Dawn of War 2 plåstras om

Robot
Medlem
Dawn of War 2 plåstras om

fet patch, mycket trevligt

Medlem
Medlem

Fan också, nu måste jag ju köpa spelet snart.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

PEW PEW 2v2. Nu jävlar Mullins!

Ravener micro nerf, WEEE!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ohh dags att spela mycket.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Nice, trevligt


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

OTROLIGT vad många ändringar de gjort som jag är helt exstas över

Hm,, pacific time? hur länge måste vi vänta då??

Medlem

Typ ikväll.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Relic är verkligen dumma i huvudet. Spelet är sämst balanserings-mässigt och när de väl passar på och släpper en fet patch har de inte gjort EN ENDA (med undantag för ravener-tunnels) förändring i balanseringen.

En ras är väldigt mycket sämre än de andra tre, och en ras är bättre än alla andra. Spelet handlar mindre om skicklighet och mer på vilken ras man spelar. Tack Relic, ni lär er då aldrig.

Medlem

Fet patch indeed men det är fel patch. Dem har undevikit problemen med balansering väl länge nu.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv

Enligt Relic är detta en content patch, nästa patch blir bara balansering. Den är dessutom på gång relativt snart också.

Medlem

håller med många här. prioteringarna känns aningen skeva. lägga ner massor tid på AI i skrimish och nya items in SP?

aja, 2v2 känns gött och buggfixar behövs sannerligen med tanke på hur ofta det kraschar.

Medlem
Skrivet av Dreamtale:

Relic är verkligen dumma i huvudet. Spelet är sämst balanserings-mässigt och när de väl passar på och släpper en fet patch har de inte gjort EN ENDA (med undantag för ravener-tunnels) förändring i balanseringen.

En ras är väldigt mycket sämre än de andra tre, och en ras är bättre än alla andra. Spelet handlar mindre om skicklighet och mer på vilken ras man spelar. Tack Relic, ni lär er då aldrig.

Vet att det finns mkt kvar att ändra men vad är det som är så sämst? Tycker raserna är ganska bra balanserade, oftast ligger problemet hos spelaren som inte riktigt vet hur de olika spelstilerna skiljer sig

also, "Squads now unload from a vehicle when it is destroyed." - haha, nice. Hade proppat en hel armé i en apc som jag råkade få pajad :/

Medlem

Dreamtale är en balanspatch på väg också. Detta är en generell fix och content patch.

I 3v3 är balans problemen inte lika stora men Nids vs SM är ett enda stort skämt...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av mullins:

Vet att det finns mkt kvar att ändra men vad är det som är så sämst? Tycker raserna är ganska bra balanserade, oftast ligger problemet hos spelaren som inte riktigt vet hur de olika spelstilerna skiljer sig

also, "Squads now unload from a vehicle when it is destroyed." - haha, nice. Hade proppat en hel armé i en apc som jag råkade få pajad :/

En spelare utan mikro, strategi och allmänt spelvett vinner mot en spelare som besitter alla de tidigare nämnda kvalitéerna, you do the math. Och då utgår jag inte bara från mig själv, utan spelare som faktiskt är riktigt duktiga.

Balanseringen är, för ett spel som ska kunna axla rollen "RTS of the year", riktigt uselt. Tur att spelet och främst multiplayer är väldigt, väldigt genomarbetat, annars hade jag lagt av. Lite tråkigt att ett så pass anrikt och förhållandevis stort företag som Relic aldrig (inte ens i CoH med två fraktioner) lyckas med balanseringen.

Medlem
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av mullins:

Vet att det finns mkt kvar att ändra men vad är det som är så sämst? Tycker raserna är ganska bra balanserade, oftast ligger problemet hos spelaren som inte riktigt vet hur de olika spelstilerna skiljer sig

also, "Squads now unload from a vehicle when it is destroyed." - haha, nice. Hade proppat en hel armé i en apc som jag råkade få pajad :/

En spelare utan mikro, strategi och allmänt spelvett vinner mot en spelare som besitter alla de tidigare nämnda kvalitéerna, you do the math. Och då utgår jag inte bara från mig själv, utan spelare som faktiskt är riktigt duktiga.

Balanseringen är, för ett spel som ska kunna axla rollen "RTS of the year", riktigt uselt. Tur att spelet och främst multiplayer är väldigt, väldigt genomarbetat, annars hade jag lagt av. Lite tråkigt att ett så pass anrikt och förhållandevis stort företag som Relic aldrig (inte ens i CoH med två fraktioner) lyckas med balanseringen.

Har du något konkret exempel? Enda jag kan gissa på är Ravener-snubben och hans tunnlar..

Medlem
Skrivet av mullins:
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av mullins:

Vet att det finns mkt kvar att ändra men vad är det som är så sämst? Tycker raserna är ganska bra balanserade, oftast ligger problemet hos spelaren som inte riktigt vet hur de olika spelstilerna skiljer sig

also, "Squads now unload from a vehicle when it is destroyed." - haha, nice. Hade proppat en hel armé i en apc som jag råkade få pajad :/

En spelare utan mikro, strategi och allmänt spelvett vinner mot en spelare som besitter alla de tidigare nämnda kvalitéerna, you do the math. Och då utgår jag inte bara från mig själv, utan spelare som faktiskt är riktigt duktiga.

Balanseringen är, för ett spel som ska kunna axla rollen "RTS of the year", riktigt uselt. Tur att spelet och främst multiplayer är väldigt, väldigt genomarbetat, annars hade jag lagt av. Lite tråkigt att ett så pass anrikt och förhållandevis stort företag som Relic aldrig (inte ens i CoH med två fraktioner) lyckas med balanseringen.

Har du något konkret exempel? Enda jag kan gissa på är Ravener-snubben och hans tunnlar..

Rippers cappar, spöar Guardians, är gratis att reinforcea, är immuna mot supression och kostar relativt lite (Nu spammar man visserligen inte rippers). Mekboy > All. Venom Cannon > All.

Men som sagt, jag hoppas att jag har fel angående Relic, för spelet är riktigt riktigt bra. Det skulle lätt ha en plats i esport-sammanhang om de bara kunde balansera spelet.

Edit: Wardancer, när är den väntat att komma ut?

Medlem

Det finns balanseringar även i denna patch.

Från patchloggen:
"Put a build time on Ravener Tunnels. Tunnels are also vulnerable during construction."


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Dreamtale:

Edit: Wardancer, när är den väntat att komma ut?

Enligt en post på deras forum är den redan i QA testing, så relativt snart.

Inaktiv

Uppdatering: Tydligen var det felaktiga rykten om en tidig balanspatch så ignorera vad jag sa ovan.

Här är senaste från officiellt håll:
http://community.dawnofwar2.com/viewtopic.php?f=20&t=20354

Version 1.3.2 är en kommande snabb bugfix patch för att ordna ett par buggar introducerade i stora 1.3.1.

Sen är patch 1.4 en stor balanserings patch. Men det är inte troligt att den kommer snart, eftersom den för närvarande är under utveckling. Jag antar att de även vill ha mycket live tester från 2vs2 också, fast bara en gissning från mig.

1
Skriv svar