Bilder och film från Dragon Age

Medlem

Haha, schysst att lägga Manson på trailern
Såg juh bättre ut än den otroligt stela gameplay videon som släpptes för ett tag sen, dåliga animationer förstör mycket enligt mig, får hoppas att det blir ett grymt rpg äventyr iallafall

edit: kollade lite fler filmer i filmarkivet nu, tror den stela filmen jag såg var något annat spel, hittar inte den där o_Ô
Resten av filmerna såg dock snajs ut!

Medlem

ser väldigt fint! längtar!

Medlem

verkar intressant..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Detta kan suga riktigt hårt... Jag är inte imponerad.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Reklamfilm riktad till den grupp som konsumerar mest spel (det vill säga, betalar för spelet) i USA. Jag är inte förvånad.

Sex och våld lockar mer uppmärksamhet än normativa moralkakor. Det är den kalla, brutala sanningen. I en värld där ekonomin rasar samman så betyder en majoritet av konsumenterna mer än minoriteten som sannolikt inte kommer att köpa spelet som önskar att "världen vore mer som den kyska katolska kyrkan lärde oss (minus den patriarkala biten)".


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Spelet ser ut att vara grymt tills det att man kollar in "in-game" filmerna tyvärr, verkar lite stel imo.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Spelet ser ut att vara grymt tills det att man kollar in "in-game" filmerna tyvärr, verkar lite stel imo.

Alla biowares spel sedan NWN har haft väldigt stela animationer. Dock brukar gameplayet vara rätt slipat ändå. Och storyn oftast väldigt välgjord.

Medlem
Skrivet av klillas:

Tjaaaa, jag reagerar kanske mer på domdär stora feta monstren. Såvitt jag vet så fanns dom heller inte under medeltiden, men jag kan ju ha fel.

Detta har alltid fascinerat mig, hur man helt accepterar en helt omöjlig sak och sedan naglar sig fast vid detaljer som blivit "fel". Jag är precis likadan själv, så det är ingen dissning av dig personligen

Notera att jag skrev "(även om den inte är i vår värld) "
Jag har verkligen svårt att tänka mig att kvinnorna i en medeltida värld skulle ha tillgång till rakblad.
Och någon praktisk nytta för dem att raka sina ben med slöa knivar/svärd/stenar låter bara konstigt.

Jag säger bara en sak, Ronja Rövardotter. Där finns det med äkta medeltida kvinnor (man ser dem aldrig springa omkring i BH och string i ringväv.) De ger illusionen av smutsiga, hårt arbetande medeltidskvinnor, så som det bör vara.

Men men, det är tydligen bara jag här som vill se fantasy som något smutsigt och nära inpå ända in på skinnet.
Har man vuxit upp med filmer som Ronja Rövardotter, Jabberwocky, Korpen Flyger, valfri film av Sergio Leone, och andra filmer så vill man att människorna ska vara så verkliga som möjligt.
Jag börjar bli trött på skönhetsidealen och de företag som försöker locka kåta små perversa typer att köpa deras spel/film/whatever bara för att det finns med ett naket våp som ser ut som en naken fjortis tagen från vårt sammhälle idag.

Kan ni komma med en vettig förklaring till hur och varför fantasykvinnor skulle vilja, samt kunna genomföra hårtrimmning utan att karva av sig skinnet, samt den praktiska nyttan med att klä på sig ett snöre kallat string, så ska jag lyssna.

Vill även tillägga att vad jag vet så är fetma och övervikt ett gott tecken på välgång och hälsa inom fantasy/medeltid, och männen borde på så sätt vara mer intresserad av en rund kvinna än ett benrangel.
Folk idag tror snart att människorna på medeltiden (vare det sig gäller vår riktiga medeltid, eller en fantasymedeltid i LOTR) såg ut som något ur Conan Barbarens serietidningar, medans det i själva verket mer ligger åt Hagbard Handfaste.

Medlem

Bara jag som får 300 vibbar av trailerns upplägg? Kom på något eget va...

Spelet verkar dock hett, kommer ut på tok för sent bara, eller så släppte de titeln för tidigt!

