Läckage från Duke Nukem Forever

Medlem

duke nukem är här för att stanna


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Antingen så kommer 3D Realms formellt gå under för att sedan ingå symbios med Apogee, eller så försöker de forna medarbetarna gratis locka till sig nya finansiärer eller utvecklarstudios som kanske vill adoptera projektet.

Känns lite skumt att det bara väller ut screens och videos två dagar efter företaget förklarat sig bankrutt, när de släppte kanske en screenshot per år innan det.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

jag tror ju att 3D Realms hade haft bättre ekonomiska förutsättningar att överleva om de släppt spelet..


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

programmering och färdigutveckling av forever kmr mest troligtvist fortsätta då konkursen är avklarad av 3D Realms.

Företaget som vill fortsätta på det får helt enkelt köpa det och fortsätta.
Take Two står kvar som utgivare som dom sa, dom har ju rättigheterna för det så det ligger ju även i Take Twos intresse att hitta en utvecklare som villa göra klart spelet för att drain storkovan på spelet av alla gammla fans.

Jag hoppas verkligen det kommer.
Kan ju spekulera i möjliga köpare ist.
EA/DICE
Grin
Starbreeze
Massive Ent
Ubisoft
EPIC
ID Software

Vem vet time will tell

Inaktiv

Vem skulle våga röra detta projekt? Take2 krävde att de skulle vara klara 2005, nu gav de upp och strypte pengarna. Ingen kommer våga ta över för det kommer säkert ta 13år till innan det släpps iaf.

Medlem

Skön grafik. Naturlig. Mysig. Inte som andra spel med Unreal-motorn.

Anledningen att de har gått i konkurs är säkert för att starta upp ett nytt företag och direkt lansera Duke Nukem Forever. Slantarna av försäljningen av spelet etc kommer säkert trygga detta nya företag en bra tid framöver.

Finns ingen annan förklaring, har man jobbat nästan 13 år med detta spelet lägger man inte av nu. Spelet är garanterat klart nu därför väljer man att gå denna vägen. Hade gjort detsamma, alltså begrava 3DRealms och fortsätta i ett annat namn med en lansering/release av tidernas mest efterlängtade spel.


signatur
Medlem

Det är gränsfall på att man fäller en tår.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Anledningen att de har gått i konkurs är säkert för att starta upp ett nytt företag och direkt lansera Duke Nukem Forever. Slantarna av försäljningen av spelet etc kommer säkert trygga detta nya företag en bra tid framöver.

Har de verkligen gått i konkurs då? Det finns väl ingen annan part som kräver dem på pengar utan de har väl helt enkelt insett att de inte har råd att fortsätta och därför sagt upp personalen?

Hur skulle de kunna trolla fram dessa pengar med ett nytt företag om det inte gick med det gamla?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Anledningen att de har gått i konkurs är säkert för att starta upp ett nytt företag och direkt lansera Duke Nukem Forever. Slantarna av försäljningen av spelet etc kommer säkert trygga detta nya företag en bra tid framöver.

Har de verkligen gått i konkurs då? Det finns väl ingen annan part som kräver dem på pengar utan de har väl helt enkelt insett att de inte har råd att fortsätta och därför sagt upp personalen?

Hur skulle de kunna trolla fram dessa pengar med ett nytt företag om det inte gick med det gamla?

Investerare helt enkelt, de visar upp vad vi ser här, några gubbar skriver en fet check mot löftet att de får X% av inkomsterna från spelet.
Till DVD-pressarna! *hoppas*


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Det verkar ju fan vara klart? Det här är alltså ett PR trick från 3Drealms sida?

Medlem

Jag blir förvånad att jag inte ser en enda kommentar som klagar på grafiken.
Det är ju goda nyheter för då betyder det att alla är Duke Nukem fans!

(synd att det inte finns sånna personer när det kommeteras om Wii grafik som faktiskt håller ungefär samma klass som detta)

Medlem

man får vara glad att duke nukem manhattan project iaf släpptes nånstans där emellan och sparkade röv utav bara satan...

men... jag tror fortfarande forever kommer... always bet on duke!


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Hoppas att det är nån seriös utvecklare som tar över, palla med att tex. activision value eller nån annan lågbudget studio tar över så det blir ett nytt Soldier of fortune 3

Medlem

Ser ut som ett dussinspel. Monstertruckar o buggys o skit? Ärligt talat...

Medlem

Om nedläggandet av 3D Realms är en PR-kupp så äter jag upp min hatt


signatur

Where are we runnin'?

12
Skriv svar