan säga att när vi går hem kl 4 så är det inte heller några vakter eller skit utan vi låser och går själva.


signatur
Inaktiv

Människor är så löjliga ibland att man blir förbannad.

Medlem

Kommer bli intressant och se händelsen på övervakningsfilmen sen

Medlem

Finns idioter överallt alltså =/

Medlem

Ladda hagelbössan och jaga dom
Skulle ha funkat i usa i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Jag jobbar nästan i samma branch. MAX hambugerresturanger. Kan säga att vi jobbar 2 pers fram till 12, sen fredag/lördag kommer det in lite fler folk runt ett, halv två. Vi har haft en del saker vi med. Folk som hotar oss och slänger saker in i köket. Har haft stolar och skit som kommer flygande. Så nog fan har man råkat ut för en del otrevligheter. Kan säga att när vi går hem kl 4 så är det inte heller några vakter eller skit utan vi låser och går själva.

Aldrig förstått hela grejen med att vara otrevlig när man är onykter. Antar att så är fallet med många kunder.

Medlem

Låter inte kul det där. Riktigt hemskt att folk känner sig hotade i Sverige


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av TixFrix:

Jag jobbar nästan i samma branch. MAX hambugerresturanger. Kan säga att vi jobbar 2 pers fram till 12, sen fredag/lördag kommer det in lite fler folk runt ett, halv två. Vi har haft en del saker vi med. Folk som hotar oss och slänger saker in i köket. Har haft stolar och skit som kommer flygande. Så nog fan har man råkat ut för en del otrevligheter. Kan säga att när vi går hem kl 4 så är det inte heller några vakter eller skit utan vi låser och går själva.

Aldrig förstått hela grejen med att vara otrevlig när man är onykter. Antar att så är fallet med många kunder.

Jag håller verkligen med dig, jag hoppas att dom var onyktra iallafall. Handlar kanske om att vara tuff inför sina vänner eller sig själv nu när man äntligen blivit berusad och vågar visa världen hur häftig man är. Sad really.

Medlem
Skrivet av Satan:

vi kör nattlucka efter 22.00, längtar redan till 22.00 då jag kan känna mig säker:(.

Det här kommer säkert låta okänsligt, men det är dags för dig att visa att du är man.
Tänker du fega ur och bara känna dig säker bakom en lucka, eller tänker du skaffa dig lite stake?

Jag vet hur det känns att vara oprovocerat hotad, och enligt mig är det bästa sättet att kontra det på är att vara hård tillbaka. Säger inte att du ska börja gå bersärk med basebollträn, jag tycker inte ens att du ska lära dig slå tillbaka.
Det enda du ska skaffa dig är lite stake.

Säger det igen, menar inte att vara elak mot dig, bara att det inte är en lösning på problemet att vara rädd.

Medlem
Skrivet av Bukload:
Skrivet av Satan:

vi kör nattlucka efter 22.00, längtar redan till 22.00 då jag kan känna mig säker:(.

Det här kommer säkert låta okänsligt, men det är dags för dig att visa att du är man.
Tänker du fega ur och bara känna dig säker bakom en lucka, eller tänker du skaffa dig lite stake?

Jag vet hur det känns att vara oprovocerat hotad, och enligt mig är det bästa sättet att kontra det på är att vara hård tillbaka. Säger inte att du ska börja gå bersärk med basebollträn, jag tycker inte ens att du ska lära dig slå tillbaka.
Det enda du ska skaffa dig är lite stake.

Säger det igen, menar inte att vara elak mot dig, bara att det inte är en lösning på problemet att vara rädd.

Saken är om man är hård tillbaka så är det lätt att dom går förbi personalparkeringen och "råkar" dra en nyckel i lacken. Det är en onödig risk när man jobbar tycker jag

Inaktiv

De är egoistiska helt enkelt. De vill ha sin vilja fram i alla situationer och blir arga när de inte får det oavsett om det är rätt eller fel.

Det bästa sättet att lära dessa människor att respektera andra är att själva utsätta dem för samma sak fast värre. Den som repar någons bil bör få sin LCD tv och stereo sönderslagen. Den som bryter armen på någon borde få båda benen brutna etc.

De förstår fortfarande inte vad som är rätt och vad som är fel men rädslan för smärta kommer att hålla dem borta. Ungefär som man kan uppfostra hundar.


signatur
Inaktiv

Gör så här: När/om dom kommer tillbaka var tyken och stäng butiken 5 minuter, medans du snabbt som fan springer mot din bil och gömmer dig bakom den. När/om dom kommer dit och tänker förstöra den så sitter du bakom med ditt fina järnrör och slår in skallen på dom, hoppar på deras huvuden och slår sönder varenda revben i kroppen på dom. Sedan kan du ju alltid klä av dom kläderna och hänga upp dom i en lyktstolpe för att sedan stänka bensin och tända eld på dom? Tror dom blir extremt jävla avskräckta då om jag får vara ärlig.

