3D Realms släpper sina gamla manualer

Robot
Medlem
3D Realms släpper sina gamla manualer

Wacky wheels!

Medlem

Detta är ett stort Pr trick, spelet är färdigt och kommer att släppas nu snart..
Detta är ett stort sjukt pr trick och grattis marknadsföring värt flera miljarder..

Snart släpper dom spelet...

Medlem
Skrivet av landy:

Detta är ett stort Pr trick, spelet är färdigt och kommer att släppas nu snart..
Detta är ett stort sjukt pr trick och grattis marknadsföring värt flera miljarder..

Snart släpper dom spelet...

mhm tror det med

PaZ
Medlem

Bara jag som reagerar på att datumet för inscanningen var i Mars? Det eldar ju på konspirationsteorierna, särskilt som de har sagt att beskedet om nedläggningen kom som en chock.

Medlem
Skrivet av landy:

Detta är ett stort Pr trick, spelet är färdigt och kommer att släppas nu snart..
Detta är ett stort sjukt pr trick och grattis marknadsföring värt flera miljarder..

Snart släpper dom spelet...

Man kan ju alltid önska att det nu vore så...
Who knows?

Medlem

Önskar verkligen att det är så.

Medlem

Aaaah. Shadow Warrior! Det var tider det!

"Whoooowantah some Wang?"
"Lo Wang rather kick ass then solve stupid puzzle!"


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Om det mot all förmodan skulle varit ett PR trick förtjänar ju spelet inte att köpas, speciellt efter hur man behandlar fansen.

Anyway hoppas nu att dem ger ifrån sign varumärket osv och inte tar med sig det ner i graven för då lär vi aldrig få se ett duke nukem spel i modern tid.

Ifall det är ett PR-trick lurar de då sina anställda rätt allvarligt också då de som bäst söker nya jobb.

Nej, 3DR lägger verkligen ned och på sin höjd startas det upp en ny utvecklare som tar sig an projektet men då styrt av en utgivare som vill se snabba resultat.

Medlem

Då Take Two fortfarande har utgivningsrättigheter för spelet så behövs endast att en ny utvecklare för rättigheterna för att ta över det. Så kan fortfarande se det. Men vem vet. 3DR kanske blir griniga om nån annan ska in o leka i deras kod.

Medlem

LoL Shadow Warrior och Rise of the Triad det var banne mig roliga spel det med. Tror jag har kvar kartongerna nånstans i källaren. ;--)

Medlem

grymma spel! saknar dom

Medlem

Sharewaregudarna. Fan vad det ägde att få en tredjedel av spelet gratis och spela det tills man kunde det utan och innan och sedan över allt annat ville ha hela spelet.

Fast man minns allt alla affärer här i Sverige som sålde disketter med sharewareepisoder på för nästan fullpris. "Doom 3-D, 149 kr" Lamt värre. (Ja, Doom kallades så på flera håll då det begav sig...)

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

Då Take Two fortfarande har utgivningsrättigheter för spelet så behövs endast att en ny utvecklare för rättigheterna för att ta över det. Så kan fortfarande se det. Men vem vet. 3DR kanske blir griniga om nån annan ska in o leka i deras kod.

3DR äger rättigheterna till alla kod, design etc.
Take Two äger bara rättigheterna för att ge ut ett DNF.

Inaktiv

haha who wanted some wang, som någon tidigare skrev. fy fan vad roligt Shadow Warrior va. Tiny Grasshopper


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av PaZ:

Bara jag som reagerar på att datumet för inscanningen var i Mars? Det eldar ju på konspirationsteorierna, särskilt som de har sagt att beskedet om nedläggningen kom som en chock.

De inscannade manualerna släpptes _innan_ nedläggningen: http://forums.3drealms.com/vb/showthread.php?t=35395 - 22 april.

Det är ingen konspiration. Att det skulle vara ett pr-trick är önsketänkande (och helt ologiskt). Men det är fantastiskt vad folk tror på..

PaZ
Medlem
Skrivet av andman:
Skrivet av PaZ:

Bara jag som reagerar på att datumet för inscanningen var i Mars? Det eldar ju på konspirationsteorierna, särskilt som de har sagt att beskedet om nedläggningen kom som en chock.

De inscannade manualerna släpptes _innan_ nedläggningen: http://forums.3drealms.com/vb/showthread.php?t=35395 - 22 april.

Det är ingen konspiration. Att det skulle vara ett pr-trick är önsketänkande (och helt ologiskt). Men det är fantastiskt vad folk tror på..

Intressant. Jag tror itne att det är ett PR-trick, men det låter märkligt att de inte skulle känna till att något var på gång. Det känns ju som en logisk grej att göra när man fått ett besked att det kommer att ta slut..

Medlem

Klart man har originalet till Duke3D!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Om det mot all förmodan skulle varit ett PR trick förtjänar ju spelet inte att köpas, speciellt efter hur man behandlar fansen.

Anyway hoppas nu att dem ger ifrån sign varumärket osv och inte tar med sig det ner i graven för då lär vi aldrig få se ett duke nukem spel i modern tid.

Vem fan bryr sig om det är ett trick?! Bara de släpper det så får de göra vad de vill för mig. Jag kommer köpa det ändå! Vill haaaaa!!!

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

Klart man har originalet till Duke3D!

Precis vad jag sa åt klasskamraterna idag då vi såg nyheten.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

+1 @ Mikzarn

Fan va kul wacky wheels var.

zsm
Medlem
Skrivet av zauii89:

Om det mot all förmodan skulle varit ett PR trick förtjänar ju spelet inte att köpas, speciellt efter hur man behandlar fansen.

Anyway hoppas nu att dem ger ifrån sign varumärket osv och inte tar med sig det ner i graven för då lär vi aldrig få se ett duke nukem spel i modern tid.

Precis så tycker jag också.

Medlem

Måste de vrida om kniven?

Medlem

Verkar lite lurigt nästan...

Medlem

Alla nyheter om Duke Nukem har fått mig börja tro att det är ett pr-trick

1
Skriv svar