Capcom redovisar försäljningssiffror

Robot
Medlem
Capcom redovisar försäljningssiffror

ge oss resident evil 6 och glömt inte "back to the roots".

Medlem

Imponerande att det finns 56 olika Resident Evil-spel. Sen kan man ju också se det till 56spel som sålt 40miljoner, är det bra jämfört med t.ex The Sims som släppt kanske 10spel och sålt 50miljoner exemplar?
T.ex säljer ett RE spel 3gånger så bra jämfört med ett MegaMan spel.

Medlem

Resident evil serien är en av världens bästa spelserier! Har varit med från början sedan 1996! Devil May Cry är också en av dom bästa!

Ge mig RE6 och DMC5 nu! CAPCOM!!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Resident Evil är klart favoritserien trots att 4:an var halvdan och 5:an ännu sämre.

Medlem

Tror att budgeten för ett RE spel är rätt mycket högre än vad det är för Megaman spelen vilket i alla fall förklarar en del av det.

Medlem

Döm av förvåning ps3 versionen av RE5 har sålt snart över 2.000.000 och x360 versionen har sålt lite över 1.800.000. Dem gamla RE1 sålde 1.000.000 och RE2 sålde 2.000.000. Så dåligt har inte RE5 sålt och själv gillar jag RE5 mer än dem gamla i dagens mått. Kul för capcom att det går bra för dem iaf.

Medlem

Bionic Commando Rearmed!! (förhoppningsvis även kommande BC)

Inaktiv

tummen upp till capcom.


signatur

ToMZoN

Inaktiv

124 spel inom Mega Man, wtf?


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Devil may cry <3


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Lilleputten:

124 spel inom Mega Man, wtf?

Ja, och här trodde jag att George Lucas, den gamle filuren, var bäst på att mjölka pengar ur en licens. Men Capcom slår nog honom...

Medlem
Skrivet av 3degs:

Döm av förvåning ps3 versionen av RE5 har sålt snart över 2.000.000 och x360 versionen har sålt lite över 1.800.000. Dem gamla RE1 sålde 1.000.000 och RE2 sålde 2.000.000. Så dåligt har inte RE5 sålt och själv gillar jag RE5 mer än dem gamla i dagens mått. Kul för capcom att det går bra för dem iaf.

Du glömmer att Capcom idag behöver mycket mycket högre försäljningssiffror för att gå runt än vad det behövdes 1996.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

1
Skriv svar