blandskiva till kibb!

Medlem
blandskiva till kibb!

Idag är jag inspirerad må jag säga. Sitter här och lyssnar på kaffekokarens puttrande och blockar i skivsamlingen. Resultatet blev en blandskiva till Kibb.

Så här ser den ut (så här långt):

1. Duke E - Tourist point of view
2. Andrew Hill - Grass Roots
3. Michael Garrick - Troppo!
4. Bobby Hutcherson - 8/4 Beat
5. Grachan Moncur III - When
6. Ronnie Ross - Cleopatra's Needle
7. Roland Kirk - Jitterbug waltz
8. Nels Cline - Mc Neil's Island/Pumpkin
9. The Descendents of Mike & Phoebe - Coltrane
10. Jackie McLean - Hipnosis

hojta om det är nått du inte gillar!

Inaktiv

1. Great!!!
2. Great!
3. Good.
4. Great!
5. No idea.
6. No idea.
7. GREAT!!
8. Good.
9. Pretty lousy.
10. Great!!!

Du är lagom grym må jag säga!
Ska nog allt hitta en riktigt grym blandskiva till dig också.
Skumt hur vi gillar nästan exkt samma musik faktiskt.

Medlem

^Great minds think alike heter det ju...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Har du nästan allihop!?
shit pommes frites, visste att du hade smak men inte att vi låg så nära varandra. Trevligt!

Inaktiv

Ja jag har faktiskt allt du nämnde förutom Grachan Moncur III - When och Ronnie Ross - Cleopatra's Needle. Ska kolla in de artisterna också. Med tanke på att jag verkar gilla all musik du gillar är nog chansen stor att jag även gillar de två artisterna.

Och duh! Jag har fakiskt över 800 Jazzplattor liggandes i min lägenhet som för den delen är alldeles för liten.

Medlem

haha.
kolla in: http://orgyinrhythm.blogspot.com/
där borde det finnas något med moncur III och en hel del andra godsaker för den delen.

Inaktiv

Grym sida! Finns ju massvis med bra musik!
Den sidan går till bokmärkesfältet direkt.
Tack tack.

Inaktiv

Nu sitter jag här och har tröttnat på att sätta betyg på elever, och vad passar väl bättre då än att göra en blandskiva till boneless!
Here it goes:

1. The Brecker Brothers - Slang
2. John Scofield - I'll take less
3. Miles Davis - Spanish Key
4. Bill Evans - Coral
5. John Coltrane - Giant Steps
6. Keith Jarrett - Moonchild
7. Chick Corea - Hilltop
8. Roland Kirk - Jitterbug Waltz
9. Pat Metheny - Bright Size Life
10. Marceo Pinkard - Sweet Georgia Brown

Sådär ja! Lite ball musik, många standards, men ack vad snygga.
Säg vad du tycker.

Medlem

kibb: Nice! återkommer med kommentarer senare.

Medlem

sätta betyg är något av det värsta som finns

Medlem

Jag har hört de flesta gubbarna men ganska få av låtarna. Tighta gubbs Breckers, tror inte jag hört dem förut. Scofield har mad skills förstås. Bitches Brew och Giant Steps är två favoriter speciellt den senare. Om jag ska välja fem Coltranelåtar så är den med och det säger inte lite. Jarrett äger också dessutom har han jävligt skön stil, dansar runt och håller på med sina ljud. Återkommer när jag hört alla låtarna.

tack och bock!

Inaktiv

Ahh vad kul. Du måste verkligen lyssna på Slang av The Brecker Borhters.. Herrejävlar vilken låt. Jag kan skicka plattan i gåva över itunes om du använder dig av det?

Medlem

kibb: det vore schysst! tyvärr så är jag på universitetet hela dan men vi kanske kan det ikväll?

Inaktiv

Ja absolut, jag skickar det till din Mail bara så kan du tanka det från iTunes. Har aldrig gjort det förr men om jag läste rätt så fungerar det så.
Jag har i princip slutat jobba för terminen redan så.. Anytime is goood.

