Bilder och film från Dragon Age

Robot
Medlem
Bilder och film från Dragon Age

Ser väldigt trevligt ut, men hur va det med trailern, var hittar man den ?

Medlem

Tills FZ slutar retas och lägger upp filmen kan ni hitta den här:
http://www.gametrailers.com/player/49052.html

En interview med lead designer Mike Laidlaw finns också att beskåda:
http://www.gametrailers.com/player/49060.html

Medlem

Vill haa!!!!

Dragon Age, Mafia 2, SC2...kommer bli ett hektiskt spelår!

Medlem
Skrivet av Jaglavak:

Tills FZ slutar retas och lägger upp filmen kan ni hitta den här:
http://www.gametrailers.com/player/49052.html

En interview med lead designer Mike Laidlaw finns också att beskåda:
http://www.gametrailers.com/player/49060.html

tusen tack för länken.

Blir absolut att hålla ögonen på det här spelet, verkar grymt.

Medlem
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Jaglavak:

Tills FZ slutar retas och lägger upp filmen kan ni hitta den här:
http://www.gametrailers.com/player/49052.html

En interview med lead designer Mike Laidlaw finns också att beskåda:
http://www.gametrailers.com/player/49060.html

tusen tack för länken.

Blir absolut att hålla ögonen på det här spelet, verkar grymt.

Det finns flera filmer om Dragon Age på gametrailers, men det där var dom två senaste.

Skägg.
10 Chambers

Bah, 08:20 är ett bättre publiceringsdatum än 18:20... nu finns filmen i nyheten.


signatur
Medlem

ahh, ge mej nu. de va så längesen ja spelade ett riktigt gött rpg nu...

Medlem

Fy satans, det där var en jäkla grym trailer! Bioware ser ut att göra det igen.

Medlem

Det är säkerligen en hel hop som kommer avfärda trailern p.g.a. att den är "för blodig" och "omogen", men jag måste säga att jag tycker den var riktigt trevlig. Den sticker ut gentemot alla tidigare trailers från spelet, och det är nog första gången jag ser en trailer av detta slag till något RPG med fantasy-tema.

Nu måste man bara vänta ännu längre innan man får sätta tänderna i nästa guldklump från våran favoritutvecklare. Go BioWare, säger jag bara!


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Det är så jävla synd att de inte har coop :/ annars ser det grymt ut.

Medlem

Mums, nu blev jag riktig sugen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Heh, det här var ju exakt det som Tommy Rydling skrev i sin krönika, rent jävla trams. Att försöka få action/hack'n slash-publiken att köpa Dragon Age genom att släppa en trailer som inte visar minsta hint om att det är ett rollspel och inte ett hack-haveri är ren och förbannad lögn från pr-avdelningens sida, fy skäms.

Det jag ser framemot i Dragon Age är den skägglånga rollspelsbiten och inte blod på brynjan. Baldur's Gate, inte God of War.


signatur
nj
Medlem
Skrivet av spiken:

Bah, 08:20 är ett bättre publiceringsdatum än 18:20... nu finns filmen i nyheten.

Hmmm... Blod, sex och bossfajter - vad mer behöver du starta tisdagen med? <- Morgonkaffe?

Medlem

ser awezome ut!!!
men det är EA så man vet aldrig

Inaktiv

fick nog en liten mindre mental orgasm.

Medlem

Chop chop! Ser nice ut

Medlem

ho hum.. såg ju intressant ut, men allvarligt talat, när ska alla tonårsfantasier som spelskaparna har få ett slut?
Jag menar, tror de allvarligt talat på att kvinnorna i en medeltida värld (även om den inte är i vår värld) skulle ha string och ansa håret där nertill??
Puuh.. Malena Ivarsson har en hel del att lära spelvärlden.

Visst, jag förstår att det bara är ett försök att få kränga lite mer kopior genom att ha med nakna kvinnor, men för en inbiten rollspelsfantast så förstör det ju lite av illusionen när kvinnorna ser ut som barn som ännu inte fått hår och bär moderna underkläder.
Låt kvinnorna vara lika håriga som fransyskor *dvs håriga ben, buskiga ögonbryn, hår under armarna och en stor jävla buske mellan benen.. kanske till och med nästan lite lätt mustasch på överläppen som vissa kvinnor har. otroligt osexigt, men SÅ mycket mer äkta medeltid* och släng idén om att de skulle bära string åt hellskotta, string tillhör den moderna människan och hör verkligen inte hemma i ett spel som Dragon Age.

