Dawn of War 2 plåstras om
Relic är verkligen dumma i huvudet. Spelet är sämst balanserings-mässigt och när de väl passar på och släpper en fet patch har de inte gjort EN ENDA (med undantag för ravener-tunnels) förändring i balanseringen.
En ras är väldigt mycket sämre än de andra tre, och en ras är bättre än alla andra. Spelet handlar mindre om skicklighet och mer på vilken ras man spelar. Tack Relic, ni lär er då aldrig.
Relic är verkligen dumma i huvudet. Spelet är sämst balanserings-mässigt och när de väl passar på och släpper en fet patch har de inte gjort EN ENDA (med undantag för ravener-tunnels) förändring i balanseringen.
En ras är väldigt mycket sämre än de andra tre, och en ras är bättre än alla andra. Spelet handlar mindre om skicklighet och mer på vilken ras man spelar. Tack Relic, ni lär er då aldrig.
Vet att det finns mkt kvar att ändra men vad är det som är så sämst? Tycker raserna är ganska bra balanserade, oftast ligger problemet hos spelaren som inte riktigt vet hur de olika spelstilerna skiljer sig
also, "Squads now unload from a vehicle when it is destroyed." - haha, nice. Hade proppat en hel armé i en apc som jag råkade få pajad :/
Vet att det finns mkt kvar att ändra men vad är det som är så sämst? Tycker raserna är ganska bra balanserade, oftast ligger problemet hos spelaren som inte riktigt vet hur de olika spelstilerna skiljer sig
also, "Squads now unload from a vehicle when it is destroyed." - haha, nice. Hade proppat en hel armé i en apc som jag råkade få pajad :/
En spelare utan mikro, strategi och allmänt spelvett vinner mot en spelare som besitter alla de tidigare nämnda kvalitéerna, you do the math. Och då utgår jag inte bara från mig själv, utan spelare som faktiskt är riktigt duktiga.
Balanseringen är, för ett spel som ska kunna axla rollen "RTS of the year", riktigt uselt. Tur att spelet och främst multiplayer är väldigt, väldigt genomarbetat, annars hade jag lagt av. Lite tråkigt att ett så pass anrikt och förhållandevis stort företag som Relic aldrig (inte ens i CoH med två fraktioner) lyckas med balanseringen.
Vet att det finns mkt kvar att ändra men vad är det som är så sämst? Tycker raserna är ganska bra balanserade, oftast ligger problemet hos spelaren som inte riktigt vet hur de olika spelstilerna skiljer sig
also, "Squads now unload from a vehicle when it is destroyed." - haha, nice. Hade proppat en hel armé i en apc som jag råkade få pajad :/
En spelare utan mikro, strategi och allmänt spelvett vinner mot en spelare som besitter alla de tidigare nämnda kvalitéerna, you do the math. Och då utgår jag inte bara från mig själv, utan spelare som faktiskt är riktigt duktiga.
Balanseringen är, för ett spel som ska kunna axla rollen "RTS of the year", riktigt uselt. Tur att spelet och främst multiplayer är väldigt, väldigt genomarbetat, annars hade jag lagt av. Lite tråkigt att ett så pass anrikt och förhållandevis stort företag som Relic aldrig (inte ens i CoH med två fraktioner) lyckas med balanseringen.
Har du något konkret exempel? Enda jag kan gissa på är Ravener-snubben och hans tunnlar..
Vet att det finns mkt kvar att ändra men vad är det som är så sämst? Tycker raserna är ganska bra balanserade, oftast ligger problemet hos spelaren som inte riktigt vet hur de olika spelstilerna skiljer sig
also, "Squads now unload from a vehicle when it is destroyed." - haha, nice. Hade proppat en hel armé i en apc som jag råkade få pajad :/
En spelare utan mikro, strategi och allmänt spelvett vinner mot en spelare som besitter alla de tidigare nämnda kvalitéerna, you do the math. Och då utgår jag inte bara från mig själv, utan spelare som faktiskt är riktigt duktiga.
Balanseringen är, för ett spel som ska kunna axla rollen "RTS of the year", riktigt uselt. Tur att spelet och främst multiplayer är väldigt, väldigt genomarbetat, annars hade jag lagt av. Lite tråkigt att ett så pass anrikt och förhållandevis stort företag som Relic aldrig (inte ens i CoH med två fraktioner) lyckas med balanseringen.
Har du något konkret exempel? Enda jag kan gissa på är Ravener-snubben och hans tunnlar..
Rippers cappar, spöar Guardians, är gratis att reinforcea, är immuna mot supression och kostar relativt lite (Nu spammar man visserligen inte rippers). Mekboy > All. Venom Cannon > All.
Men som sagt, jag hoppas att jag har fel angående Relic, för spelet är riktigt riktigt bra. Det skulle lätt ha en plats i esport-sammanhang om de bara kunde balansera spelet.
Edit: Wardancer, när är den väntat att komma ut?
Uppdatering: Tydligen var det felaktiga rykten om en tidig balanspatch så ignorera vad jag sa ovan.
Här är senaste från officiellt håll:
http://community.dawnofwar2.com/viewtopic.php?f=20&t=20354
Version 1.3.2 är en kommande snabb bugfix patch för att ordna ett par buggar introducerade i stora 1.3.1.
Sen är patch 1.4 en stor balanserings patch. Men det är inte troligt att den kommer snart, eftersom den för närvarande är under utveckling. Jag antar att de även vill ha mycket live tester från 2vs2 också, fast bara en gissning från mig.