Medlem

ForrestFox, när det gäller shjokka kwinnor så är det väl möjligt att kvinnan i fråga var adel eller dyl. Jag har svårt att tro att fettma var en statussymbol hos dom.
Men jag håller med dig i huvudsak. Den enda fantasy jag läst som är sådär härligt smutsig har varit "a song of ice and fire".
När det gäller string känns det mer troligt att dom inte skulle ha nått alls på sig där nere.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Inga små monster det där heller. Nja tycker det var en mycket bra trailer men låten i bakgrunden var nog den som fick en del här att tyckta den var lite löjlig. Men det var ju grym annars


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Mumma! Har ingen superkoll på spelet så vet inte om det kommer vara mer rollspel, mer hack n'slash, eller mer interaktiv film (Mass Effect), men oavsett vilket så ser det köpvärt ut vad jag sett hittils.

Medlem

Galet opassande musik till en annars awesome trailer... Marilyn Manson är inte direkt det första man kopplar till medeltid och drakar.

Medlem

Säger bara YAY

Medlem
Inaktiv

sa någon rollspel?

Medlem

Till ForrestFox.

Detta utspelar sig inte i en medeltida värld, medeltiden är ett ord för att beskriva ett tid o rum som varit.
Dragon Age utspelar sig mig veterligen inte på denna planet, det är en egen fiktiv värld som spel skaparna kan ställa och styra hur de vill, nu finns det string i Dragon Age, nu finns det ett skönhets ideal som liknar vårt.
Det är bara att leva med det, jag menar, världen går inte under för att man ser lite naket.

Jag föredrar själv när hon har ansat där nere, lite kinky så, känns också renare.

the dude 8)

Inaktiv

Såg rätt så lamt ut, tyckte sexet var onödigt men det tycker jag i princip alltid utan att vara insatt i storyn, blir intressant att se

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Notera att jag skrev "(även om den inte är i vår värld) "
Jag har verkligen svårt att tänka mig att kvinnorna i en medeltida värld skulle ha tillgång till rakblad.
Och någon praktisk nytta för dem att raka sina ben med slöa knivar/svärd/stenar låter bara konstigt.

Av samma orsak som att magi finns, drakars anatomi är konstig (t.ex. att deras munnar inte är breda nog för att inta tillräckligt med mat för att den stora fysiken skall kunna upprätthållas) och varför man sällan ser Aragorn bajsa i skogen och/eller klia sig i skrevet och rapa högljutt.

Citat:

Jag säger bara en sak, Ronja Rövardotter. Där finns det med äkta medeltida kvinnor (man ser dem aldrig springa omkring i BH och string i ringväv.) De ger illusionen av smutsiga, hårt arbetande medeltidskvinnor, så som det bör vara.

Visst, men du har ju fortfarande pysslingar och vildvittror som är "overkliga". Att just Ronja Rövardotter inte har kvinnor med string är kanske också för att det är en barnbok, målgruppen är inte direkt vuxna människor.

Citat:

Men men, det är tydligen bara jag här som vill se fantasy som något smutsigt och nära inpå ända in på skinnet.

Kanske, du tillhör dock en minoritet. Det betyder inte att din åsikt är insignifikant - men det finns en orsak varför det finns fler av den sortens spel DU inte gillar, och det kallas pengar, och större konsumentgrupp.

Citat:

kåta små perversa typer

Bra resonerat, alla som har motsatt åsikt från din är kåta små perversa typer.

Citat:

naken fjortis tagen från vårt sammhälle idag.

Målgruppen är sannolikt pojkar i åldrarna 13-18 år, alltså grabbar som går igenom adolescens och hormonsvall. Du vet då kroppen börjar bli överdrivet fascinerad av hur det motsatta könet ser ut, smyga in i tjejernas duschar och så vidare. Att applicera normer på vad de här grabbarna "bör" spela kommer inte att fungera. Förbud leder sällan (aldrig?) till att konsumenter slutar konsumera det de vill ha. Går det att göra bra spel utan naket? Definitivt. Men det är enkel kapitalism som gör att "sexnischen" säljer.

Citat:

Kan ni komma med en vettig förklaring till hur och varför fantasykvinnor skulle vilja, samt kunna genomföra hårtrimmning utan att karva av sig skinnet, samt den praktiska nyttan med att klä på sig ett snöre kallat string, så ska jag lyssna.

Precis som fantasykonst är fullkomligt ointresserad av realism (det kallas FANTASY av en orsak) så är fantasyspel OCKSÅ det.