OBS! "inte" sarkasm.

Medlem
Skrivet av Kibb:

Gör så här: När/om dom kommer tillbaka var tyken och stäng butiken 5 minuter, medans du snabbt som fan springer mot din bil och gömmer dig bakom den. När/om dom kommer dit och tänker förstöra den så sitter du bakom med ditt fina järnrör och slår in skallen på dom, hoppar på deras huvuden och slår sönder varenda revben i kroppen på dom. Sedan kan du ju alltid klä av dom kläderna och hänga upp dom i en lyktstolpe för att sedan stänka bensin och tända eld på dom? Tror dom blir extremt jävla avskräckta då om jag får vara ärlig.

OBS! "inte" sarkasm.

Jag ser att någon har njutit av GTA 4


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Bukload:

Det här kommer säkert låta okänsligt, men det är dags för dig att visa att du är man.
Tänker du fega ur och bara känna dig säker bakom en lucka, eller tänker du skaffa dig lite stake?

Korkat råd rakt genom. "Stake" visade han när han bad om leg och när han inte gav med sig.

Skrivet av Bukload:

Jag vet hur det känns att vara oprovocerat hotad, och enligt mig är det bästa sättet att kontra det på är att vara hård tillbaka. Säger inte att du ska börja gå bersärk med basebollträn, jag tycker inte ens att du ska lära dig slå tillbaka.
Det enda du ska skaffa dig är lite stake.

Det är så här krig startas. Jag håller med om att man skall vara hård så länge man har rätt men det finns inget värde i att reta någon genom att käfta med dem. Killen eller killarna som kastade ägg ångrar sig säkert, om inte nu så senare... ingen vinner på att trappa upp en sån här grej.

Speciellt inte om man måste jobba nätter på samma ställe så ena parten alltid vet vart de kan hitta den andra...

Jag jobbade i butik i min ungdom, en dag tog jag en snattare med jackan full av godis - jag släpade in honom på toaletten och spolande hans huvud i muggen ett par gånger... Så här i backspegeln skall jag nog vara glad att han inte anmälde mig.
...Han fick behålla godiset dock och ingen polis.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Korkat råd rakt genom. "Stake" visade han när han bad om leg och när han inte gav med sig.

Stake enligt mig vore att vara beredd på konsekvenserna av det också.

Jag formulerade mig klumpigt innan, det jag menar är det att inget löser sig av att vara rädd. Det handlar om att inte göra sig själv till ett offer, vilket jag fick känslan av i tråden. Jag förespråkar inte alls våld, utan självförtroende nog för att kunna stå på sig.

Skrivet av Satan:

Saken är om man är hård tillbaka så är det lätt att dom går förbi personalparkeringen och "råkar" dra en nyckel i lacken. Det är en onödig risk när man jobbar tycker jag

Taktiken funkar för mig, och antagligen anledningen till att jag fortfarande har kvar mina framtänder, men jag kanske tar i när jag säger att den ska funka bakom disken på en mack. En annan typ av situation, jag inser det nu.

Medlem
Skrivet av Bukload:

Taktiken funkar för mig, och antagligen anledningen till att jag fortfarande har kvar mina framtänder, men jag kanske tar i när jag säger att den ska funka bakom disken på en mack. En annan typ av situation, jag inser det nu.

Du pratar om att inte göra sig själv till offer, och sen börjar du dra in saker som "mina framtänder". Får inte ihop det riktigt, att göra sig själv till offer är något man får hantera efter något inträffat. Att rädda sina "framtänder" låter som att man "spelat allan", och om detta är fallet så ska du vara glad att du inte fått en kniv i random ställe på kroppen.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

ska du vara glad att du inte fått en kniv i random ställe på kroppen.

Tro mig, det är jag.

Medlem

suger när inte folk kan respektera andras arbete


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Du kan alltid skaffa dig en softairgun;)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Jag känner till en som svetsade ihop två stålrör i samma dimension som på ett hagelgevär, när någon störig kund kom fram så stack han fram "pipan" litegrann över disken, kunden skötte sig genast mycket bättre

Inaktiv
Skrivet av Pliskin:

Jag känner till en som svetsade ihop två stålrör i samma dimension som på ett hagelgevär, när någon störig kund kom fram så stack han fram "pipan" litegrann över disken, kunden skötte sig genast mycket bättre

Bra trick

Skriv svar