Medlem

gör det du. vore nice. har aldrig använt itunes till sånt men det kan väl inte var för knepigt.

Medlem

Hahaha vet itne varför men jag tyckte detta var sjukt gay


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

signatur

Space for rent.

Inaktiv
Skrivet av SoniC:

Hahaha vet itne varför men jag tyckte detta var sjukt gay

Hehe japp, musik i största allmänhet är oerhört "gay".

Medlem

RedBeard: thelonious har skrivit några av mina favoritlåtar.

Medlem
Skrivet av Kibb:
Skrivet av SoniC:

Hahaha vet itne varför men jag tyckte detta var sjukt gay

Hehe japp, musik i största allmänhet är oerhört "gay".

Idiot.

jag menar att det var lite gay hur han satt och inte hade något att göra och lyssnar på när kaffet kokar och vispar fram en mixskiva till en (troligtvis) manlig vän. Helt spontant. Tyckte det var lite lustigt


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

^
Sen så vet jag inte riktigt heller hur det är med vänrelationen, men jag utgår från att dom bara är fz-vänner då Kibb blir shockad över den nästan identiska musiksmaken.

Men jag ska inte klaga, det skapas ju diskussion och även så kan man själv ta del av den musiken som tipsas, eller hur?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Det får du så gärna göra Greger.

Medlem

vadå vänta lite nu? Han gjorde en mix-cd till en person som det enda dom har gemensamt är attt dom båda hänger här på FZ? Hur visste han att han skulle tycka om låtarna? Nej jag är för förvirrad. Nej det var bättre när jag antog hur det var.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

sonic: det är alltså musik i kombination av kaffe och vänner som är gay, eller är det kanske blandskivorna?

Medlem

Det är förstås roligt om fler hoppar in. greger får gärna droppa en platta han med. verkar finnas fler katter med smak!

Medlem

Jag är för ojämn för att kunna representera någon musikstil eller artist men jag älskar att hitta nya artister så jag smygläser för fullt. Vi har ett välfylld skivantikvariat här i jönköping, han har det mesta...

Jag har sagt innan att jag lyssnar mycket på Tom Waits, därför blev jag extra nyfiken när jag fick höra att scarlett johansson hade släppt en skiva med Tom Waits låtar - någon som har hört den?

Jag är inte imponerad och jag tycker inte behovet av att tolka Tom Waits finns då han gör det själv bättre än någon annan men det var ändå kul att höra låtarna... falling och green grass var favoriterna men det beror nog mest på att jag gillade dessa låtar innan...

Jag avslutar med en länk till ett skönt klipp på Tom Waits då han kör "Walking Spanish" med hammare och en metallbit... Klassiskt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag är för ojämn för att kunna representera någon musikstil eller artist men jag älskar att hitta nya artister så jag smygläser för fullt. Vi har ett välfylld skivantikvariat här i jönköping, han har det mesta...

Jag har sagt innan att jag lyssnar mycket på Tom Waits, därför blev jag extra nyfiken när jag fick höra att scarlett johansson hade släppt en skiva med Tom Waits låtar - någon som har hört den?

Jag är inte imponerad och jag tycker inte behovet av att tolka Tom Waits finns då han gör det själv bättre än någon annan men det var ändå kul att höra låtarna... falling och green grass var favoriterna men det beror nog mest på att jag gillade dessa låtar innan...

Jag avslutar med en länk till ett skönt klipp på Tom Waits då han kör "Walking Spanish" med hammare och en metallbit... Klassiskt.

När ska du avsluta då? minuten innan du dör?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Haha... först glömmer jag posta länken, sedan läser jag senils inlägg och fattar inte vad han menar, när jag inser min dabbe skall jag redigera mitt inlägg men postar istället ett nytt som blir en mer obegripligt som jag tvingas redigera nu... Fan, denna veckan alltså. Beer, here I come.

http://www.youtube.com/watch?v=KmFE39cPfqE&feature=related

...34 och dement. Sorgligt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

castor: håller med. tom waits ska framföra sitt material, ingen annan

1
Skriv svar