Medlem
DC vs Marvel

Det borde väl finnas lite fler seriegeeks mer än jag på FZ, men även om man är fanatiker så borde man ända gilla den ena mer än den andra.

Så, var står ni?

DC: Batman, Justice League, Superman, Teen Titans, Wonder Woman mm.

Marvel: Avengers, Captain America, Hulk, Iron Man, X-Men, Spider-Man mm.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Marvel, helt klart. Hulken är en av mina favoriter.

Medlem

Varför välja en när man kan få båda?;)

Medlem

Finns det inget tredje val kan inte bestämma mig.;)

Medlem

Det blir ju automatiskt en blankröst, det är ju som att ringa till andra chansen i Melodifestivalen och rösta på båda låtarna.

Meningslöst


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Iron Man var riktigt bra, men jag stor diggar Batman också. Så jag hoppar över rösten.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Finns bra serier på båda sidorna, men Marvel har några fler så den får min röst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Marvel för sin mångfald av serier jag gillar.

Men DC kommer inte långt bakom då Sandman är den bästa serien jag läst hittils.


signatur

Videomupp

Medlem

båda så kan inte rösta


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Marvel.. är inget större fan av DC comics.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

DC har pubbat Alan Moore, Bill Willingham och Frank Miller, så det är egentligen instantwin för dem, men å andra sidan, Marvel har Deadpool, världens största hjälte...

Medlem

tss DC har ju bara batman.

(Har alltid varit ett Ironman och Spiderman fan)

Avstängd

Marvel har väl egentligen lite coolare hjältar, medan DC har de ursprungliga tvättäkta hjältarna, som Stålmannen och Batman. På senare tid har de blivit så filosofiska och lagt sig till med en sådan jobbig stil (jag gillar filosofi, dock), så bland dagens serier väljer jag Marvel.

De gamla Stålmannen-serierna äger dock. Min farmor hade en massa gamla, typ från när pappa var liten. Jag har läst alla några gånger om. ^^

Medlem
Skrivet av EliasN:

Marvel har väl egentligen lite coolare hjältar, medan DC har de ursprungliga tvättäkta hjältarna, som Stålmannen och Batman. På senare tid har de blivit så filosofiska och lagt sig till med en sådan jobbig stil (jag gillar filosofi, dock), så bland dagens serier väljer jag Marvel.

De gamla Stålmannen-serierna äger dock. Min farmor hade en massa gamla, typ från när pappa var liten. Jag har läst alla några gånger om. ^^

DC har förövrigt en serie tidningar som heter "Vertigo" (tror dem hette så iallafall) och är för lite "Mognare" läsare (Allt är relativt, eller hur? ;>), dessa innefattar en hel del bra serier har jag hört, men har än så länge bara läst sandman, men gillar den skarpt. Tipsar väl igen om den utifall folk förbisett den ^_^

Notera att det INTE är en serie om "Sandman", Spidermans fiende, som jag trodde först innan jag såg att det var DC som var utgivare. Tror du kan gilla dem Elias, den är ganska annorlunda mot andra serier jag läst ^_^ Mer tanke bakom allting än andra serier jag läst, vilket iofs inte är så enormt mycket.


signatur

Videomupp

Avstängd
Skrivet av WildThing:

DC har förövrigt en serie tidningar som heter "Vertigo" (tror dem hette så iallafall) och är för lite "Mognare" läsare (Allt är relativt, eller hur? ;>), dessa innefattar en hel del bra serier har jag hört, men har än så länge bara läst sandman, men gillar den skarpt. Tipsar väl igen om den utifall folk förbisett den ^_^

Notera att det INTE är en serie om "Sandman", Spidermans fiende, som jag trodde först innan jag såg att det var DC som var utgivare. Tror du kan gilla dem Elias, den är ganska annorlunda mot andra serier jag läst ^_^ Mer tanke bakom allting än andra serier jag läst, vilket iofs inte är så enormt mycket.

Kan ju kolla på den. Tack för tipset.

Förutom Stålmannen så är det Fantomen som gäller. Fantomen äger ändå. Han är en vanlig svensson (eller rättare sagt bengalisson), förutom att han bor i djungeln. Fördelen är det att han inte bara lever på tur, som typ Tintin (även om T kanske inte riktigt kan räknas som superhjälte, hehe). Sedan dödar han ingen heller och är riktigt schysst.
En annan fördel är hans släktingar. Det är kul att det finns med såna serier också. Ett plus där är att man ofta lär sig lite historia också.

Medlem

^ Fantomen har faktiskt visst tagit kål på en människa, han såg till så att ett flygplan kraschade så det började brinna, därvid han tjockisen frågade "Dödade du han?" varpå Fantomen säger "på sätt och vis."

Med andra ord, fantomen är en terrorist!!111


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Avstängd

Njae, det vet jag inte riktigt om jag tror på. Är du säker på att du återberättade det riktigt? Minns du vilken serie? Nu är det noga alltså!

Medlem

^- från wikipedia "Much of the underlying, continuing plots and "themes" of the series focus on the continuing legend of the Phantom. The series regularly gives quotes from "old jungle sayings" surrounding the myth of the Phantom. Perhaps the most well-known of these is the tradition that anyone who sees the Phantom's true face without his mask will certainly "die a terrible death". This is true only for those whom he cannot trust, whom he kills or in whose deaths he is involved soon after their seeing of his face."

p.s vet i princip inget om fantomen, vart bara intresserad av att läsa om honom när han kom upp i denna diskussion ;p så det jag citera behöver ju inte vara sant på något sätt ;p

Medlem

Han är ju inblandad i stort sett varenda "superskurks" död - i händelse av att de sett hans ansikte. Så "på sätt och vis" dödar han ganska många.

Serien är för övrigt ganska rolig att analysera, man märker verkligen att den har sitt ursprung i en annan tid.

Avstängd

Nä, det stämmer, Drunken_monkey_boxer.

Fast då är det ju inte så många som ser hans ansikte.

Jo, den kom ju till på 40-talet. Det var lite annars då, kan man säga.

1
Skriv svar