Citat:

människorna på medeltiden

Dragon Age = fantasi, alltså inte medeltiden. Såvitt jag vet fanns inte troll, drakar och alver på medeltiden heller. Ät dina moralkakor bäst du vill, jag är dock inte intresserad av att köpa dem.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Diggar låten.


signatur

Rawr

Medlem

tufft
och kommentaren om kvinnor på medeltiden, troligt du vet hur de ansade sig när en drake kom flygande förbi, läst det i en bok?

Medlem

Det handlar om trovärdighet. Om dom köttade in en fucking lightsaber eller atombomb mitt i spelet så skulle ni bli lite upprörda, eller?
Givet den värld dom lever i, är det troligt att brudar bär tanga och trimmar sig downstairs?
Sen när ni skriver "det heter fantasy av ett skäl" så kollar jag runt på borgarna, rustningen, vapnena och tänker "hm, har uppenbarligen hämtat basen från nån sorts medeltid".


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Den där trailern var officellt bitchin'.

Medlem

inte en chans att det den här trailern va biowares idé. måste vara EA som lagt sin äckliga näsa i blöt och bett dom göra den med "intressant", dvs förstöra den totalt.
GÅ OCH SJÄLVDÖ EA!

Medlem

Just med att kvinnor rakade (eller kanske nopprade) sig förekom nog dock under medeltiden, kanske inte i västvärlden men jag vet om att jag har läst om det i någon historiebok, så det känns inte *jättelångsökt* att det förekommer i moderna tolkningar av medeltiden (eller i fantasybaserade verk). Hur som helst stör jag mig inte det minsta på det så jag klagar inte:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Bra PR job måste jag erkänna, även om gameplayen av vad jag har sätt att döma är lika stel som diverse föregångare och har mer än något förskönats i den här videon så har jag sedan ett tag sätt fram emot denna.

Bör tilägga att jag aldrig kommer att förstå varför sex är mer tabu än mord. Dock lite rädd att dom försöker sig på en age of conan. Kul med ett rått fantasy spel iaf, witcher var väll ok antar jag, personligen tröttnade jag snabbt, men tyckte om stilen.

Skrivet av frgul006:

Galet opassande musik till en annars awesome trailer... Marilyn Manson är inte direkt det första man kopplar till medeltid och drakar.

Hög tid å ändra på det imo. Enya eller vadfan hon heter och annan symfoni musik är mer än uttjatad och så jäkla klyschigt, roligt initiativ tycker jag, även om ingame musiken nu troligen vara av det först nämnda (och som jag inte har något emot).

Medlem
Skrivet av aesdana:
Skrivet av Sebastian Lind:

Har blivit mindre och mindre sugen på spelet ju mer vi fått reda på. Denna parodi (?) till trailer var spiken i kistan.

Instämmer.

Man kan ju hoppas att spelet är mer moget än så här.

Letade efter tabben i Firefox som innehöll denna kassa musik. Tänkte att kanske något youtubeklipp gått igång. Så inser jag att musiken hör till trailern...
Parodi som någon sa.
Dessutom är det en extremt hjärndöd trailer som ger mig mycket dåliga vibbar. Inte ens "sexet" hjälpte...

:/

Medlem

Trailern var lite meh faktiskt. Men mitt förtroende ligger ändå hos Bioware. De gör fan grymma rollspel. Tror nog att detta kommer bli bra i slutändan.

Medlem
Skrivet av wiki:

inte en chans att det den här trailern va biowares idé. måste vara EA som lagt sin äckliga näsa i blöt och bett dom göra den med "intressant", dvs förstöra den totalt.
GÅ OCH SJÄLVDÖ EA!

Det kan jag gott hålla med om i det här fallet. Rollspel är inget för Cops-generationen så det är ingen idé att försöka sälja det som det heller.


signatur
Medlem

Lite väl töntig trailer? Kändes verkligen som de flörtade totalt med fjortisarna, vilket jag inte vet om det är så nödvändigt, för så vitt jag läst så är den största åldersgruppen som spelar PC mellan 25-35 nånstans.

Sen är det tråkigt att det inte hänt något på grafiksidan sedan NWN2. ME hade ju i alla fall rätt snygga karaktärer, det här var verkligen precis lika tråkigt stelt och opersonligt som NWN.


signatur
123
Skriv svar