Medlem

ja precis, för inga som helst illustrationer kring fantasy och medeltida literatur har ju varit "oäkta" i den mening du menar innan... det är enbart spelskapare som står bakom detta.

man gör det för att det är snyggt i majoritetens ögon iaf och därför ser det också bra ut. punkt slut.

Medlem

Hah, med den musiken kändes filmen lite som en parodi, men det verkar ändå bli nice. Inte riktigt lika snygga dialoger som i Mass Effect tyvärr. Får hoppas på att resten av spelet väger upp för det.

Medlem
Skrivet av Scream112:

ja precis, för inga som helst illustrationer kring fantasy och medeltida literatur har ju varit "oäkta" i den mening du menar innan... det är enbart spelskapare som står bakom detta.

man gör det för att det är snyggt i majoritetens ögon iaf och därför ser det också bra ut. punkt slut.

Jag har aldrig påstått att det bara är spelmedia. Alla sorters media förskönar, men varför kan inte spelindustrin vara den som börjar visa gott exempel?
Ska vi blunda för allt fult och bara visa vackra saker så kommer vi alla vara lika idiotiska som nynazzarna är och börja påstå att "Auswitch never happend"..

När det är medeltid, låt då människan vara medeltida.

Medlem

Men det är ju inte medeltid... Medeltid i förhållande till vad? Det är inte ens på jorden, eller hur?

Har blivit mindre och mindre sugen på spelet ju mer vi fått reda på. Denna parodi (?) till trailer var spiken i kistan.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Har blivit mindre och mindre sugen på spelet ju mer vi fått reda på. Denna parodi (?) till trailer var spiken i kistan.

Instämmer.

Man kan ju hoppas att spelet är mer moget än så här.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

ho hum.. såg ju intressant ut, men allvarligt talat, när ska alla tonårsfantasier som spelskaparna har få ett slut?
Jag menar, tror de allvarligt talat på att kvinnorna i en medeltida värld (även om den inte är i vår värld) skulle ha string och ansa håret där nertill??
Puuh.. Malena Ivarsson har en hel del att lära spelvärlden.

Visst, jag förstår att det bara är ett försök att få kränga lite mer kopior genom att ha med nakna kvinnor, men för en inbiten rollspelsfantast så förstör det ju lite av illusionen när kvinnorna ser ut som barn som ännu inte fått hår och bär moderna underkläder.
Låt kvinnorna vara lika håriga som fransyskor *dvs håriga ben, buskiga ögonbryn, hår under armarna och en stor jävla buske mellan benen.. kanske till och med nästan lite lätt mustasch på överläppen som vissa kvinnor har. otroligt osexigt, men SÅ mycket mer äkta medeltid* och släng idén om att de skulle bära string åt hellskotta, string tillhör den moderna människan och hör verkligen inte hemma i ett spel som Dragon Age.

Tjaaaa, jag reagerar kanske mer på domdär stora feta monstren. Såvitt jag vet så fanns dom heller inte under medeltiden, men jag kan ju ha fel.

Detta har alltid fascinerat mig, hur man helt accepterar en helt omöjlig sak och sedan naglar sig fast vid detaljer som blivit "fel". Jag är precis likadan själv, så det är ingen dissning av dig personligen

Medlem

Ser bra ut men hade vart mer intressant att se en gameplay film

Att Bioware vågar alltså efter grinet med "Porrsimulatorn" Mass Effect

Vet inte vad du menar med att det skulle vara EA Schtaben? Jag menar Dead space är ju ett blodigt spel och dom var ju med på Mass Effect också så dom vet nog vad dom ger sig in på.

Medlem

Ingen mer än jag som reagerade på den något sämre grafiken?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Som sagt, spelet är inte ett spel om medeltiden, det är ett fantasyspel. Det fanns, mig veterligen, varken drakar eller personer som kunde kasta blixtar omkring sig under medeltiden.
Visst, kvinnliga krigare som springer runt med mindre metallrustning på sig än en normalstor konservburk är lite underligt men inte konstigare än många andra saker.

QRT
Medlem

Löjlig trailer.

Medlem

En av de bättre trailers jag sett.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

123
Skriv svar